Toon posts:

Kan ik 1@1,33Ghz proberen met deze koeler en temp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu 1@1,24Ghz, door 10*124Mhz en ik wil wel 10*133Mhz gaan proberen, maar volgens de specs van me koeler kannie 'maar' t/m 1,3Ghz: http://www.eynstein.nl/a/687.html

Echter heb ik zelfs nu nog met dit pókkuh warme weer (30 graden) een temp van 50 graden idle @ 1,24Ghz. Dus kan ik 1,33Ghz proberen :?

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik zou ff wachten tot de mussen weer op het dak blijven zitten... dat doe ik zelf ook, ik heb mijn pc net teruggeclocked (had hem op 1.33 ipv 1.2 draaien).

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 12:22 schreef nicxz het volgende:
Ik zou ff wachten tot de mussen weer op het dak blijven zitten... dat doe ik zelf ook, ik heb mijn pc net teruggeclocked (had hem op 1.33 ipv 1.2 draaien).
Ja en dan lig je te pitten en staat je pc aan, wordt 't ineens warm, slaap je uit, 12:00 de zon op me kamer, alsnog processor d00d ;( Dat heeft dus niet zoveel zin :P

Nou ja, beetje overdreven dus, maar ik vraag me dus af of die max. Ghz van die koeler overschrijden erg is... bedoel, gaat ie boven de 1,3Ghz ineens zwaar slecht koelen en krijg ik bv. 70 graden met 1,33Ghz ipv 1,24Ghz :? Of valt dat wel mee en kan ik 1,33Ghz best ff proberen en kijken hoe warm ie dan is :?

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Er staat tot 1.3ghz dus niet tot en met 1.3ghz

Dus volgens mij gaat dat niet echt werken.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen of dat kan. de temp zal misschien flink oplopen. Gewoon proberen. Kijken naar de temps die en koeler aan kan is wel belangrijk maar niet per 30 mhz. ik zou zeggen je hebt koelers die tot 1 gig koelen, tot 1,2 gig en tot 1,5 gig. komt echt niet op de mhz neer :7 maar op het aantal volt dat je door je cpu heen jaagt. een 1200 op 1,85 volt word praktisch even warm als een 1333 op 1,85 volt

Verwijderd

Topicstarter
Sja, maar ik heb dus geen zin om het risico te lopen dat me processor ineens zo heet wordt dat ie eraan gaat.... das eigenlijk de vraag.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het toch maar ff geprobeerd. Én voilá, 't werkt prima. Idle temp met die hete weer dus 'maar' 52 graden.... nou nog checken offie gaat vastlopen, zo niet, dan hoef ik me Spire nie eens door een coolermaster (t/m1,5Ghz) te vervangen :D

• salvador4
  • Laatst online: 18-05 19:41
Op vrijdag 06 juli 2001 12:35 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ok, ik heb het toch maar ff geprobeerd. Én voilá, 't werkt prima. Idle temp met die hete weer dus 'maar' 52 graden.... nou nog checken offie gaat vastlopen, zo niet, dan hoef ik me Spire nie eens door een coolermaster (t/m1,5Ghz) te vervangen :D
tuurlijk werkt dat :D ! je d8 toch niet dat die paar megahertzjes meer dan enkele graden zou kunnen schelen

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

bloasfist

Slot-A Crew

voordat je processor eraan gaat van de hitte blijft je pc een paar keer hangen, en dan neem ik aan dat jij ook wel ff gaat voelen hoe warm ie nou is.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 15:00
Die idle temp is echt hoog..
Als je een koetje aanzet ontploft de boel volgens mij..

Verwijderd

Een idle temp van 52 gradaen wat denk je wat dit word als je begint te gamen?

Ik denk dat je proc het niet lang meer doet.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Eerst kijken wat is @ full load doet...
waarschijnlijk wordt ie heel heet. (in de 60) en zou ik eerst die temp maar een naar beneden proberen te krijgen (andere koeler dus)

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 06 juli 2001 12:28 schreef HENNEP het volgende:
Er staat tot 1.3ghz dus niet tot en met 1.3ghz

Dus volgens mij gaat dat niet echt werken.
tot 1,3 GHz, is dat hetzelfde als t/m 1299 Mhz? |:(

Verwijderd

Topicstarter
:? wat krijgen we nou? sinds wanneer is 50/60 graden erg schadelijk :? ik d8 dat die AMB processoren pas bij 70+ begonnen dood te gaan :? :?

owja, ik weet niet precies wat full load is, maar ik heb wat q3 timedemo's enzo gedraaid en max tewp is nog 53 graden.... :*

Verwijderd

al tie idle al zo'n 50+ graden is is dat veel te warm joh, het verschil tussen idle en stressed is vaak bijna 20 graden

Verwijderd

Als je je processor overklokt dan wordt ie bij een lagere maximum temp al instabiel.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:02
Full load betekent dat je cpu op 100% draait.
Je Radeon kaart is denk ik een bottleneck in je pc als je gaat gamen dus dan hoeft je cpu waarschijnlijk niet meer dan 70% load te hebben ofzo. (kortom je cpu eet een beetje uit zijn neus terwijl je radeon zich in het zweet werkt.)

Als je full load wilt draaien mot je ff prime95 een uurtje draaien.
www.mersenne.org/prime (ofzo)
Dan is je cpu echt hard aan het werk en zal hij waarschijnlijk echt heel erg heet worden.

50 graden idle is niet goed. Ik heb nu met dit weer 51 graden full load en dat vind ik echt op het randje. 55+ is genoeg om mijn tb te laten crashen.

Verwijderd

Topicstarter
Sja... ok, dan zet ik hem wel terug voor de LAN dit weekend en daarna zet ik wel de CM erop.. ik hoop dat ie 'm dan wat koeler krijgt... anders moet ik een 'dure' Thermoengine ofzo gaan kopen :(

http://www.mersenne.org/prime doet 't btw nie ;(

maar je bedoelt deze: ftp://mersenne.org/gimps/p95setup.exe

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben aan 't testen.. al 20 min bezig.. hijs nu 58 graden en nog steeds geen crash of whatsoever :P

Verwijderd

Topicstarter
WTF.. heb hem teruggeklokt naar standaard 1Ghz en nou geeft ie met MBM 5 nog steeds 51 graden idle aan |:(

Kan dat eraan liggen dat ik 't snel doe, dus dat de proc. nog warm is van de 1,33Ghz zal ik maar zeggen :?

oops Ik had dat processor test proggie nog aanstaan.. dus 51 graden full load voor 20 min zullen we maar zeggen O+ Denk dat de temp nu wel zal zakken aangezien dat nu uitstaat :D
Pagina: 1