Goedkope MFP: Brother MFC-J480DW of Canon Pixma MG5750

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72184

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe multifunctional/all-in-one printer die niet al te groot is, en na een beetje oriëntatie ben ik uitgekomen op de volgende twee modellen:
pricewatch: Brother MFC-J480DW
pricewatch: Canon Pixma MG5750

Beide hebben automatisch dubbelzijdig printen en losse inktpatronen.

Brother als voordeeltje een ADF alhoewel éénzijdig maar is ook iets duurder.

Ik gebruik de printer wel regelmatig, maar bijna alleen in zwart wit en meestal maar 1-2 pagina's per keer. Belangrijk is dus dat ie niet teveel inkt verspilt met aan-uit-zetten en dat de kleureninkt niet te snel opdroogt of verspilt wordt bij het schoonmaken.

Ik heb op internet al naar reviews gezocht, maar kan erg weinig vinden op van die obligate 1-regelreviews op winkelsites na, alleen bij de canon staat er een in de pricewatch.

De zorgen die ik nog heb:
- Canon zou snel last hebben van papierjams / niet herkennen van papier.
- Canon heeft twee verschillende zwarte cartridges, gaat dat meer geld kosten bij het vervangen met alleen zwarte inkt?
- Brother bij één op de 20 reviews staat dat ie heel erg langzaam is, bij een iemand dat het na omruilen beter was. Kan dus een regelmatig voorkomende bug zijn of een netwerk/driver issue waarvan ik niet weet of ik daar last van krijg.
- Ik wil de printer gebruiken met huismerk inktcartridge, ik heb zelf het gevoel dat brother hier beter voor is wat betreft betrouwbaarheid & risico's voor de printer? klopt dit?

iemand ervaring met een van deze printers? Of moet ik nog naar een derde printer kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72184

Topicstarter
oh ik ben f in de war waar dit topic moet, geen laptop, desktop of component, maar wel een aankoopadviesvraag...