Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Nick Hofsink
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 30-06-2017
Hallo allemaal, Ik heb wat pc onderdelen liggen, bijvoorbeeld een paar HDD's, RAM geheugen sticks of hoe je het ook wilt noemen, een soundblaster geluidkaart, voedingen en nog wat meer. Alleen ontbreekt er nog een pc kast, een typische retro videokaart (bijv. een Voodoo) en misschien nog wat meer. Hebben jullie misschien nog tips? Ik heb al een beetje rondgekeken op internet naar oude onderdelen, maar ik heb nog niet echt succesvol wat gevonden. Op marktplaats heb ik tot mijn verbazing niet wat kunnen vinden waar ik wat aan heb. Op ebay heb ik ook gekeken, maar alleen onderdelen. Niet echt een pc kast. Wel kasten waar alles er al in zit, maar daar ben ik niet echt naar op zoek, omdat ik het meeste al heb. Het liefst zou ik onderdelen zo goedkoop mogelijk op de kop willen tikken, omdat ik momenteel niet zo veel te besteden heb. Alle tips zijn hartelijk welkom!

Groeten,
Nick :)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

V&A aangeboden: Coolermaster wavemaster ?
V&A aangeboden: packard bell Behuizing met voeding ?

Allemaal oldschool zat toch? Het lijkt me toch sterk dat er in heel NL of desnoods of ebay Europa niemand is die een ouderwetse AT(X)-kast te koop heeft.

Xbox Live: OctagonQontrol

• Nick Hofsink
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 30-06-2017
Ja. Je moet gewoon weten waar je het moet zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Nick Hofsink schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:51:
Ja. Je moet gewoon weten waar je het moet zoeken.
Maar dat ligt dan een beetje bij jezelf?

Ga eerst eens kijken of je de onderdelen die je hebt, allemaal wel op 1 type moederbord passen. Want een 3DFX Voodoo die je retro vindt, is helemaal geen aparte videokaart dus die moet je ook nog op de kop tikken.

Als ik nu vraag of je een lijstje wil posten met de latencies van je geheugen en de huidige IRQ-settings van de SoundBlaster, denk ik dat ik je vrij snel kwijtraak? Als dat zo is, dan wordt het zeer lastig (zo niet onmogelijk) om zelfstandig alle onderdelen bij elkaar te krijgen om 1 werkend systeem te bouwen, laat staan van een OS te voorzien :)

Xbox Live: OctagonQontrol

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True