High-end Windows Werklaptop met Specifieke Eisen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik mag van mijn werk een nieuwe laptop uitzoeken. Nou heb ik al een aantal laptops geprobeerd die hier op kantoor staan (Lenovo/ Samsung/ Dell), maar geen laptop stemt me echt tevreden. Misschien omdat ik inmiddels al 9 jaar (!) op een oude generatie MacBook Pro werk en geen afscheid wil nemen.. :')

De nieuwe laptop moet aan een aantal specifieke eisen voldoen:

- Windows (geen Mac, daar heb je 't ;) )
- 2 'gewone' USB poorten
- Minimaal 14"

Zelf heb ik ook een paar eisen (rara waar komen die vandaan..):
- Mat scherm
- Goede looks

Dan nog een antwoord op de vragen;

Wat ga je met je laptop doen?
De grootste tijd office applicaties/ e-mailen/ internetten. Daarnaast moet de software/hardware van dit bedrijf draaien (vandaar Windows en 2x USB) en moet de laptop ook presteren als ik Matlab/ R wil gebruiken voor complexe data-analyse.

Wat is je budget?
Rond de €1000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jep, ik zal minstens een keer per maand reizen met de laptop. Ik hoop dus op een lichtgewicht/ stevige laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ja Apple - Nee, ik heb geen uitgesproken voorkeur.

Nou dacht ik vandaag eindelijk een ideale kandidaat gevonden te hebben in de Asus Zenbook UX430UA-GV004T... Maar helaas, die heeft maar 1 USB 2.0 aansluiting, en ik heb er toch echt 2 nodig.

Nou is er waarschijnlijk wel een ouder model Zenbook dat wel 2x USB 2.0 heeft? Maar welke is dan het beste, ik word niet helemaal wijs uit alle verschillende modellen die ze aanbieden.
Of is er een andere laptop die ik totaal over het hoofd heb gezien?

Al jullie advies en suggesties worden enorm gewaardeerd!

Leo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 20:06
heb je ook al gekeken naar de zakelijke serie van hp (de probook's) en van dell. Deze laptops zijn namelijk bedoeld voor het gebruik binnen bedrijven, en hebben vaak een betere bouwkwaliteit, garantie e.d. dan consumentenlaptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Dennis,

Van Dell heb ik naar XPS modellen gekeken, mede ook door de BestBuyGuide van Juni. Met grotere schermen ( > 13") worden die al vrij snel behoorlijk prijzig.

HP heb ik geen goede verhalen over gehoord (subjectief, geef ik toe), daarnaast zijn probooks nogal zwaar en vind ik ze er ook een beetje log uitzien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:06:
Nou dacht ik vandaag eindelijk een ideale kandidaat gevonden te hebben in de Asus Zenbook UX430UA-GV004T... Maar helaas, die heeft maar 1 USB 2.0 aansluiting, en ik heb er toch echt 2 nodig.
UX410 serie dan? Vergelijkbaar, maar met plek voor extra 2.5" schijf en extra geheugen, én volgens mij 2 USB 2.0 aansluitingen. Wel paar mm dikker, en 150 gram zwaarder.
serie: Zenbook UX410UA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veldman2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 17:15
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:06:
Volgens de specs heeft hij naast een USB2 ook een USB 3.1 Gen 1 en die is 100 % compatibel met USB2. Dus je kan perfect twee USB2-apparaten tegelijkertijd aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Te gek, dankjewel, ik dacht dat het 2x USB C + 1x USB 2.0 was, maar dit is dus helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog behoefte aan antwoord hiervoor?

Ik zou zeggen de HP Pavillion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:50:
Hoi Dennis,

Van Dell heb ik naar XPS modellen gekeken, mede ook door de BestBuyGuide van Juni. Met grotere schermen ( > 13") worden die al vrij snel behoorlijk prijzig.

HP heb ik geen goede verhalen over gehoord (subjectief, geef ik toe), daarnaast zijn probooks nogal zwaar en vind ik ze er ook een beetje log uitzien..
HP Elitebook en Dell Latitude series zijn volgens mij best wel te vinden met jouw specs. Of het binnen je budget valt is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties... helaas ben ik er namelijk nog niet uit.

De Zenbook serie wordt namelijk in NL namelijk niet geleverd in een 16GB geheugen/ 256 GB opslag variant.

In België wel, maar dan heb ik een Azerty toetsenbord.... Nogal vreemd dat dit zo gaat, maar goed, 't zal wel.

Ik zal de HP en Dell bekijken, verdere suggesties blijven zeker welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.deWit
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08 13:13
Zoals anderen al aangeven voldoet de UX410UA waarschijnlijk prima aan je eisen.

Qua ports wat flexibeler met:
- 2x USB2.0
- 1x USB 3.0
- 1x USB 3.1 Type C
- Fullsize HDMI (i.t.t. UX430UA met micro HDMI)

Zoals je zelf al aangaf was het niet mogelijk om een 16GB variant te bestellen in NL, maar binnen jouw budget moet het toch wel mogelijk zijn om er 8GB bij te prikken. Moet niet al te moeilijk zijn zo te zien. Daarnaast moet een 1TB HDD erbij dan ook nog wel kunnen.

Geen verkeerde optie lijkt me alles bij elkaar voor rond de €1000,-

Voor iets met dezelfde specs (16GB, 1.256GB, >=i5) heb je weinig vergelijkbaars voor die prijs. In ieder geval niet met die grootte. Mocht je 15.6" ook prima vinden dan zijn er natuurlijk een stuk meer opties.

Succes met de aankoop. :)
Pagina: 1