Vraag

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57
Mijn vraag
Mijn vader zag een krantje van mediamarkt een smartphone van pricewatch: Alcatel One Touch Pixi 4 (5) Dual Sim Zwart

Mijn vader heeft nu pricewatch: Huawei Ascend G510 Zwart

Relevante software en hardware die ik gebruik
Whatsapp, outlook, bluetooth en ouderwetse bellen en sms

Ps. Ik drukte per ongeluk al op verzenden, sorry!

[ Voor 73% gewijzigd door Dutchredgaming op 12-06-2017 23:00 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Alle reacties

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:55:
Mijn vraag
...

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Wat wil je hiermee bereiken?

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:55:
Mijn vraag
...

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Misschien handig om de puntjes in te vullen? :P

• Dutchredgaming
S_Chief schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:56:
[...]

Wat wil je hiermee bereiken?
Stravincy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:58:
[...]

Misschien handig om de puntjes in te vullen? :P
Ik drukte per ongeluk al op verzenden, sorry!

Review QNAP TS-230 NAS

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
De telefoon die je bedoelt link je zelf al naar de pricewatch. Daarin zie je de specificaties, alternatieven en reviews. Wat wil je nog meer weten?

• Dutchredgaming
__R__ schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:02:
De telefoon die je bedoelt link je zelf al naar de pricewatch. Daarin zie je de specificaties, alternatieven en reviews. Wat wil je nog meer weten?
Ik ben bij budget smartphones erg slecht omdat ik niet de chipsets weet.

En ik weet niet dat android n beschikbaar is voor alcatel. Heb gegoogled maar ik heb wel wat gevonden, maar weet niet dit via de officiële weg kan upgraden vanaf marshmallow

Review QNAP TS-230 NAS

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost is al erg compleet. Maar ik mis toch nog een hoop relevante informatie:
  • Je vraag
  • Wensen met betrekking tot:
  • Specificaties
  • Budget
  • Schermformaat
  • Opslag
[/list]

Zou je deze informatie willen toevoegen aan je openingspost?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Als de vraag is of dit wat is, dan is het antwoord: in theorie wel; want de Alcatel heeft 2x zoveel opslag en 2x zoveel geheugen als de Huawei.

Ik ben alleen bang dat de praktijk anders is; de Alcatel zal ook al snel traag zijn en vollopen waardoor je geen apps meer kan installeren of updaten. Je krijgt waar je voor betaalt en dat is bijna niks. Ik zou het budget iets verruimen en even verder kijken of tweedehands iets scoren.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Dutchredgaming
P_Tingen schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:15:
Als de vraag is of dit wat is, dan is het antwoord: in theorie wel; want de Alcatel heeft 2x zoveel opslag en 2x zoveel geheugen als de Huawei.

Ik ben alleen bang dat de praktijk anders is; de Alcatel zal ook al snel traag zijn en vollopen waardoor je geen apps meer kan installeren of updaten. Je krijgt waar je voor betaalt en dat is bijna niks. Ik zou het budget iets verruimen en even verder kijken of tweedehands iets scoren.
Daar was ik eigenlijk ook bang voor. Als de telefoon geen Android N heeft denk ik dat mijn vader beter een duurdere telefoon kan kopen

Review QNAP TS-230 NAS

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Android N zou ik sowieso laten varen als eis, want dan beperk je jezelf enorm. De meeste (zelfs nieuwe) toestellen zitten nu nog op Marshmallow. Sommige hebben wel updates naar Nougat, maar voor veel toestellen komt dat niet eens. Met zo'n budget zou ik het daar niet van af laten hangen omdat de meeste nieuwe features van N waarschijnlijk toch niet goed uit de verf komen met relatief trage processor, beperkt geheugen en lage resolutie scherm.
Als je je zoektocht uitbreidt met Marshmallow krijg je deze lijst: Pricewatch link

Verder moet je gaan bedenken of je bijvoorbeeld 4G belangrijk vindt (ik verwacht het niet voor wat whatsapp en mail), hoe groot je telefoon/scherm mag/moet zijn en welke resolutie je wil. Een hogere resolutie kost meer stroom, maar geeft vaak ook mooier beeld.

[ Voor 47% gewijzigd door gwystyl op 13-06-2017 11:54 ]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-11 16:44
Dutchredgaming schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Daar was ik eigenlijk ook bang voor. Als de telefoon geen Android N heeft denk ik dat mijn vader beter een duurdere telefoon kan kopen
Waarom wil je (of je vader) zo graag Android 7.X?

Misschien is dat een belangrijke vraag om mee te beginnen.

• Dutchredgaming
LoeWn schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:56:
[...]

Waarom wil je (of je vader) zo graag Android 7.X?

Misschien is dat een belangrijke vraag om mee te beginnen.
Misschien niet van mijn vader maar van mezelf. Dan weet ik dat de telefoon langer kan gaan dan marshmallow. Dan weet ik dat het iets meer 'future proof' is

Review QNAP TS-230 NAS

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-11 16:44
Daar ben ik het persoonlijk dus niet over eens.

Futureproof vind ik persoonlijk meer afhangen van de hardware en de bouwkwaliteit. Softwarematig houdt elke telefoon het wel jaren vol, maar hardwarematig..

Softwarematig is er sinds 5.0 vrijwel niks veranderd waardoor apps in de toekomst wel op 7 zullen draaien maar bijvoorbeeld niet op 6. Het lijkt me dan ook geen probleem om een oudere Android versie te nemen.

Overigens heeft de inmiddels 2 jaar oude MTK6580 echt geen ondersteuning voor Android 7 aangezien de MT6735, MT6753 het ook niet hebben..

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Dutchredgaming schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:21:
[...]
Misschien niet van mijn vader maar van mezelf. Dan weet ik dat de telefoon langer kan gaan dan marshmallow. Dan weet ik dat het iets meer 'future proof' is
Telefoons met Marshmallow erop doen het nog steeds, het is niet dat ze ineens ophouden. Wel kun je updates vergeten, maar dat is eigenlijk met zo ongeveer alle fabrikanten zo.

Ik zou me dan ook meer zorgen maken om de hoeveelheid opslag. SD kaartjes werken, maar zijn foutgevoelig. Een telefoon met 8GB opslag zit met een moderne Android + de nodige bloatware zo vol zodat 16GB eigenlijk het minimum is wat je zou moeten willen hebben.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1