Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorse012
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 16:06
Mijn vraag
Hoe stop ik Google drive?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung S5 Android 6.0.1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een capaciteitsprobleem op mijn mobiel.
Daarom heb ik foto's en video's verplaatst naar mijn Google Drive. Althans dat probeerde ik. Eerst met een klein aantal bestanden. Dat leek goed te gaan waarna ik met honderd tegelijk heb verplaatst, (100 is het maximum). En daarna de bestanden uit mijn telefoongeheugen gewist. Nu krijg ik een melding van google drive dat hij nog bezig is 308 bestanden over te zetten. En dat al meer dan 24 uur achter elkaar. Ik heb al geprobeerd met app beheer de boel te stoppen, maar geen succes. Ook wil ik graag mijn 308 fotoos redden.
Bij de google site kom ik geen oplossing tegen.
Wat te doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Tja. Als Google Drive nog bezig is met het uploaden van de foto's en jij op dat moment de foto's verwijdert, dan acht ik de kans klein dat de foto's nog te redden zijn. Staan er al een aantal op je Drive?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorse012
ja, een aantal is gelukt. Daarnaast de vraag hoe te stoppen. Programma loopt nu al uren. Alleen als wifi aanwezig, gelukkig. maar vertraagt de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kan je de app niet geforceerd afsluiten via:

'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Google Foto's' -> 'Nu Stoppen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorse012
@Rens: heb ik geprobeerd; krijg geen foutmelding bij het geforceerd afsluiten, maar het werkt helaas niet: google drive blijft proberen om "311 bestanden te uploaden". Dat is de melding die ik nu al meer dan 48 uur constant op mijn telefoonscherm zie staan. Constant, dus ook als ik geen wifi-verbinding heb. Ik heb ingesteld dat de bestanden alleen worden ge-upload dmv Wifi.

BTW; is dit wel het meest geschikte forum voor zo'n vraag? Ik heb lang gezocht bij Google en Android maar kon geen geschikt forum vinden. Google zelf laat het helemaal afweten: alleen de door hen voorgeprogrammeerde problemen worden behandeld . Ik zag geen mogelijkheid om mijn specifieke probleem aan hen voor te leggen. Dat is toch vreemd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13
Ik denk dat het enige dat nu nog helpt is de gegevens van de app wissen.
Pagina: 1