Dell XPS 15 na 13 maanden kapot. Dell heeft geen oplossing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-05 08:19
April vorig jaar kocht ik zakelijk bij Dell een XPS 15 van bijna €2.000,-. Een krachtige, mobiele, dunne laptop met een goede accu die ik nodig heb voor werk (erg veel onderweg).

Nu merkte ik begin mei dit jaar dat mijn accu begon met uitzetten. Niet al te tof gezien de brandgevaarlijkheid, en zelfs op zo'n manier dat mijn touchpad uit de laptop wordt gedrukt (niet mijn foto maar wel een identiek geval) en daardoor ook niet meer bruikbaar is.

Aangezien de garantie van 12 maanden voorbij was kon Dell niks voor mij regelen. Wel kon ik zelf een nieuwe accu bij hun bestellen en deze zelf vervangen. Na 40 dagen wachten, 6 mailtjes, 2 chat gesprekken, 1 facebook chat gesprek, en 2 telefoontjes kreeg ik vandaag te horen dat de accu niet eerder komt dan 28 augustus en ze verder niets voor mij kunnen doen. Oftewel 4 maanden in totaal wachten of mijn geld terug.

Aangezien ik nog nooit zoiets heb meegemaakt vraag ik me af of dit zomaar kan en ik werkelijk nergens meer recht op heb na 12 maanden. Iemand van jullie die hier ervaringen mee heeft en wat tips kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:24

TommieW

Numa numa.

Waar heb je de laptop aangekocht? Binnen de EU heb je gewoon recht op 24 maanden garantie.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
TommieW schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:29:
Waar heb je de laptop aangekocht? Binnen de EU heb je gewoon recht op 24 maanden garantie.
In de webshop van Dell Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:12

Detmer

Professioneel prutser

TommieW schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:29:
Bij een zakelijke aanschaf hoeft dit niet zo te zijn naar mijn weten. Bedrijven zijn veel minder beschermd dan consumenten. Daarentegen mag je van zo een laptop toch wel verwachten dat de boel wat langer mee gaat dan 13 maanden, dus ik zou zeker niet zomaar opgeven en zoveel mogelijk tegengas geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Detmer op 12-06-2017 18:32 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zakelijk..... geen consumentenrecht (muv reflexwerking http://www.wetrecht.nl/re...aken-op-consumentenrecht/ )

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dat. Bij een zakelijke aanschaf heb je geen bescherming van de wet en gaat men er van uit dat je weet wat de risico's zijn en daarvoor een plan hebt.

Had je hem privé gekocht was er niks aan de hand geweest, dan had je je kunnen beroepen op het recht op een deugdelijk product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bij aanschaf kon kiezen voor 1/2/3 jaar garantie/service bovenop de standaard 12 maanden. Je hebt blijkbaar besloten dat je daar geen geld aan uit wilde geven, en nu ga je klagen dat ze niet de service verlenen die je niet betaald hebt?
Ik niet snap niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
TommyboyNL schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:30:
Bij aanschaf kon kiezen voor 1/2/3 jaar garantie/service bovenop de standaard 12 maanden. Je hebt blijkbaar besloten dat je daar geen geld aan uit wilde geven, en nu ga je klagen dat ze niet de service verlenen die je niet betaald hebt?
Ik niet snap niet.
Een jaar geleden ging ik er van uit het ging om 12 maanden 'premium' garantie en 12 maanden wettelijke garantie. Niet wetende dat bij een zakelijke aankoop na 12 maanden de garantie ook echt op was. Eigen schuld, te weinig over ingelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Ik niet snap niet.
4 maanden wachten op een oplossing is normaal? Het gaat hier niet om wie betaalt, maar om een oplossing binnen een redelijke termijn. Dat mag je van een leverancier verwachten, zowel particulier als zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-05 15:00
Het is pas een zakelijk aankoop voor Dell als je een bedrijfsnaam op de factuur hebt staan. Staat er alleen voor- en achternaam dan kun je toch proberen om consumentenrecht te claimen.

Overigens worden erop accu's slechts 6 maanden garantie gegeven. Tenzij deze zijn ingebouwd, fabrikanten zien accu's als slijtage onderdelen.

Wat ik je zou adviseren is om te kijken of Dell active webcare heeft op social media. Dan gaan dingen soms in een stroomversnelling. Ik zou ook Dell benaderen om de kosten te delen, jij de accu en Dell de schade.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik niet snap niet.
Tjonge wat flauw!

Iemand koopt een knetterdure laptop van €2000 en als die na 13 maanden kapot gaat kom jij even zout in de wond wrijven met goede achteraf-adviezen. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 915187 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:56:
[...]

4 maanden wachten op een oplossing is normaal? Het gaat hier niet om wie betaalt, maar om een oplossing binnen een redelijke termijn. Dat mag je van een leverancier verwachten, zowel particulier als zakelijk.
TS heeft een vervangende accu besteld, Dell kan niet leveren en biedt geld terug. Dat is een nette oplossing voor het probleem "TS heeft accu besteld/betaald en Dell kan niet leveren", wat het probleem van Dell is. Het probleem van TS is dat zijn accu buiten de garantieperiode kapot is gegaan, dat is niet het probleem van Dell. De leverancier doet dus precies wat je van hem mag verwachten.
sssensss schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:09:
[...]

Tjonge wat flauw!

Iemand koopt een knetterdure laptop van €2000 en als die na 13 maanden kapot gaat kom jij even zout in de wond wrijven met goede achteraf-adviezen. :N
Fout. Een bedrijf heeft een laptop gekocht. Als het een persoon was geweest, was er sprake geweest van consumentenrecht en dus 24 maanden garantie.

Als je tekenbevoegd bent binnen een bedrijf, dien je mijns inziens ook op de vlakken waar je tekenbevoegd voor bent de rechten en plichten van bedrijven te kennen.
Verder is het volgens mij algemeen bekend dat bedrijven een stuk minder goed beschermd zijn dan consumenten, het is in elk geval vaak genoeg in het nieuws hoe hard sommige bedrijven zich laten palen door blind offertes/pro-forma facturen van tenten als de "semi-nationale MKB bedrijvengids" te betalen, en vervolgens vast blijken te zitten aan een abonnement voor 12 maanden van €xxx,- per maand.

Edit: Geen nieuwe post waard, dus even zo: @CurlyMo Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:37
TommyboyNL schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:35:
Fout. Een bedrijf heeft een laptop gekocht. Als het een persoon was geweest, was er sprake geweest van consumentenrecht en dus 24 maanden garantie.
Ondanks dat het offtopic is, blijft het belangrijk om deze fout consequent te corrigeren. Nederlands consumentenrecht spreekt nergens over 2 jaar garantie. Alleen het Europees consumentenrecht. In Nederland telt alleen de deugdelijkheid van een product en hoe lang deze deugdelijkheid van een product verwacht mag worden. Als dat 10 jaar is, dan kan je 10 jaar aanspraak blijven maken op garantie (voor bijv. wasmachines), bij laptops is dat meestal zo'n 3 jaar.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
U hebt een koelkast gekocht. Na een aantal jaren gaat het lampje kapot. Dan moet u dit zelf vervangen. Maar gaat de motor opeens kapot na twee jaar? Dan is het product ondeugdelijk en kunt u teruggaan naar de winkel.
Voor de rest, lees consuwijzer.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we weer normaal communiceren naar elkaar en niet op de man reageren? Is nergens voor nodig en wekt alleen maar ergernis op bij iedereen.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 12-06-2017 21:57 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:01
Als je ZZPér bent en niet in de IT werkt zou dit trouwens mogelijk alsnog onder consumenten recht kunnen vallen via reflexwerking. Mogelijk iets om uit te voor TS om te kijken of hij hier binnen zou kunnen vallen.

http://www.wetrecht.nl/re...aken-op-consumentenrecht/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 23:22
kreeg net deze email binnen van Dell:

Dell XPS 9550 Precision 5510 Battery Swelling

Dear Valued Dell Customer:
This E-mail is part of our commitment to proactively notify customers of important product quality information. Dell has recently noticed that certain customers who purchased the Dell XPS 9550 and/or Precision 5510 system(s) may experience a battery swelling or bulging.
According to our records, your Dell System(s) may be impacted by this issue. As part of a proactive effort, Dell would like to offer to replace the battery for each affected service tag identified below.
Service Tag(s): xxxxxx

If you would like to proceed with this solution, please go to www.dellproduct.com, enter in the affected service tag(s) listed above, and follow the prompts.
Please read all instructions on www.dellproduct.com. If you have difficulties filling out the site, then please forward this e-mail to dell_quality_ww@dell.com. Our colleagues will get in touch with to arrange the next steps.
If you decide to take no action at this time, we continue to stand behind the warranty or service contracts applicable to your product. Impacted batteries can be replaced through the standard support process during the applicable support or warranty period. Please reference QNA44171
If you need assistance or have any other questions please contact Dell Tech Support. Dell provides several online and telephone-based support and services options. Availability varies by country and product, and some services may not be available in your area. To contact Dell for sales, technical support, or customer service issues please visit www.dell.com/support and select the contact method that best suits your needs. Please reference QNA44171 if in regard to this notice.

As a valued Dell customer, we are committed to enhance your experience with Dell. Your satisfaction is our ultimate goal.

Regards,
Dell, Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Erg handig dat ze daar een domeinnaam voor gebruiken die via losse search bijna niks oplevert en op naam van een vage registrar lijkt te staan. Zo krijg je het gevoel wel dat je met een scam te maken hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 23:22
Anoniem: 27535 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:50:
Erg handig dat ze daar een domeinnaam voor gebruiken die via losse search bijna niks oplevert en op naam van een vage registrar lijkt te staan. Zo krijg je het gevoel wel dat je met een scam te maken hebt...
ja klopt, had de email ook bijna verwijderd ware het niet dat de email was gestuurd naar een emailadres wat ik specifiek voor de aankoop van een dell laptop had gebruikt (zoiets als Dell_laptop2017@eigendomein.nl)
Pagina: 1