Welke internet/tv/bellen provider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:26
Goedenavondsinds enkele maanden hebben we in ons huis de mogelijkheid om internet via glasvezel aftesluiten.

Momenteel zit ik nij ziggo maar ben me aan het orienteren om over te stappen.

Ons huishouden bestaat uit 2 volwassenen welke in 90% van de tijd dat ze op internet zitten dit doen via een iphone of ipad.

1 televisie waar veel netflix op gekeken wordt
1 laptop waarop we wat zakelijke dingen e.d. Regelen.
1 nas welke af en toe een serie download (snelheid is hiervoor niet zo belangrijk)

Momenteel heb ik een ziggo aansluiting met 40mb download snelheid en dit hoeft niet heel veel sneller wat ons betreft.

Vaste telefonie gebruiken we niet veel en zit er ook aan te denken om een cheapconnect account aanteschaffen dit scheelt een hoop in belkosten

Welke aanbieder zouden jullie mij aanraden en welk abbonement?

Nog een 2e vraag gaat ocer het aansluiten van de tv
Nu heb ik voor het smart gedeelte mijn tv aangesloten op mijn netwerk dmv utp kabel.
Kan ik deze straks ook gewoon dmv een switch oid gebruiken om mijn nieuwe tv ontvanger op aantesluiten of moet ik nog een extra utp kabel trekken vanaf de router naar de tv

Beste antwoord (via H143 op 13-06-2017 12:23)

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36

vr6-only

Blub Blub

Budget vs premium. Zo heb je bijvoorbeeld geen 24/7 gratis klantenservice bij Telfort.

Qua techniek zijn ze 1 pot nat. Zelfde signaal, ontvanger, router (uitzondering XS4ALL) etc.

Op koper was NLE een tijdje erg aantrekkelijk i.v.m. de introductieprijs van 29.95 per maand voor alles in één. Deze is nu komen te vervallen en NLE was sowieso niet erg voordelig op glasvezel.

Telfort heeft nu een actie, zoals ik al eerder zei, die aantrekkelijk kan zijn voor je. Gek veel verschil tussen NLE of Telfort kan ik niet noemen. Enige extra voordeel bij Telfort kun je krijgen als je bijvoorbeeld ook mobiel neemt. Dat kan bij NLE bijvoorbeeld niet.

[ Voor 56% gewijzigd door vr6-only op 13-06-2017 11:41 ]

It ain't stupid if it works!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@alexswart
Move naar Internetproviders en Hosting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:31
Tegenwoordig zijn het de extra voorwaarden die het aantrekkelijk kunnen maken. Wat voor mobiele abonnementen hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:09

basvn

Breezand - NHN

Ik zou eens kijken naar NLE. Goede prijs/kwaliteit verhouding, met naar mijn mening een goede klantenservice.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:50
Wat heb je zelf al gevonden eigenlijk? Tussen welke opties twijfel je en waarom? Wij kunnen je dan eventueel verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
ik heb zelf al het een en ander vergeleken xs4all schijnt heel goed te zijn maar wel weer wat duurder als bijvoorbeeld telfort oid. zit hier bijvoorbeeld nog veel verschil in zenders en beeldkwaliteit.
wat ik ook niet wil is een setopbox die langzaam reageerd ik wil bijvoorbeeld snel kunnen zappen tussen de kanalen. momenteel zit ik mobiel bij Vodafone maar ga volgende maand overstappen naar een andere provider welke weet ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Telfort biedt een prima prijs/kwaliteit verhouding en momenteel met de actie van 29 euro per maand, ook heel betaalbaar. Standaard krijg je dan 50 Mbit, 1 ontvanger en bellen.

Kwaliteit TV bij de HD zenders (kanaal 701 en hoger) doen niet onder van die van Ziggo.
Internet is snel en stabiel (bekabeld, Wifi is per huis verschillend)
Bellen: Geen idee.

Daarnaast kun je natuurlijk upgraden naar 100 of 200 Mbit. Die opties zijn tevens maandelijks opzegbaar, mocht je er toch geen behoefte aan hebben.

Andere goedkope optie is T-Mobile thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:10
Voordat je überhaupt gaat zoeken naar een andere provider: welke internetsnelheid is over xDSL haalbaar op jouw adres volgens deze site? Als er een redelijke snelheid mogelijk is kun je gaan zoeken.

Jouw tweede vraag: je kunt niet jouw TV gebruiken als switch. Je moet daarom een tweede UTP kabel trekken naar de TV ontvanger, of een switch plaatsen vóór de TV (-ontvanger)

[ Voor 23% gewijzigd door OosterF op 13-06-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
vr6-only schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:51:
Telfort biedt een prima prijs/kwaliteit verhouding en momenteel met de actie van 29 euro per maand, ook heel betaalbaar. Standaard krijg je dan 50 Mbit, 1 ontvanger en bellen.

Kwaliteit TV bij de HD zenders (kanaal 701 en hoger) doen niet onder van die van Ziggo.
Internet is snel en stabiel (bekabeld, Wifi is per huis verschillend)
Bellen: Geen idee.

Daarnaast kun je natuurlijk upgraden naar 100 of 200 Mbit. Die opties zijn tevens maandelijks opzegbaar, mocht je er toch geen behoefte aan hebben.

Andere goedkope optie is T-Mobile thuis.
er zit een behoorlijk prijsverschil tussen de verschillende providers met vergelijkbare snelheden, waar zit hem dit in?

Wifi heb ik momenteel stabiel via een eigen TP Link archer C-7 met Lede WRT er op.
OosterF schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:05:
Voordat je überhaupt gaat zoeken naar een andere provider: welke internetsnelheid is over xDSL haalbaar op jouw adres volgens deze site? Als er een redelijke snelheid mogelijk is kun je gaan zoeken.

Jouw tweede vraag: je kunt niet jouw TV gebruiken als switch. Je moet daarom een tweede UTP kabel trekken naar de TV ontvanger, of een switch plaatsen vóór de TV (-ontvanger)
de uitslag is:

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
17 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
34 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
alexswart schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:10:
[...]

de uitslag is:

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
17 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
34 Mbit/s
Er is dus maximaal 34 Mbits mogelijk over twee aderparen op jouw adres. Hou er rekening mee dat alleen KPN en XS4ALL bonding aanbieden. Bij alle andere internetproviders is er dus slechts 17 Mbits haalbaar op jouw adres.

In tegenstelling tot Ziggo gaat HD TV ook van je bandbreedte af. Een HD stream kost ~ 7 Mbits. Wanneer de TV bij jou thuis aanstaat gaat er dus nog 7 Mbits van de maximale bandbreedte af. Voor surfen op de iPad icm met één HD TV is het snel genoeg, maar veel gekker moet het dan niet worden. Aan jou de keuze of je het internet snel genoeg vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
lager als mijn huidige internet snelheid wil ik eigenlijk niet gaan ik heb nu een 40/4 abbonement bij Ziggo
een hogere upload zou wel mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
alexswart schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:47:
lager als mijn huidige internet snelheid wil ik eigenlijk niet gaan ik heb nu een 40/4 abbonement bij Ziggo
een hogere upload zou wel mooi zijn
Als je geen lagere snelheid wilt dan dat je nu hebt is overstappen niet mogelijk op jouw adres. Ziggo is namelijk de enige provider die diensten aanbiedt over coax in jouw regio.

Edit: even gemist dat er glasvezel mogelijk is. Werd dit ook aangegeven op de site die ik linkte?

[ Voor 10% gewijzigd door OosterF op 13-06-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMgouda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 22:09
xDSL is dus geen optie vanwege de beperkte snelheid.

In je begin post geef je aan dat glasvezel sinds kort mogelijk is. Nu woon ik zelf in een specifiek gebied die zelfs op glas nog niet alle aanbieders toelaat dus ik weet niet of je al hebt gekeken welke leveranciers op jou adres diensten via glas leveren. Als glas ook geen optie is dan blijft alleen Ziggo inderdaad over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
TMgouda schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:10:
xDSL is dus geen optie vanwege de beperkte snelheid.

In je begin post geef je aan dat glasvezel sinds kort mogelijk is. Nu woon ik zelf in een specifiek gebied die zelfs op glas nog niet alle aanbieders toelaat dus ik weet niet of je al hebt gekeken welke leveranciers op jou adres diensten via glas leveren. Als glas ook geen optie is dan blijft alleen Ziggo inderdaad over.
ik heb op de website's van verschilllende aanbieders gekeken en ze bieden allemaal glasvezel aan op mijn adres,

maar wat is nu het grote verschil tussen telfort/NLE of kpn/xs4all

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Budget vs premium. Zo heb je bijvoorbeeld geen 24/7 gratis klantenservice bij Telfort.

Qua techniek zijn ze 1 pot nat. Zelfde signaal, ontvanger, router (uitzondering XS4ALL) etc.

Op koper was NLE een tijdje erg aantrekkelijk i.v.m. de introductieprijs van 29.95 per maand voor alles in één. Deze is nu komen te vervallen en NLE was sowieso niet erg voordelig op glasvezel.

Telfort heeft nu een actie, zoals ik al eerder zei, die aantrekkelijk kan zijn voor je. Gek veel verschil tussen NLE of Telfort kan ik niet noemen. Enige extra voordeel bij Telfort kun je krijgen als je bijvoorbeeld ook mobiel neemt. Dat kan bij NLE bijvoorbeeld niet.

[ Voor 56% gewijzigd door vr6-only op 13-06-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
vr6-only schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:38:

bedankt voor je antwoord,
televisie is bij alle providers gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
alexswart schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:24:
[...]

bedankt voor je antwoord,
televisie is bij alle providers gelijk?
Kwaliteit van de zenders bedoel je? Of aantal zenders?
Ik dacht tot voorkort dat KPN/NLE/Telfort en XS4all daarin gelijk waren, maar er blijkt een verschil te zijn.
Zie ook mijn bericht in het Telfort topic.

Telfort geeft blijkbaar sinds 2016 sommige zenders niet (langer) HD zenders door, maar alleen in SD zenders van o.a. Canvas, BBC First, Disney XD en TLC. Update 14-6: toch worden de zenders ook in HD doorgegeven met witte afstandsbediening pakket (nieuwe abo's), ondanks dat de site wat anders aangeeft zie dit bericht.

Daarnaast Telfort (glasvezel) is 42,50 p/mnd voor 50 down/5 up
Terwijl NLEx (glasvezel) is 43,50 p/mnd voor 50 down/50 up

Ook zijn de welkomst acties tussen Telfort en NLEx iets anders. Die van Telfort is 6 maanden voor ongeveer 30 euro. Terwijl NLEx een actie heeft van 3 maanden voor ongeveer 35 euro.

[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 14-06-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

funrider schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:00:
[...]

Kwaliteit van de zenders bedoel je? Of aantal zenders?
Ik dacht tot voorkort dat KPN/NLE/Telfort en XS4all daarin gelijk waren, maar er blijkt een verschil te zijn.
Zie ook mijn bericht in het Telfort topic.

Telfort geeft blijkbaar sinds 2016 sommige zenders niet (langer) HD zenders door, maar alleen in SD zenders van o.a. Canvas, BBC First, Disney XD en TLC.

Daarnaast Telfort (glasvezel) is 42,50 p/mnd voor 50 down/5 up
Terwijl NLEx (glasvezel) is 43,50 p/mnd voor 50 down/50 up

Ook zijn de welkomst acties tussen Telfort en NLEx iets anders. Die van Telfort is 6 maanden voor ongeveer 30 euro. Terwijl NLEx een actie heeft van 3 maanden voor ongeveer 35 euro.
In de praktijk is het bij Telfort 49/53Mbit. Althans bij 3 verschillende adressen waar ik heb geholpen met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
vr6-only schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:24:
[...]

In de praktijk is het bij Telfort 49/53Mbit. Althans bij 3 verschillende adressen waar ik heb geholpen met de installatie.
Ik heb eerder zoiets gelezen, maar is dat in het geval dat er alleen glasvezel aanwezig is (en geen xDSL) dat ze dus niet gaan 'cappen' op de upload naar 5Mbit en dus ook vrijwel de volle upload geven zoals dat bij glasvezel normaal gebruikelijk is dat up/down gelijk is of doel je puur op download snelheid?

Ik zag bij XS4all dat ze het wel ook zo wegzetten qua in hun geval 40/40 bijv. over glas of koper (xDSL) 40/4.

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 13-06-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

funrider schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:26:
[...]

Ik heb eerder zoiets gelezen, maar is dat in het geval dat er alleen glasvezel aanwezig is (en geen xDSL) dat ze dus niet gaan 'cappen' op de upload naar 5Mbit en dus ook vrijwel de volle upload geven zoals dat bij glasvezel normaal gebruikelijk is dat up/down gelijk is of doel je puur op download snelheid?

Ik zag bij XS4all dat ze het wel ook zo wegzetten qua in hun geval 40/40 bijv. over glas of koper (xDSL) 40/4.
Down: 49
Up: 53

En dit is met de TV ontvanger(s) aan. Gaat dus niet ten koste van je Internet bandbreedte.

Net als dat bij KPN 100/10 in de praktijk 115/34 is, etc.op glasvezel.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 13-06-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als TS.
Nu lees ik ook dat een aantal providers (T-Mobile volgens breedbandwinkel.ml) op glasvezel het niet toe staan om een eigen server te draaien. Dit klinkt mij wat vreemd in de oren.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Keuze op mijn aankomend adres gaat tussen KPN/Telfort/T-Mobile en SX4All.
De situatie in het huis is wonen met eigen praktijk. In het huis is een glasvezelaansluiting aanwezig en verder is de woning bekabeld met UTP. Ik geloof Cat6 maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen

Daar willen we dus een een aantal laptop's en PC's bekabeld aansluiten.
Een NAS voor centrale opslag en gebruik als Web/FTP server (Vast IP is daarin wenselijk/gemakkelijk)
De mobieltjes en pads via Wifi.
En twee televiesies via de bekabeling.

Alles bij elkaar genomen lijken KPN en XS4ALL daar goed uit de bus te komen.. waarbij XS4ALL een hoop zaken standaard aanbied die bij KPN weer extra kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
gister maar de knoop doorgehakt en heb gekozen voor Telfort,
wel voor een 100/100 abbonement gekozen omdat we toch eigelijk niet op snelheid wilden inleveren en sneller toch welk wenselijk was,
nu las ik dat ik een xperia box krijg als modem/router,
kan ik deze vervangen door een Fritzbox en welke heb ik dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@alexswart Ik heb je topic even aangekeken, maar ik kom nu tot de conclusie dat je toch gewoon heel erg weinig eigen inzet toont.

Bij elke post van je stel je een wedervraag, zonder (zo lijkt het) eerst zelf wat dingen te hebben uitgezocht. Ga het internet eens afspeuren en kijken hier in de topics op Tweakers. Veel van je vragen kun je op die manier ook al beantwoord krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
rens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:33:
[mbr]@alexswart Ik heb je topic even aangekeken, maar ik kom nu tot de conclusie dat je toch gewoon heel erg weinig eigen inzet toont.

Bij elke post van je stel je een wedervraag, zonder (zo lijkt het) eerst zelf wat dingen te hebben uitgezocht. Ga het internet eens afspeuren en kijken hier in de topics op Tweakers. Veel van je vragen kun je op die manier ook al beantwoord krijgen.[/]
Hoi Rens,

als ik het zo terug lees lijkt het inderdaad ook wel zo,
ik heb zelf de verschillende providers vergeleken maar zocht soms een bevestiging in mijn keuze en ik zocht eigenlijk wat het verschil nou is tussen een duure en een goedkopere provider, door dit topic ben ik er wel achter gekomen dat het voor mij niet veel uit maakt waar ik naar overstap maar dat de prijs wel een groot verschil uitmaakt
Pagina: 1