Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Deze week wordt bekend of onze zoon zijn diploma heeft gehaald. Als dat het geval zal zijn, dan krijgt hij van ons een laptop, voor zijn Hbo-opleiding.

We hebben twee laptops op het oog:

- de Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR0087MH
en
- de Asus VivoBook R558UQ-DM741T.

De Lenovo kost € 849,--,
de Asus kunnen we kopen voor € 799,--

De Lenovo heeft 128 SSD en 1 TB HDD
De Asus heeft 128 SSD en 500 GB.

Verder liggen de specificaties redelijk dicht bij elkaar.

Wie kan ons helpen bij de te maken keuze ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:09:
Hallo,
Deze week wordt bekend of onze zoon zijn diploma heeft gehaald. Als dat het geval zal zijn, dan krijgt hij van ons een laptop, voor zijn Hbo-opleiding.

We hebben twee laptops op het oog:

- de Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR0087MH
en
- de Asus VivoBook R558UQ-DM741T.

De Lenovo kost € 849,--,
de Asus kunnen we kopen voor € 799,--

De Lenovo heeft 128 SSD en 1 TB HDD
De Asus heeft 128 SSD en 500 GB.

Wie kan ons helpen bij de te maken keuze ?
Asus, met name om de sterke accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Tusa.

Nog meer tips ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:09:

ik heb ze in de compare gezet

https://tweakers.net/pricewatch/compare/576725;662413/

De Asus heeft een matte coating, bij de Lenovo staat niks, dat is ff wat me opvalt.

edit: Lenovo ook een matte coating volgens Bol.com

De Lenovo heeft wat meer opslag.

Wij hebben inmiddels onze 2de Asus omdat de Lenovo die we ook overwogen geen optisch station had.

Die zie ik bij deze 2 overigens ook niet staan, ook iets voor je om te overwegen.

Edit: beide machines hebben geen DVD/BD station, wel beide een SD-slot

[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 14-06-2017 10:14 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht iets minder leuk bij het geven van het kado, maar persoonlijk zou ik hem zelf een laptop laten kiezen binnen het gestelde budget. Getuige de verschillende discussies op dit forum kunnen voorkeuren en prioriteiten behoorlijk verschillen. Voor 800 euro kun je al aardig wat verschillende kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Wat tweatbook zegt. Zeker voor een jong persoon geldt dat de eisen en wensen heel anders zijn dan de ouders denken (ik ben zelf ook vader).

Persoonlijk zou ik zelf eerder voor de Asus kiezen, vanwege mijn (gekleurde) voorkeur voor Asus. Wanneer ik echter de vergelijking zie die Fraggert heeft gemaakt in de pricewatch (zie hierboven), dan zie ik dat de Lenovo dan wel een iets tragere cpu heeft, maar wel een betere wifi adapter: 802.11ac ondersteuning en 5 GHz. Ook heeft de Lenovo een iets betere videokaart. Verder zie ik bij de Asus niet staan of die een IPS scherm heeft, wat de Lenovo wel heeft. Een IPS scherm heeft bepaalde nadelen en voordelen. Voor gamen kan het iets trager reageren dan andere typen schermen, MAAR...... een IPS scherm geeft een mega mooi en scherp beeld. Ik heb niet voor niks zelf een laptop (van Asus ;) ) met een IPS scherm gekozen. Wanneer je al deze dingen op een rijtje zet, wint de Lenovo het eigenlijk wel van de Asus, ondanks de (iets) tragere CPU.

[ Voor 29% gewijzigd door musiman op 14-06-2017 11:10 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

musiman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:04:
Wat tweatbook zegt. Zeker voor een jong persoon geldt dat de eisen en wensen heel anders zijn dan de ouders denken (ik ben zelf ook vader).

Persoonlijk zou ik zelf eerder voor de Asus kiezen, vanwege mijn (gekleurde) voorkeur voor Asus. Wanneer ik echter de vergelijking zie die Fraggert heeft gemaakt in de pricewatch (zie hierboven), dan zie ik dat de Lenovo dan wel een iets tragere cpu heeft, maar wel een betere wifi adapter: 802.11ac ondersteuning en 5 GHz. Ook heeft de Lenovo een iets betere videokaart. Verder zie ik bij de Asus niet staan of die een IPS scherm heeft, wat de Lenovo wel heeft. Een IPS scherm heeft bepaalde nadelen en voordelen. Voor gamen kan het iets trager reageren dan andere typen schermen, MAAR...... een IPS scherm geeft een mega mooi en scherp beeld. Ik heb niet voor niks zelf een laptop (van Asus ;) ) met een IPS scherm gekozen. Wanneer je al deze dingen op een rijtje zet, wint de Lenovo het eigenlijk wel van de Asus, ondanks de (iets) tragere CPU.
goeie aanvulling _/-\o_ ...al een tijdje geen laptops meer vergeleken :+

Zeker het IPS argument is belangrijke, ik vind het een erg prettige beeldschermtechniek, anderen malen niet of er een VA etc inzit.

Ik zit in een wwonwijk waar de 2.4 wifi band eg druk is, het meeste heb ik thuis dan ook op 5 staan, dus dat kun je ook meenemen in je overweging.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onze zoon weet ervan hoor. Het is alleen zo, dat pap en mam 'm betalen.... ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:20:
Onze zoon weet ervan hoor. Het is alleen zo, dat pap en mam 'm betalen.... ;)
In dat geval sluit ik me aan bij de voorkeur voor de Lenovo met IPS scherm boven de Asus met iets snellere processor. Bij typisch studie- en kantoorgebruik lijkt de processor me niet zo heel belangrijk, terwijl je wel urenlang naar dat scherm moet kijken. De Lenovo is bovendien iets lichter, wat ook niet onprettig is als je hem regelmatig meeneemt naar college.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Wanneer ik de reacties zo lees, dan staat het op dit moment 3 - 1 in het voordeel van de Lenovo.

Ik ben benieuwd welke laptop jullie gaan kopen en uiteraard een berichtje over de eerste gebruikerservaring van de zoon. :)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie bijdragen.
Overigens lijkt het erop dat laptops afgelopen jaar aanzienlijk duurder zijn geworden.
Vorig jaar voor 'dochters' een mooie 17 inch Asus N-serie gekocht voor slechts 900 euro. Jaar later (nu dus) kost zoiets 1250 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:02:
Dank voor jullie bijdragen.
Overigens lijkt het erop dat laptops afgelopen jaar aanzienlijk duurder zijn geworden.
Vorig jaar voor 'dochters' een mooie 17 inch Asus N-serie gekocht voor slechts 900 euro. Jaar later (nu dus) kost zoiets 1250 euro.....
17" laptops zijn tegenwoordig bijna een niche. Standaard is 15,6' of 14,4". Hier vind je er veel meer van.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:22
Betere vraag; welke HBO-opleiding is het, wordt er veel in de trein gereisd, veel mee gelopen etc

Want voor grafisch designer zijn er hele andere eisen dan voor bedrijfskunde.
Pagina: 1