Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

telefoonaansluiting van slaapkamer doet niet woonkamer wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben hier nieuw weet allemaal niet hoe het werkt etc.

ik ben namelijk al uren bezig met mijn nieuwe modem die ik van tele2 heb gekregen. ik wil hem graag in mijn slaapkamer hebben (varkenssnuit ingang) maar waneer ik hem aansluit werkt hij niet. daarna probeerde ik het bij mijn woonkamer waarvan ik 2 aansluitingen heb van dat en daar werkte bij 1 van aansluitingen wel. maar ik heb vreselijk slecht bereik vanuit mijn slaapkamer. ik heb stekkerdoos losgeschroefd en het was als volgt:

aansluiting die wel werkt: waren er rode en blauwe kabels erin. ik heb het zelfde gedaan bij aansluiting in mijn kamer maar hij pakte hem niet.

in ieder geval kan ik mijn modem in mijn slaapkamer gebruiken ja of nee? zo ja hoe?

alvast heel erg bedankt!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is die tweede aansluiting in de woonkamer niet gewoon 1:1 met die van de slaapkamer verbonden? Zodanig dat je dus eerst aansluiting 1 met 2 moet verbinden? Waar lopen de kabels van je slaapkameraansluiting naartoe? Een wanddoos zegt niks over de wijze waarop de kabels aangesloten zijn aan de andere kant.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Verwijderd
Move naar Netwerken, dit heeft natuurlijk neits met Professional Networking & Servers te maken :)

Verwijderd

Topicstarter
@MissingDog de aansluiting in de woonkamer is 1 geheel het is maar aan welke je de kabels aansluit. maar ik heb geen enkel idee waar ze naar toe gaan. ik heb tele2 gebeld en ze zeggen dat ik rood en blauwe kabel moet insteken en zo moet het lukken. lukt helemaal niet.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Meestal is dit probleem heel gebruikelijk, althans als je twee telefoons hebt, op beide locaties een. Ik las namelijk "varkenssnuit ingang", de populaire benaming van de "klassieke" PTT-doos.
Deze heeft 4 contacten, waarvan er tegenwoordig twee gebruikt worden, a en b, overeenkomend met het rode en blauwe draadje (het zijn draden, geen kabels). Modernere contactdozen hebben naar mijn weten alleen maar die a en b klemmen.

Even terzijde. om die vierpolige varkenssnuit te verklaren, vroeger diende een derde klem EB er voor dat je een extra bel kon inlussen. Had je die niet, dan moest deze klem met een lusje worden doorverbonden met klem B. Bij de huidige toestellen zit de interne bel gewoon parallel en een extra bel wordt net als een tweede toestel aangesloten, dus eveneens parallel. De vierde klem was voor een aarddraad.

Naast de klemmetjes a en b heb je a' en b' die met a en b zijn verbonden met een contactje dat open wordt geduwd door de telefoonstekker. Met twee telefoons, op elke locatie een, gaat het dus niet werken.
De schakeling is bedoeld voor stekker beneden er uit en boven erin zodat rekening houdend met de aansluitfactor er altijd maar één toestel actief is.
Remedie, draadjes van het kabeltje naar boven even verplaatsen naar a en b, zodat beide gewoon parallel staan. Het enige wat je moet weten is dat dit parallel schakelen niet eindeloos door kan gaan. Dat was destijds dan ook de gedachte achter deze constructie.

Mocht je maar één toestel hebben, dan kan het liggen aan een geoxideerd contactje, zelfde remedie. Doet hij het dan nog niet, dan vrees ik een kabelbreuk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even los daarvan: je modem wil je in huis op het ISRA-punt hebben (de eerste aansluiting, verantwoordelijkheid van KPN), en niet ergens anders. Aangezien bekabeling binnenhuis doorgaans van mindere kwaliteit is dan naar je huis toe kun je flink verlies lijden tussen ISRA en verdere aansluitingen.

Voorbeeld: ik had aantal jaar terug Tele2, een "tot 20Mbps" abo waarmee ik op de ISRA (bij mij in de meterkast) 16Mbps haalde. In de woonkamer (5m verderop, ws 10m kabel) schommelde het meestal rond de 11Mbps. Bij dergelijke lage snelheden scheelt 5Mbps flink.

Sluit je modem dus aan waar de telefoonkabel je huis binnenkomt, gebruik netwerkkabel (Cat5e of betere UTP) voor de verbinding binnenhuis van modem naar waar je het nodig hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1