Beste Tweakers,
Ik ben van plan om een nieuwe pc samen te stellen, maar ik twijfel nog tussen twee builds.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik games zoals GTA V, The Witcher 3 en Overwatch spelen op ultra settings op 1080p. Wel wil ik binnenkort upgraden naar een 1440p monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 850 euro kosten, iets meer is uiteraard geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn twee verschillende builds waar ik dus tussen twijfel, één build is tweedehands en de andere is nieuw. Bij de tweedehandse build neem ik uiteraard geen componenten mee. Als ik besluit om geen tweedehands build te kopen dan neem ik mijn harddrive & power supply mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit zijn de twee builds waar ik tussen twijfel:
Dit is de tweedehands build, die ik voor 850 euro kan krijgen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een build die op dit moment hoge prestaties geeft, maar waarmee ik in de toekomst, met een kleine upgrade, ook nog games op settings kan spelen. Ook moet de pc niet al te luid zijn.
Ga je overklokken?
De CPU in de tweedehands build loopt op een stabiele clock van 4.5Ghz.
Als ik kies op geen tweehands pc te kopen, maar er zelf één samen te stellen ben ik niet van plan om te overclokken aangezien ik hier geen ervaring mee heb.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Graag hoor ik of het verstandiger is om de tweedehands build te kopen, of toch de ryzen build (aangezien meer cores & threads).
- Stel dat ik de tweedehands build koop, hoelang kan ik nog door met de i5-6600k voordat ik deze moet upgraden?
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om een nieuwe pc samen te stellen, maar ik twijfel nog tussen twee builds.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik games zoals GTA V, The Witcher 3 en Overwatch spelen op ultra settings op 1080p. Wel wil ik binnenkort upgraden naar een 1440p monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 850 euro kosten, iets meer is uiteraard geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn twee verschillende builds waar ik dus tussen twijfel, één build is tweedehands en de andere is nieuw. Bij de tweedehandse build neem ik uiteraard geen componenten mee. Als ik besluit om geen tweedehands build te kopen dan neem ik mijn harddrive & power supply mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit zijn de twee builds waar ik tussen twijfel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 223,95 | € 223,95 |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 275,50 | € 275,50 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 141,50 | € 141,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 824,85 | |
Dit is de tweedehands build, die ik voor 850 euro kan krijgen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 238,64 | € 238,64 |
| 1 | MSI Z170I Gaming Pro AC | € 153,- | € 153,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 459,- | € 459,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Corsair Graphite 380T Mini ITX Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Seidon 120V Ver.2 | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8 | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Corsair CS750M | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Sandisk SSD Plus 120GB | € 54,57 | € 54,57 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.175,06 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een build die op dit moment hoge prestaties geeft, maar waarmee ik in de toekomst, met een kleine upgrade, ook nog games op settings kan spelen. Ook moet de pc niet al te luid zijn.
Ga je overklokken?
De CPU in de tweedehands build loopt op een stabiele clock van 4.5Ghz.
Als ik kies op geen tweehands pc te kopen, maar er zelf één samen te stellen ben ik niet van plan om te overclokken aangezien ik hier geen ervaring mee heb.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Graag hoor ik of het verstandiger is om de tweedehands build te kopen, of toch de ryzen build (aangezien meer cores & threads).
- Stel dat ik de tweedehands build koop, hoelang kan ik nog door met de i5-6600k voordat ik deze moet upgraden?
Alvast bedankt!