Audio recorder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 22:57
Ik zoek al tijden een vervanging voor minidisk (en eerder cassette) om in de huiskamer audiofragmenten van de radio op te nemen als ik wat leuks hoor. Het liefst een full size apparaat dat past bij mijn 43 cm NAD/Marantz-hifi-apparatuur, die kan opnemen op een harddisk of een SD-kaart. Belangrijk vind ik dat het met één druk op de knop begint met opnemen. Ideaal zou zijn een netwerkstreamer zoals deze, maar dan met opnamefunctie.

Het enige wat ik echter kan vinden is:
- Een apparaat voor een 19 inch rack
Afbeeldingslocatie: http://www.mennegat.nl/media/shop_article/image00002907.jpg
- Een portable device
Afbeeldingslocatie: http://cache.olympusamerica.com/static/getolympus/products/ls14/images/ls-14.png

[ Voor 12% gewijzigd door pmeter op 12-06-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
In je link kun je wat naar een hoger niveau in de boom, daar staan meerdere 19" rack recorders, ook wat goedkopere (en duurdere).

Wat is je budget en waar moet het aan voldoen?

Moet het per se 19" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
Ik wil juist geen 19", maar iets dat tussen mijn 43 cm hifi-set in de woonkamer niet zou misstaan. Dit is mijn versterker: NAD C365BEE (aangepast)
Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/NAD_C356BEE_DAC.jpg
En mijn CD-speler is deze:
Afbeeldingslocatie: http://us.marantz.com/assets/images/products/CD5005/CD5005_front_L.png

Verder is het budget zo'n 600 euro. Ik had de Tascam van 250 euro al gezien. Maar dat zijn dus allemaal 19" apparaten (met grove microfooningangen op de voorkant en rood/blauwe knopjes) en ik zoek een net exemplaar van 43 cm. Of is dat gewoon een kwestie van de beugels eraf schroeven?

EDIT: ik hoop eigenlijk op een audio-netwerkstreamer die ook kan opnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door pmeter op 12-06-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nu ben ik nieuwsgierig wat je dan voor radioprogramma's wilt opnemen?
Gaat het om de presentators? Soms kan je een programma als podcast in zijn geheel downloaden.
Enkel liedjes? Zijn Spotify (of andere streamingdienst) of YouTube dan niet veel handiger en goedkoper?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik denk dat je de NAD C356BEE bedoelt ;) De maten zijn grofweg 43 cm voor dat soort apparaten.

Wanneer je de rek-oren eraf schroeft, hou je 45 cm over, dat is wat het meest in de buurt komt, ben ik bang.

Er is zo weinig markt voor recorders in de hifi standaard maten, dat alles danwel portable is, danwel 19".

[ Voor 9% gewijzigd door PageFault op 12-06-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
Jorgen schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:23:
Nu ben ik nieuwsgierig wat je dan voor radioprogramma's wilt opnemen? (...)
Gaat het om de presentators? Soms kan je een programma als podcast in zijn geheel downloaden.
Enkel liedjes? Zijn Spotify (of andere streamingdienst) of YouTube dan niet veel handiger en goedkoper?
Het gaat om klassieke stukken, waaronder live opnames. En het gaat om de aftiteling, waar de presentator zegt welk stuk we net gehoord hebben. Ik kan natuurlijk ook het programma terugluisteren via de pc en het juiste fragment opzoeken, maar gewoon op record drukken vind ik fijner. Ook heb je dan meteen een mix-tape met fijne nummers ;-)
Om op Spotify te zoeken, moet je weten hoe een nummer heet. En dat is bij klassiek soms lastig. Je moet de componist, de titel en de uitvoering weten. En dan hopen dat die uitvoering op Spotify staat.
PageFault schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:25:
Ik denk dat je de NAD C356BEE bedoelt ;) De maten zijn grofweg 43 cm voor dat soort apparaten.
Wanneer je de rek-oren eraf schroeft, hou je 45 cm over, dat is wat het meest in de buurt komt, ben ik bang.
(...)
Goed om te weten dat je 45 cm overhoudt met de beugels eraf. Straks even mijn audiomeubel opmeten. Edit: het zou passen.

[ Voor 18% gewijzigd door pmeter op 13-06-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik vond zoiets... CD / HDD Recorder en check de PDF downloads.
http://www.soundandvision...yamaha-cdr-hd1500-black#_
Afbeeldingslocatie: http://images.wgo-service.de/products/images2/0415700727.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
Dank. Dat Yamaha-model is wel 12 jaar oud. En de opnamen zitten dan opgesloten in het apparaat. Je kunt ze niet op de pc naar je mp3-speler kopiëren. Dus dat model valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kan dat niet met een doodgewone Humax PVR? Of gaat het niet om een signaal van de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@downtime dat zou nog eens een heel goed idee kunnen zijn. Ik neem aan dat je radio net goed kunt opnemen als tv.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb het na thuiskomst maar eens uitgeprobeerd. Ik heb zelf een Humax iHDR-5050c maar aangezien ik die nooit voor radio gebruik wist ik het antwoord zelf ook niet.

Je kunt met een iHDR-5050c, net als met TV, met 1 druk op de knop een opname van een radiozender starten. Je kunt ook, als je net het begin van een stuk muziek hebt gemist, eerst een eindje "terugspoelen" voordat je alsnog de opname start (de Humax buffert alles wat wordt uitgezonden vanaf het moment dat je een zender kiest en de inhoud van die buffer kun je op die manier ook "opnemen").

Je zou even naar manuals van de actuele types van Humax moeten zoeken om te kijken of die deze functionaliteit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
Ha, ik heb een Humax 5300C staan. Het opnemen werkt. De functie om terug te spoelen werkt niet, maar dat is niet het aller belangrijkste. Goed idee, al moet ik dan wel steeds de mpeg-layer2 (dacht ik) uit de ts-bestanden halen met Avidemux. De Humax heeft ook nog een ftp-functie ingebouwd.

[ Voor 34% gewijzigd door pmeter op 13-06-2017 11:17 ]

Pagina: 1