Welk Apple product kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Topicstarter
Mijn vraag

Momenteel hebben wij thuis een iPad 3 en een MBP 2011. De MPB heb ik laatst ge-update, zie mijn onderschrift voor specificaties. De iPad 3 wordt gebruikt door mijn dochters, maar krijgt sinds kort geen updates meer. De MBP is aan vervanging toe. Scharnier lam (kon niet snel gemaakt worden) en batterij, hoewel ook vernieuwd, vind ik ook niet meer al te best.

Ik twijfel nu om, of een iPad pro te kopen (de 10,5 inch) of een MacBook. Gezien ik geen 1500,- euro meer wil uitgeven kom ik uit op een iPad pro 10,5 inch met toetsenbord of een MacBook Air? Nu is de Air natuurlijk al verouderd en zit er geen best beeldscherm in lees ik..Maar toch heb ik liever een Mac, ook gezien Office, etc....

Een iPad zal nooit een volwaardig laptop vervanger zijn en hoewel er veelal gebruikt wordt voor surfen, mailen, huis, tuin en keuken gebruik, wil ik ook de beschikking hebben over Excel, powerpoint, word etc.....

Bedoeling is wel dat ik er weer een tijdje mee kan uitzingen..Beide apparaten die wij nu hebben zijn meer dan 5 jaar oud..Wat is dan de beste koop om te doen? Ik vind het lastig.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Alles van Apple...
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Reviews op internet en gebruikerservaringen, maar het is natuurlijk een persoonlijke keuze...
...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:52
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De iPad 3 voldoet volgens jouw post nog, het enige minpunt is dat deze geen updates meer krijgt. De MBP voldoet niet meer vanwege scharnier en accu. De MBP moet dus vervangen worden.
Je belangrijkste eis is dat je Office kunt blijven gebruiken en je vind de iPad daar niet geschikt voor. Dan is de MacBook Air toch de enige logische keuze als je bij Apple wilt blijven?

Volgens mij heb je zelf al het antwoord gegeven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Thanx! iPad 3 voldoet nog in de zin van, voor mijn kids, spelletjes etc. Maar voor hoe lang nog? 2e hands Apple spul heb ik nog nooit gekocht, ben altijd superzuinig op mijn spullen en in mijn achterhoofd blijft toch het idee spelen dat het gebruikt is! Een 2e hands iPad air 2 zou ik sneller kopen dan een Mac...Dan zou je op 2 apparaten uitkomen op een 1500,- euro...De air nieuw en een iPad air 2 gebruikt...

[ Voor 5% gewijzigd door pdavie2311 op 13-06-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45
Tsja, als je niet openstaat voor 2de hands, dan moet je in mijn ogen ook niet zeuren dat je 1500+ euro kwijt bent als je 2 nieuwe dingen van Apple wilt kopen.

Je kan ook doen dat je de MBP en de iPad 3 verkoopt en dat geld bij legt bij een nieuwe Air 2 of een iPad 2017 (die laatste zou ik doen) en een Air of een 13,3 Retina.

Dan kom je misschien net uit met 1500 euro.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Ik zeur niet! Ik geef aan dat de voorkeur uitgaat naar nieuwe producten. Dat daar een ander prijskaartje aan hangt ben ik me van bewust! Ik heb mezelf een budget gesteld en wil mij daar aan houden! Ik kan wel 2 nieuwe MacBooks kopen als ik wil, maar dat wil ik dus niet...Maar Thanx voor het meedenken. Moet gewoon even zien wat de keuze gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Een Air en een gebruikte iPad Air 2 lijkt me een prima combinatie. Zeker als je het van een betrouwbare Tweaker koopt. Of het instap model Macbook Pro, maar als je de capaciteit niet nodig heeft kan je beter ook meteen ff die iPad upgraden naar een iets nieuwer model. :P

Ik zou trouwens juist voor de iPad Air 2 gaan in plaats van het nieuwe 2017 model. De verschillen in performance zijn behoorlijk klein, maar de Air 2 heeft een stuk beter ontspiegeld scherm en dergelijken. Ik vind het de upgrade niet waard, en zou denk ik als ik nu een nieuwe ging kopen ook liever de Air 2 pakken dan het 2017 model. Of een Pro ja, maar die zijn achterlijk duur.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 07:56
Worden allemaal oplossingen aangedragen zonder dat de gebruiker echt bekend is. Ik kan je wel zeggen dat ik voor de Macbook zal gaan, ik heb een heel ander referentiekader. Je hebt een budget opgesteld en je wilt nieuw.

Mijn advies, leg week 1 je iPad de hele week in de kast. Niet gebruiken. Week twee leg je de mac in de kast en niet gebruiken. Hierna kun jezelf het best nagaan welk product je harder nodig hebt.

Deze dingen zou ik ook nog even meenemen.

- een iPad 3 blijft prima geschikt voor kinderen. (desnoods scherm je wat meer af)
- Apple smartphone zijn groter geworden waardoor veel mensen de iPad links laten liggen. Zit je nu zelf nog op een 5, maar je gaat naar een 6. Vermoedelijk geld dan ook voor jou dat je iPad minder gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
De iPad gebruik ik zelf niet meer hoor! Is echt alleen voor de kids..Ik pak inderdaad heel vaak mijn iPhone 7 om te surfen/mailen etc...De oudste dochter zit vaak op de Mac en de jongste op de iPad..Dan zijn alle gadgets bezet en pakt papa zijn iPhone, haha! Om iets te verkopen weet ik dus niet..Wel handig die extra apparaten. Als ik dan een nieuwe Mac koop, is die ook echt voor mij. Mooi cadeautje dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
pdavie2311 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:39:
De iPad gebruik ik zelf niet meer hoor! Is echt alleen voor de kids..Ik pak inderdaad heel vaak mijn iPhone 7 om te surfen/mailen etc...De oudste dochter zit vaak op de Mac en de jongste op de iPad..Dan zijn alle gadgets bezet en pakt papa zijn iPhone, haha! Om iets te verkopen weet ik dus niet..Wel handig die extra apparaten. Als ik dan een nieuwe Mac koop, is die ook echt voor mij. Mooi cadeautje dus....
ik bedoelde niet om te verkopen, maar voor jezelf na te gaan welk product je harder mist. Alleen zoals je beschrijft in je laatste post, maak je veel gebruik van je iPhone. Heb je dan nog wel een iPad nodig? Of juist een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Dit soort vragen waarbij TS eigenlijk zijn antwoord al heeft zie ik vaker voorkomen en heb ik ook wel eens gehad. Duidelijk is dat TS niets tweedehands wil aanschaffen en ook niet boven de €1.500,00 uit wil komen.

Als je Office op een volwaardige manier wilt blijven gebruiken kom je altijd op een laptop c.q. Macbook uit. Hierin is de enige juiste keuze gelijk gemaakt.
Wil je de kosten laag houden voor een Macbook dan neem je een Air met minder goed 13 inch scherm van €1.100,00, of een Macbook 12 inch van €1.499,00 met kleiner scherm maar wel haarscherp retina beeld.

De iPad krijgt geen updates meer maar is nog niet defect en wordt ook nu nog door jullie gebruikt voor surfen, mailen en ander huis-, tuin- en recreatief gebruik. Waarom dan nu al vervangen?
Gebruik de tijd dat hij nog werkt om te sparen voor een nieuwe iPad naar keuze.

Eventueel is er tussen nieuw en tweedehands ook nog een oplossing middels refurbished Apple apparatuur. Gebruikt maar zie er als nieuw uit en krijgt meestal ook gewoon een jaar garantie mee.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
Theo74 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:45:

Als je Office op een volwaardige manier wilt blijven gebruiken kom je altijd op een laptop c.q. Macbook uit. Hierin is de enige juiste keuze gelijk gemaakt.
Wil je de kosten laag houden voor een Macbook dan neem je een Air met minder goed 13 inch scherm van €1.100,00, of een Macbook 12 inch van €1.499,00 met kleiner scherm maar wel haarscherp retina beeld.
Macbook air kan een mooie keuze zijn. Macbook zou ik zelf afraden aangezien hij een macbook pro gewend is. Je kunt je dan beter wenden op de nieuwe macbook pro €1499.
Persoonlijk zou ik de macbook air alleen adviseren uit budget overweging. De macbook Pro voldoet aan alle eisen van een macbook Air inmiddels. Alleen hij gaat nog een stukje verder, sneller ram geheugen, USB-C, retinascherm, betere GPU en een krachtigere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Een iPad, hoe je het wend of keert, is geen laptop vervanger. Als je dus volwaardige desktop apps wilt gebruiken zou ik gaan voor een MacBook. Je zult zelf moeten bepalen hoeveel je er voor wilt geven. Je kunt 2e handsjes naast nieuwe prijzen zetten. Afwegen wat hij moet kunnen, hoewel als je af en toe films monteert dat ook echt prima kan op een Air.

Een nieuwe iPad is leuk maar de 10.5 is een Pro (met vooral een Pro prijskaartje). Als je een consumer bent (websites, mail, filmpje hier en daar en een spelletje) dan zou ik je geld uitsparen. Ben je een creator dan zou je na kunnen denken over een iPad maar in veel gevallen is dan een MacBook nog steeds een betere keuze als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

MBA en iPad 2017 als het allemaal nieuw moet zijn.

Wil je een fatsoenlijk scherm op je laptop dan zul je dieper in de buidel moeten tasten of een tweedehands MBP moeten kopen.
Dashlane schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:19:
[...]

De macbook Pro voldoet aan alle eisen van een macbook Air inmiddels.
Ik weet niet zeker wat voor eisen een MBA kan stellen aan een MBP maar wellicht doel je erop dat een MBP minstens net zo goed is als een MBA. Als dat zo is snap ik niet waarom je "inmiddels" zegt want qua hardware is de MBP altijd superieur geweest aan de MBP.

[ Voor 56% gewijzigd door JT op 13-06-2017 11:31 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
JT schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:26:
MBA en iPad 2017 als het allemaal nieuw moet zijn.

Wil je een fatsoenlijk scherm op je laptop dan zul je dieper in de buidel moeten tasten of een tweedehands MBP moeten kopen.

[...]

Ik weet niet zeker wat voor eisen een MBA kan stellen aan een MBP maar wellicht doel je erop dat een MBP minstens net zo goed is als een MBA. Als dat zo is snap ik niet waarom je "inmiddels" zegt want qua hardware is de MBP altijd superieur geweest aan de MBP.
Apple maakt producten voor specifieke gebruikers. De macbook air was de studenten/reizende ondernemer laptop. licht, snel en een ontzettend lange accu duur.

De vorige MBR hadden een minder lange accuduur als de huidige, daarin waren zij niet superieur aan de macbook air. de nieuw MBR is daar een stuk dichter bij gekomen (zit er nog steeds iets onder)

De macbook air weegt al een poosje 1,35KG. Prachtig gewicht voor mensen die veel reizen met OV bijvoorbeeld (studenten) De vorige gen macbook pro retina woog 1,57kg, Daarin was de macbook pro retina
ook niet superieur aan de macbook air. De nieuwe MBR weegt 1,37KG en is daarmee qua gewicht nagenoeg gelijk aan de macbook air.

Uit ervaring kan ik zeggen dat er een heleboel mensen zijn die voor het gewicht en de langere accuduur voor een macbook air hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik had het dan ook over de hardware, niet over de fysieke eigenschappen ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Dashlane schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:19:
[...]

Macbook air kan een mooie keuze zijn. Macbook zou ik zelf afraden aangezien hij een macbook pro gewend is. Je kunt je dan beter wenden op de nieuwe macbook pro €1499.
Persoonlijk zou ik de macbook air alleen adviseren uit budget overweging. De macbook Pro voldoet aan alle eisen van een macbook Air inmiddels. Alleen hij gaat nog een stukje verder, sneller ram geheugen, USB-C, retinascherm, betere GPU en een krachtigere processor.
Als TS de Macbook alleen voor Office gebruikt is een Macbook Pro mogelijk iets overdone en, naar wat ik dacht, ook prijziger. Wist namelijk niet dat de instap 13 inch Macbook Pro €1.499,00 kost. Heb zelf namelijk een 13 inch Macbook Pro touchbar en die was een stapje duurder. Waarbij ik dacht dat het model zonder touchbar duurder was dan een Macbook 12 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
JT schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:42:
Ik had het dan ook over de hardware, niet over de fysieke eigenschappen ;)
En ik had het over eisen, waarop u reageert met hardware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dashlane schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:53:
[...]

En ik had het over eisen, waarop u reageert met hardware. :)
Je hebt gelijk, ik reageer zelf ook niet duidelijk ;) Maar ik denk dat we samen alles zo wel hebben opgesomd :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
JT schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Je hebt gelijk, ik reageer zelf ook niet duidelijk ;) Maar ik denk dat we samen alles zo wel hebben opgesomd :P
Inderdaad, ik hoop dat TS nu voldoende informatie heeft om een keuze te maken korte samenvatting tot €1500.

Macbook air icm met iPad. (dubbele oplossing wel een gedateerde mac vergeleken met macbook pro)

Macbook pro 2017, (mooiste keuze voor een macbook, echter geen iPad.)

Macbook, (kleinere keuze, minder hardware, meer opslag en ongeveer in de maat van een tablet)

Ipad pro, ( andere keuze, niet de zelfde toepassingen als een macbook, tevens geeft TS aan dat hij veel gebruik maakt van iPhone 7 en de iPad 3 functioneert nog voor de kinderen.

Refurb oplossing (TS heeft aangegeven dat hij een nieuwe oplossing wilt dus dit is uitgesloten)

Succes! :)

EDIT: Er is nog een mogelijke oplossing en dat is kijken naar nieuwe modellen van vorig jaar. Apple geeft daarop vaak een pricedrop. Ik zou alleen de instap MBR laten staan, daar waren wel klachten over de te zwakke CPU.

[ Voor 11% gewijzigd door Dashlane op 13-06-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:09
Is wellicht een ipad met zo'n toetsenbord addon niet een volwaardige oplossing voor je? Kan je voor de simpele dingen als surfen de ipad gewoon als tablet gebruiken maar tijdens de lange teksten uitwerken toetsenbord eraan knallen :) Of er een muis bestaat weet ik niet, dat moet je ff zelf opzoeken ;)

Voor wat eurotjes koop je zo toetsenbord die rangend van china meuk tot aan volwaardige professionele spul. Tip van mij: Koop niet zo aluminium goedkoop ding uit china (tenzij je niet van plan dat ding mee te nemen in je hand, als die stil staat kan het in feite geen kwaad), 9 van de 10 keer valt je tablet daaruit met alle schade die daar bij komt kijken (mocht er iemand zijn met iets goeds uit china mag die dat altijd aangeven). Koop het gewoon van een goed merk of wellicht uit de apple store. Die zijn toch vaak iets prettiger naar mijn ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Kadardar op 13-06-2017 12:15 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Kadardar schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:13:
Is wellicht een ipad met zo'n toetsenbord addon niet een volwaardige oplossing voor je? Kan je voor de simpele dingen als surfen de ipad gewoon als tablet gebruiken maar tijdens de lange teksten uitwerken toetsenbord eraan knallen :) Of er een muis bestaat weet ik niet, dat moet je ff zelf opzoeken ;)

Voor wat eurotjes koop je zo toetsenbord die rangend van china meuk tot aan volwaardige professionele spul. Tip van mij: Koop niet zo aluminium goedkoop ding uit china (tenzij je niet van plan dat ding mee te nemen in je hand, als die stil staat kan het in feite geen kwaad), 9 van de 10 keer valt je tablet daaruit met alle schade die daar bij komt kijken (mocht er iemand zijn met iets goeds uit china mag die dat altijd aangeven). Koop het gewoon van een goed merk of wellicht uit de apple store. Die zijn toch vaak iets prettiger.
Het gaat ook om volwaardig gebruik van Office, wat met de Office Apps niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:09
Theo74 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:15:
[...]

Het gaat ook om volwaardig gebruik van Office, wat met de Office Apps niet lukt.
Ja dan zit je echt vast aan iets van laptop waardig of desktop. Weet zelf niet hoe slecht de apps zijn, ik gebruik ze niet op mijn iphone omdat ik dat gewoon verschrikkelijk vind werken :) Als ik het gebruik op mijn iPad dan is het gewoon als veredelde Notes of Notepad :).

Zag ook al dat die aangaf om een ipad pro + toesenbord te kopen dus eigenlijk heb ik gewoon herhaalt wat hij al zelf aangaf (overheen gelezen). Maarja als het voldoet voor de taken kan het opzich geen kwaad

[ Voor 4% gewijzigd door Kadardar op 13-06-2017 12:20 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 20:16
als je een apple pc te duur vindt, dan zou je ook nog kunnen kiezen voor een windows pc, zoals een asus zenbook. En daarbij eventueel een nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Ik kan via Schoolspot een MBA kopen voor 989,- (1.6ghz 8GB 128GB) of een Macbook 12 inch 256GB met gratis multiport erbij voor 1299,-...Zit wel 300,- verschil in..Zijn ook 2 totaal verschillende apparaten natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
pdavie2311 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:45:
Ik kan via Schoolspot een MBA kopen voor 989,- (1.6ghz 8GB 128GB) of een Macbook 12 inch 256GB met gratis multiport erbij voor 1299,-...Zit wel 300,- verschil in..Zijn ook 2 totaal verschillende apparaten natuurlijk...
Die MB air was gisteren bij bood 899,-. Is het vorige model, heeft een speedbump gehad op de processor. Bij Amac is die nu 999,- met drie jaar garantie & bij coolblue €968.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
Om eerlijk ze zijn zou ik dan toch voor de Macbook gaan. Het verschil in ssd ruimte en snelheid, scherm en trackpad is het dat wel waard. De uiteindelijke werkruimte die je kunt gebruiken is op de macbook ook groter dan op de air.

Ik zou overigens ook nooit teruggaan naar non retina scherm. Ik heb een tijdje met een 11,6" air gesjouwd om het eens te proberen en als ik dan switchte naar mn 15" retina was het verschil in kleuren en kijkhoek zo overduidelijk aanwezig dat ik eigenlijk niet anders kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Deze 2 kan ik kopen met korting.

De 12 inch Macbook voor 1299,-

Wat kun je allemaal met de gratis Satechi multi-port?

Met de Satechi Type-C Multi-Port Hub voeg je ontzettend veel mogelijkheden toe aan jouw MacBook 12-inch en nieuwe MacBook Pro met USB-C-aansluiting. Deze adapter beschikt over een 4K HDMI-aansluiting, Gigabit Ethernet aansluiting, drie USB 3.0-aansluitingen én een kaartlezer voor SD- en MicroSD-geheugenkaarten. Je sluit dus met een stekker een extra display, het bedrijfsnetwerk en andere randapparatuur aan. Daarnaast beschikt de hub over een USB-C pass-through. Hiermee kan je jouw MacBook en andere aangesloten apparaten gewoon opladen tijdens het gebruik van de hub.

Belangrijkste kenmerken van de Apple MacBook 12 inch - 1,1 GHz - 256 GB

Mac OS X besturingssysteem
Intel Core m3-6Y30 processor
8 GB werkgeheugen
256 GB SSD opslagcapaciteit
Intel HD Graphics 515 (onboard) videokaart
Dual-band 2.4 GHz / 5 GHz wifi
12 inch Retina display

Of de MBP Retina voor ook 1299,-

Belangrijkste kenmerken Macbook Pro 13.3/2.7GHZ/8GB/128GB:

• 802.11ac WiFi-standaard
• 13,3" WQXGA beeldscherm (2560 x 1600)
• Supersnelle flashopslag
• 802.11ac wifi
• Thunderbolt- en USB3 poorten
• 720p FaceTime HD-camera
• Dun, licht, duurzaam ontwerp
• Veelzijdige productiviteits- en creativiteitssoftware
• OS X Yosemite
• Een batterij die tot 9 uur meegaat

Ik vind het design van de 12 inch zo mooi, zeker nu er ook gratis een multi-port bij zit, kom ik geen aansluitingen te kort..Maar de Pro is meer toekomstbestendig of valt dat mee? Ik doe er geen zware dingen op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
pdavie2311 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:50:
Deze 2 kan ik kopen met korting.

De 12 inch Macbook voor 1299,-

Wat kun je allemaal met de gratis Satechi multi-port?

Met de Satechi Type-C Multi-Port Hub voeg je ontzettend veel mogelijkheden toe aan jouw MacBook 12-inch en nieuwe MacBook Pro met USB-C-aansluiting. Deze adapter beschikt over een 4K HDMI-aansluiting, Gigabit Ethernet aansluiting, drie USB 3.0-aansluitingen én een kaartlezer voor SD- en MicroSD-geheugenkaarten. Je sluit dus met een stekker een extra display, het bedrijfsnetwerk en andere randapparatuur aan. Daarnaast beschikt de hub over een USB-C pass-through. Hiermee kan je jouw MacBook en andere aangesloten apparaten gewoon opladen tijdens het gebruik van de hub.

Belangrijkste kenmerken van de Apple MacBook 12 inch - 1,1 GHz - 256 GB

Mac OS X besturingssysteem
Intel Core m3-6Y30 processor
8 GB werkgeheugen
256 GB SSD opslagcapaciteit
Intel HD Graphics 515 (onboard) videokaart
Dual-band 2.4 GHz / 5 GHz wifi
12 inch Retina display

Of de MBP Retina voor ook 1299,-

Belangrijkste kenmerken Macbook Pro 13.3/2.7GHZ/8GB/128GB:

• 802.11ac WiFi-standaard
• 13,3" WQXGA beeldscherm (2560 x 1600)
• Supersnelle flashopslag
• 802.11ac wifi
• Thunderbolt- en USB3 poorten
• 720p FaceTime HD-camera
• Dun, licht, duurzaam ontwerp
• Veelzijdige productiviteits- en creativiteitssoftware
• OS X Yosemite
• Een batterij die tot 9 uur meegaat

Ik vind het design van de 12 inch zo mooi, zeker nu er ook gratis een multi-port bij zit, kom ik geen aansluitingen te kort..Maar de Pro is meer toekomstbestendig of valt dat mee? Ik doe er geen zware dingen op....
Ik zou voor de Macbook Pro gaan, je komt ten slotte van een pro af. 13 inch, krachtig motortje voor de toekomst. Macbook, je huidige processor uit je macbook 2011 is krachtiger als dit ding. Ik zou ect goed wat reviews en ervaringen lezen over de macbook 12. Een hoop teleurstellingen over performance, tevens is het 12 inch een flink stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Maar is dit de laatste pro? Of is dit model 2015? Bij Apple is de "gewone" pro 1499,-...

Als ik dan toch nieuw koop, graag wel laatste model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat voor office taken doe je? Voor simpele huis/tuin/keuken dingen zijn ze beiden in ieder geval snel genoeg. Het mooie scherm van de Macbook is wel een plus dan, maar voor 'net' iets meer heb je de 2016 MBP met én de performance én de schermkwaliteit.

laat maar, dat was als reactie op de vorige de vorige pagina...

Macbook of MB Retina -> ik zou voor de Retina gaan. Allebei prachtig scherm, en de 13" is erg goed draagbaar en qua performance veel toekomstbestendiger.
Voor net iets meer heb je de 2016 versie, maar dat doet in extra performance heel weinig. Wel USB-C (vind ik handig) en net wat compacter.

[ Voor 41% gewijzigd door mr.paaJ op 14-06-2017 18:44 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Die MBP Retina die ik hierboven post is dus niet de laatste versie? Of is die Identiek als die op de Apple site..Zie door de bomen het bos even niet meer..;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
pdavie2311 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:47:
Die MBP Retina die ik hierboven post is dus niet de laatste versie? Of is die Identiek als die op de Apple site..Zie door de bomen het bos even niet meer..;-)
Nee uitgaande van de 2.7ghz en de accuduur is het een 2015 model. De laatste die "retina" genoemd werd. In 2016 is de MacBook pro flink op de schop gegaan, lichter en een betere accu onder andere. Inmiddels is er al een 2017 model, dit is een verbeterd 2016 model.

Op Apple.nl staan de nieuwste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Dashlane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:36:
[...]

Nee uitgaande van de 2.7ghz en de accuduur is het een 2015 model. De laatste die "retina" genoemd werd. In 2016 is de MacBook pro flink op de schop gegaan, lichter en een betere accu onder andere. Inmiddels is er al een 2017 model, dit is een verbeterd 2016 model.

Op Apple.nl staan de nieuwste modellen.
Ok...Wat is het verschil tussen deze 2 dan?

Coolblue:

Apple MacBook Pro 13'' MLL42N/A Space Gray
71
13,3 inch Retina IPS beeldscherm
Intel Core i5 2,0 GHz
8 GB RAM - 256 GB SSD 1.590,-
Morgen in huis

Apple Site:

Nieuw
2,3-GHz processor
128 GB opslag
2,3-GHz dual-core Intel Core i5‑processor
Turbo Boost tot 3,6 GHz
8 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
128 GB SSD-opslag1
Intel Iris Plus Graphics 640
Twee Thunderbolt 3‑poorten
€ 1.499,00

Grootte SSD en Processor verschil zie ik, maar wel zelfde model? Wat is dan de beste keuze tussen deze 2?

[ Voor 27% gewijzigd door pdavie2311 op 14-06-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
pdavie2311 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:48:
[...]

Ok...Wat is het verschil tussen deze 2 dan?

Coolblue:

Apple MacBook Pro 13'' MLL42N/A Space Gray
71
13,3 inch Retina IPS beeldscherm
Intel Core i5 2,0 GHz
8 GB RAM - 256 GB SSD 1.590,-
Morgen in huis

Apple Site:

Nieuw
2,3-GHz processor
128 GB opslag
2,3-GHz dual-core Intel Core i5‑processor
Turbo Boost tot 3,6 GHz
8 GB 2133-MHz LPDDR3-geheugen
128 GB SSD-opslag1
Intel Iris Plus Graphics 640
Twee Thunderbolt 3‑poorten
€ 1.499,00

Grootte SSD en Processor verschil zie ik, maar wel zelfde model? Wat is dan de beste keuze tussen deze 2?
Bovenste is een 2016 model, deze heeft namelijk een 2.0 GHz I5. Onderste is een 2017 model, bovenste is afgeprijsd maar heeft een grotere ssd. De onderste met een 256ssd is €1749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Dashlane schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:12:
[...]

Bovenste is een 2016 model, deze heeft namelijk een 2.0 GHz I5. Onderste is een 2017 model, bovenste is afgeprijsd maar heeft een grotere ssd. De onderste met een 256ssd is €1749
Vind het lastig hoor! Ik wil niet meer dan 1500,- uitgeven. Maar als ik nu kijk naar mijn huidige, heb ik iets van 160GB in gebruik, dus kom ik met de 128GB SSD niet weg..De 256GB SSD versie komt dan op 1749,- uit...

De 12 inch 2017 kost bij Apple 1499,- . Wel binnen mijn budget, maar is weer geen Pro versie...Wat een luxe probleem. Er zijn ergere dingen op de wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
pdavie2311 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:26:
[...]

Vind het lastig hoor! Ik wil niet meer dan 1500,- uitgeven. Maar als ik nu kijk naar mijn huidige, heb ik iets van 160GB in gebruik, dus kom ik met de 128GB SSD niet weg..De 256GB SSD versie komt dan op 1749,- uit...

De 12 inch 2017 kost bij Apple 1499,- . Wel binnen mijn budget, maar is weer geen Pro versie...Wat een luxe probleem. Er zijn ergere dingen op de wereld...
Dan zou ik voor het 2016 model, 2.0GHZ met 256gb voor 1590 gaan. Tis misschien een tikkeltje boven budget, maar wel de moeite. Tevens is het hetzelfde model als de 2017. 2017 model heeft alleen nieuwe processors gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Ik heb het 2015 model en vind hem super snel en ik doe er ongeveer dezelfde dingen mee. Ik lees op veel plekken dat de accu van de 2015 versie ook gewoon beter is. Ik zou het geld dus besparen en voor de 2015 variant gaan. Snel zat imo en ook nog steeds toekomstgericht. Zou hem wel nieuw kopen en niet via MP of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Alwayshappyz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:08:
Ik heb het 2015 model en vind hem super snel en ik doe er ongeveer dezelfde dingen mee. Ik lees op veel plekken dat de accu van de 2015 versie ook gewoon beter is. Ik zou het geld dus besparen en voor de 2015 variant gaan. Snel zat imo en ook nog steeds toekomstgericht. Zou hem wel nieuw kopen en niet via MP of zo.
Geld besparen is altijd leuk natuurlijk! Alleen zijn de 2015 modellen niet in de nieuwe kleuren beschikbaar..
Heb nu 6 jaar een zilveren MBP 2011 gehad en wil nu eigenlijk de Space Grey variant..Denk dat ik vandaag even naar de MM ga om ze te vergelijken..Nu zijn prestaties het belangrijkst natuurlijk, maar het oog wil ook wat.

Edit..De Microsoft Surface Laptop is ook uit. Deze hield ik ook in de daten. Komt met 8GB Ram en 256GB SSD op 1449,- Wel binnen het budget, maar geen Apple. Nu behoudt Apple zijn waarde goed, alleen verkoop ik nu ook niet mijn MBP 2011..Ben echt een Apple fan, maar de de Surface Laptop ziet er ook aardig uit hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door pdavie2311 op 15-06-2017 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
pdavie2311 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 07:38:
[...]

Geld besparen is altijd leuk natuurlijk! Alleen zijn de 2015 modellen niet in de nieuwe kleuren beschikbaar..
Heb nu 6 jaar een zilveren MBP 2011 gehad en wil nu eigenlijk de Space Grey variant..Denk dat ik vandaag even naar de MM ga om ze te vergelijken..Nu zijn prestaties het belangrijkst natuurlijk, maar het oog wil ook wat.

Edit..De Microsoft Surface Laptop is ook uit. Deze hield ik ook in de daten. Komt met 8GB Ram en 256GB SSD op 1449,- Wel binnen het budget, maar geen Apple. Nu behoudt Apple zijn waarde goed, alleen verkoop ik nu ook niet mijn MBP 2011..Ben echt een Apple fan, maar de de Surface Laptop ziet er ook aardig uit hoor.
Die keuze kan alleen jij maken ;) Ik zit zo in het apple eco-systeem (en ben daar zo dol op), dat ik echt niet meer terug ga naar Android/Windows. Mijn desktop PC is nog een Windows PC, omdat ik graag game, maar het herinnert me altijd maar weer waarom ik liever met Apple werk. Maar voor anderen werkt het prima om terug te gaan naar Windows!

Verstandig om gewoon even bij de MM te vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Topicstarter
Alwayshappyz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:50:
[...]

Die keuze kan alleen jij maken ;) Ik zit zo in het apple eco-systeem (en ben daar zo dol op), dat ik echt niet meer terug ga naar Android/Windows. Mijn desktop PC is nog een Windows PC, omdat ik graag game, maar het herinnert me altijd maar weer waarom ik liever met Apple werk. Maar voor anderen werkt het prima om terug te gaan naar Windows!

Verstandig om gewoon even bij de MM te vergelijken!
Haha! Ik ook eigenlijk hoor! Ik denk toch steeds meer om de nieuwste MBP te halen. Dan niet met Touchbar, ook gezien budget. Weliswaar dan 128GB SSD maar met iCloud en externe harde schijf kom ik een eind. Heb net mijn huidige opgeschoond en nu ook nog maar goed 100GB in gebruik..Veelal foto's, ongeveer een 50GB..Deze kan ik om het kwartaal gewoon op mijn externe HD rammen natuurlijk.

Ik zou dan gaan voor de MBP 13inch voor 1499,-. Alleen wordt het totaalbedrag 1578,- gezien ik wel die multipoort adapter erbij moet hebben...Dus toch over budget dan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
pdavie2311 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:01:
[...]

Haha! Ik ook eigenlijk hoor! Ik denk toch steeds meer om de nieuwste MBP te halen. Dan niet met Touchbar, ook gezien budget. Weliswaar dan 128GB SSD maar met iCloud en externe harde schijf kom ik een eind. Heb net mijn huidige opgeschoond en nu ook nog maar goed 100GB in gebruik..Veelal foto's, ongeveer een 50GB..Deze kan ik om het kwartaal gewoon op mijn externe HD rammen natuurlijk.

Ik zou dan gaan voor de MBP 13inch voor 1499,-. Alleen wordt het totaalbedrag 1578,- gezien ik wel die multipoort adapter erbij moet hebben...Dus toch over budget dan... :X
Qua budget denk ik altijd maar: liever één keer iets over budget en het echt goed doen, dan achteraf niet tevreden zijn, met als gevolg dat je veel eerder wéér een vervanging nodig hebt. Daar gaat veel meer geld in zitten.
Pagina: 1