Toon posts:

ARM compatible Android emulator voor Linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vraag niet waarom, maar af en toe wil ik graag even WordOn spelen in Linux Mint. Onder Windows lukt dat uitstekend, met bijvoorbeeld Bluestacks of Nox Player, maar onder Linux niet echt. Ik ken Genymotion, maar daar zit geen Google Play bij, en als ik al een WordOn-APK te pakken krijg, gaat het nog niet. Ik moet dan toch de Google Play services nog hebben, en dan lijk ik er nog niet te zijn, omdat WordOn voor ARM geschreven is, en Genymotion met Android-x86 werkt, zoiets.

De omweg met Windows 10 in VirtualBox, met daar dan weer Bluestacks in, heeft een tijdje gewerkt, maar die werkt nu niet meer, en was qua performance nou ook niet echt fijn.

Iemand een idee?

dank,

Enno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
misschien is android via een usb stick een optie? http://www.zdnet.be/downl...leer-je-remix-os/?slide=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt, helaas, want dan moet ik toch nog rebooten, en dan kan ik net zo goed direct naar Windows 10, en daar Nox Player starten. De Remix OS installer kan namelijk zelf geen dual boot met Linux doen. En zonder dual boot kan je wel Remix OS in een VM draaien, maar dat kan standaard ook alleen in Windows, met QEMU.

Maar ... je hebt me wel op een idee gebracht, want QEMU kan ik met de goede configuratie wel in Linux draaien, en dat zou dan ook een optie zijn, maar teveel werk. Er blijkt namelijk nog een handiger optie te zijn, en dat is direct een Remix OS VM downloaden voor VirtualBox. Dat ken ik namelijk al, en het werkt.

Images voor VirtualBox en VMware staan hier: http://www.osboxes.org/remix-os/

Enno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je weet dat er ook een Android emulator is die je kan draaien op Linux? En met libvirt/qemu-kvm heb je ook geen last van 100% CPU gebruik. Ik heb alleen niet zo ver onderzocht of je eventuele wijzigingen bewaart blijven in het image, zoals instellingen en save data.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero, kan je iets specifieker zijn? Ik ken Genymotion, onder VirtualBox, maar daar heb je geen Google Play, en Remix OS draait an sich wel aardig onder VirtualBox, maar heeft het nadeel dat hij de muis overneemt, en ik alleen met Ctrl-rechts weer terug naar Linux kan.

De officiele Android SDK zal ongetwijfeld ook wel onder Linux draaien, maar is me te clumsy. Ik zoek dus iets met het gemak van Bluestacks of Nox Player.

Ik keek zelf nog even verder op http://emulatorforpc.com/best-android-emulator-ubuntu/ waar ik ook BlueStacks onder Wine genoemd zag worden. Hier werd dat niets, omdat het installatieprogramma in stilte crashte, en ik ben op dit moment Nox Player aan het starten. En die hangt bij 99 % ...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik doelde idd op de Android emulator die bij de SDK zit.

Voor een VirtualBox VM moet je overigens de muis eens op USB tablet zetten, dan wordt de muis niet direct overgenomen en kan je er zo uit gaan. Alleen je toetsenbord zal gepakt worden, tenzij je die optie uitzet (auto-capture keyboard on focus).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1