Toon posts:

Mining rig kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik ben van plan om een ''Plug and play'' Ethereum miner te kopen.
Op een website die ik gevonden heb is een divers aanbod aan miners, de prijs varieert tussen de 1500 en 8000 euro.

Ik ben van plan om ''Ethereum GPU Miner 150MH/s'' te kopen
zie hier de specificaties van het apparaat:

The SimpleXX Stacker frame
Intel Celeron G1840 Processor
Asrock H81 Pro BTC motherboard
6x AMD Radeon RX 470/570 8GB
4GB DDR3 Memory
60GB SDD Harddisk
1000W Gold power supply
Windows 10 operating system
Power wattage 780W

de prijs van deze rig is 2848 euro.
Ik weet bijna zeker als ik het zelf zou bouwen dat het wel goedkoper kan maar helaas heb ik de kennis niet.
Is het verstandig om deze te kopen? of raden jullie wat anders aan?
Ik heb verder nog veel vragen die ik wil stellen:

- Heb je bijvoorbeeld nog een extra computer nodig, of alleen een beeldscherm en een muis die je kan aansluiten op de rig
- moet je ook snel internet hebben om veel te kunnen minen?
- als de prijs van Ethereum binnen nu en 2 maanden hard omhoog gaat, heeft het dan nog zin om te minen?
- kan je meerdere dingen minen met deze setup?
- heeft iemand ervaring met deze setup?
- wat raden jullie aan?

Ik heb diverse websites bezocht om informatie te krijgen maar soms is het niet helemaal duidelijk, ik hoop dat ik iemand kan vinden die er wat meer verstand van heeft en mij wat tips kan geven.

Let me know!
Thx ;)

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Zoals ik het lees, toegegeven niet heel goed begrijp, is dat ethereum misschien nog een aantal maanden goed te minen valt omdat het van PoW naar PoS over gaat.

YouTube: Proof of Stake (Ethereum) Explained

Als je toch 3000 wilt investeren, misschien kan je dan beter ethereum kopen en later verkopen.

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-01 12:26
Als je nu nog ethereum wil minen zou ik zelf een rig bouwen met hulp, dit is echt veel te duur. Zodra PoS er is heb je er weinig meer aan, en deze prijs gaat minstens een maand of 6 / 7 duren voor je het terug hebt verdient.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor jullie reacties!
Misschien even laten voor wat het is, ik las ook dat er speciale miners worden ontworpen die evenveel kracht hebben maar een stuk goedkoper zijn.

• VBS835
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 08:55
Waarom gebruiken de meeste 1 x 1000 W en niet 2 x 500 W bv ?

ik denk dan vooral naar latere herverkoopwaarde, een pakweg 500 W drop je gewoon in een standaard pc en zal vermoedelijk grotere verkoopwaarde hebben dan 1 x 1000 W ?

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik zie in bijna geen van de topics de aanschaf van een ASIC voorbij komen. Heeft dit een reden?

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
Omdat, als ik het als noob goed begrepen heb, je daar alleen bitcoins mee kunt minen.
Je kunt er ook voor kiezen om iets anders te gaan minen op het moment dat eth naar PoS overgaat toch?
Pagina: 1