Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft: het keyboard van deze Asus werkt soms niet, terwijl de FN toetsen (om geluid/helderheid aan te passen) het altijd doen.

Een reboot is dan genoodzaakt.
Dan werkt het weer voor een poosje. De ene keer 1 minuut, de andere keer langer dan een uur.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Update naar nieuwste Windows 10 versie u1703
- Drivers keyboard verwijderd en herstart - Windows installeert ze dan zelf
- ATK package verwijderd
- ATK package (via Asus site voor W10) gedownload en geïnstalleerd
- Keyboard uit de laptop gehaald, gepoetst met droge doek en terug gestoken
- Tussen de processen staat niks raars, zoals bijv. een keyboard filter
- Ook niks vreemds tussen de lijst met software

Het lijkt wel alsof er een bepaalde service in werking treedt na een onbepaalde tijd, of dat er een toets wordt ingedrukt die het keyboard blokkeert.

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Kun je niet even een Linux distro uitproberen? Linux Mint vanaf usb stick draaien. Als dan het probleem niet optreedt dan weet je dat het software is. Treedt het wel op dan is het hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Lennyz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:13:
Kun je niet even een Linux distro uitproberen? Linux Mint vanaf usb stick draaien. Als dan het probleem niet optreedt dan weet je dat het software is. Treedt het wel op dan is het hardware.
Das een slim idee. Heb nog wel ergens een Hirens Boot DVD liggen - probeer ik 't daar even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Lennyz schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 08:13:
Ik heb Ubuntu portable via USB stick gestart en dat werkte prima. Direct toen ik weer in Windows 10 kwam was het raak. Nogmaals naar Ubuntu en weer prima werken.

Ik heb wel het idee dat het pas start wanneer ik Outlook of Google Chrome start. Wanneer ik gewoon wat typ in kladblok of wat andere programma's start, heb ik er eigenlijk nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
HetGezegde schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:17:
[...]

Ik heb Ubuntu portable via USB stick gestart en dat werkte prima. Direct toen ik weer in Windows 10 kwam was het raak. Nogmaals naar Ubuntu en weer prima werken.

Ik heb wel het idee dat het pas start wanneer ik Outlook of Google Chrome start. Wanneer ik gewoon wat typ in kladblok of wat andere programma's start, heb ik er eigenlijk nooit last van.
Dan weet je in ieder geval dat het niet hardwarematig is. Dit zijn altijd wel lastige bugs om te tackelen. Ben je ondertussen al iets verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Topicstarter
Lennyz schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Dan weet je in ieder geval dat het niet hardwarematig is. Dit zijn altijd wel lastige bugs om te tackelen. Ben je ondertussen al iets verder gekomen?
Nee nog niet echt. Alleen weet ik dat het lijkt voor te komen door gebruik van Chrome en/of Outlook. Anders lijkt het probleem niet op te treden.

Ik zal nog eens kijken naar driver updates en anders Asus eens bellen.
Pagina: 1