Hoi allemaal,
Ik mag van mijn werk een nieuwe laptop uitzoeken. Nou heb ik al een aantal laptops geprobeerd die hier op kantoor staan (Lenovo/ Samsung/ Dell), maar geen laptop stemt me echt tevreden. Misschien omdat ik inmiddels al 9 jaar (!) op een oude generatie MacBook Pro werk en geen afscheid wil nemen..
De nieuwe laptop moet aan een aantal specifieke eisen voldoen:
- Windows (geen Mac, daar heb je 't
)
- 2 'gewone' USB poorten
- Minimaal 14"
Zelf heb ik ook een paar eisen (rara waar komen die vandaan..):
- Mat scherm
- Goede looks
Dan nog een antwoord op de vragen;
Wat ga je met je laptop doen?
De grootste tijd office applicaties/ e-mailen/ internetten. Daarnaast moet de software/hardware van dit bedrijf draaien (vandaar Windows en 2x USB) en moet de laptop ook presteren als ik Matlab/ R wil gebruiken voor complexe data-analyse.
Wat is je budget?
Rond de €1000,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jep, ik zal minstens een keer per maand reizen met de laptop. Ik hoop dus op een lichtgewicht/ stevige laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja Apple - Nee, ik heb geen uitgesproken voorkeur.
Nou dacht ik vandaag eindelijk een ideale kandidaat gevonden te hebben in de Asus Zenbook UX430UA-GV004T... Maar helaas, die heeft maar 1 USB 2.0 aansluiting, en ik heb er toch echt 2 nodig.
Nou is er waarschijnlijk wel een ouder model Zenbook dat wel 2x USB 2.0 heeft? Maar welke is dan het beste, ik word niet helemaal wijs uit alle verschillende modellen die ze aanbieden.
Of is er een andere laptop die ik totaal over het hoofd heb gezien?
Al jullie advies en suggesties worden enorm gewaardeerd!
Leo
Ik mag van mijn werk een nieuwe laptop uitzoeken. Nou heb ik al een aantal laptops geprobeerd die hier op kantoor staan (Lenovo/ Samsung/ Dell), maar geen laptop stemt me echt tevreden. Misschien omdat ik inmiddels al 9 jaar (!) op een oude generatie MacBook Pro werk en geen afscheid wil nemen..
De nieuwe laptop moet aan een aantal specifieke eisen voldoen:
- Windows (geen Mac, daar heb je 't
- 2 'gewone' USB poorten
- Minimaal 14"
Zelf heb ik ook een paar eisen (rara waar komen die vandaan..):
- Mat scherm
- Goede looks
Dan nog een antwoord op de vragen;
Wat ga je met je laptop doen?
De grootste tijd office applicaties/ e-mailen/ internetten. Daarnaast moet de software/hardware van dit bedrijf draaien (vandaar Windows en 2x USB) en moet de laptop ook presteren als ik Matlab/ R wil gebruiken voor complexe data-analyse.
Wat is je budget?
Rond de €1000,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jep, ik zal minstens een keer per maand reizen met de laptop. Ik hoop dus op een lichtgewicht/ stevige laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja Apple - Nee, ik heb geen uitgesproken voorkeur.
Nou dacht ik vandaag eindelijk een ideale kandidaat gevonden te hebben in de Asus Zenbook UX430UA-GV004T... Maar helaas, die heeft maar 1 USB 2.0 aansluiting, en ik heb er toch echt 2 nodig.
Nou is er waarschijnlijk wel een ouder model Zenbook dat wel 2x USB 2.0 heeft? Maar welke is dan het beste, ik word niet helemaal wijs uit alle verschillende modellen die ze aanbieden.
Of is er een andere laptop die ik totaal over het hoofd heb gezien?
Al jullie advies en suggesties worden enorm gewaardeerd!
Leo