refresh rate en motion rate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkviewer500
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 15:57
Ik zag dat sommige monitors of tv's een heel hoog refresh rate hadden maar dit is eigenlijk heel misleidend omdat dit motion rate.
Om te begrijpen wat ik bedoel moet je eerst weten wat refresh rate is. dit is hoe vaak het beeld word geupdate in een bepaalde tijd.
Dit word altijd aan gegeven met Hertz (afgekort Hz).
Maar hier voor moet je wel die aantal frames kunnen halen als input.
Neem bijvoorbeeld een pc dat in een game maar runt op 60 FPS dan zal een monitor van 144hz niet 144hz in dat spel weer geven.
In plaats hier van maar 60hz omdat de input niet bij kan houden met het hoge refresh rate van het scherm.

Een monitor met motion rate is tot daar toe nog hetzelfde alle panelen hebben een standaard refresh rate.
Maar een paneel met motion rate bedenkt er als het ware beelden bij zo dat ondanks de lage refresh rate het beeld er toch soepel uitziet.
Dit zorgt er voor dat het paneel vele male goed koper worden.
Deze technologie is geschikt voor content creaters en het dagelijkse gebruik (films kijken, tv, browsen Facebook enz.).
Maar dit is niet wenselijk voor competitive gaming omdat je hier bij graag wil dat je snel de output wil zien.
Zo dat je net die paar milliseconden sneller kunt reageren.

nu heeft tweakers refresh rate en motion rate door elkaar staan onder refresh rate.
Nu staat er onder report geen optie voor motion rate.
En zorgt dit er voor dat er nogal het enige verwarring kan ontstaan bij de specificaties van een monitor of tv.

als jullie vinden dat dit aan gepast moet worden.
of hier een andere mening over hebben laat ban een bericht achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

darkviewer500 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:42:
Ik zag dat sommige monitors of tv's een heel hoog refresh rate hadden maar dit is eigenlijk heel misleidend omdat dit motion rate.
Om te begrijpen wat ik bedoel moet je eerst weten wat refresh rate is. dit is hoe vaak het beeld word geupdate in een bepaalde tijd.
Dit word altijd aan gegeven met Hertz (afgekort Hz).
Maar hier voor moet je wel die aantal frames kunnen halen als input.
Neem bijvoorbeeld een pc dat in een game maar runt op 60 FPS dan zal een monitor van 144hz niet 144hz in dat spel weer geven.
In plaats hier van maar 60hz omdat de input niet bij kan houden met het hoge refresh rate van het scherm.

Een monitor met motion rate is tot daar toe nog hetzelfde alle panelen hebben een standaard refresh rate.
Maar een paneel met motion rate bedenkt er als het ware beelden bij zo dat ondanks de lage refresh rate het beeld er toch soepel uitziet.
Dit zorgt er voor dat het paneel vele male goed koper worden.
Deze technologie is geschikt voor content creaters en het dagelijkse gebruik (films kijken, tv, browsen Facebook enz.).
Maar dit is niet wenselijk voor competitive gaming omdat je hier bij graag wil dat je snel de output wil zien.
Zo dat je net die paar milliseconden sneller kunt reageren.

nu heeft tweakers refresh rate en motion rate door elkaar staan onder refresh rate.
Nu staat er onder report geen optie voor motion rate.
En zorgt dit er voor dat er nogal het enige verwarring kan ontstaan bij de specificaties van een monitor of tv.

als jullie vinden dat dit aan gepast moet worden.
of hier een andere mening over hebben laat ban een bericht achter.
Bij tv's hebben wij naast de refresh rate, een optie genaamd Beeldinterpolatie-index. Hierin staan de hoge getallen waar sommige fabrikanten een Hz achter plakken, zodat het heel hoog lijkt. Bij monitoren hebben wij dit sowieso niet, voor zover ik weet is het ook niet gebruikelijk in monitorland.

De verwarring die je zelf aangeeft, kan er dus in principe niet meer zijn :)