Mijn vraag:
Een oude Windows 7 Pro laptop is vervangen door een wat nieuwere met Windows 10 home. Op de oude werd gewerkt met Office 2010 Home & Student, op de nieuwe staat Office 2016 Pro.
Bepaalde excel bestanden die zijn gemaakt op de oude, worden wel gewoon geopend, maar kan ik vervolgens niet saven:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude laptop: HP Probook 4720s (i3 met 3GB mem) en Windows 7 Pro
Nieuwe laptop: HP 15-r296nd (i3 met 4GB) en Windows 10 Home - up to date
Office 2010 Home & Student: Build 14.0.7181.5000
Offiece 2016 Pro: Version 1704 Build 8067.2115 32 bits
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb wat verschillende andere pc's gebruikt, op te proberen te open en te saven.
* Office 2010 Home & Business - geen problemen (Windows 10 Pro)
* Office365 - Excel 2016 - geen problemen (Windows 10 Pro)
Ik heb geprobeerd om het bestand dat ik savede op een PC waar dat ging, vervolgens weer te openen en te saven op de probleem laptop, maar dat haalde dus niks uit.
Het enige verschil tot zo ver lijkt Windows 10 Home te zijn, maar kan dat het veroorzaakt hebben?
Het is niet met alle bestanden. Het verschil met een bestand wat werkt is, dat dit bestand slechts 1 sheet heeft, en het probleem bestand meerdere.
Google geeft een hoop suggesties hoe je het bestand kunt repareren, en dat werkt ook wel. Maar ik wil ze liever niet een voor een repairen, vooral ook om dat een deel van de opmaak wegviel na de reparatie.
Een oude Windows 7 Pro laptop is vervangen door een wat nieuwere met Windows 10 home. Op de oude werd gewerkt met Office 2010 Home & Student, op de nieuwe staat Office 2016 Pro.
Bepaalde excel bestanden die zijn gemaakt op de oude, worden wel gewoon geopend, maar kan ik vervolgens niet saven:
Hoe kan dat?Errors were detected while saving 'C:\Users\Filename.xlsx. To make repairs in a new file, click continue. To cancel saving the file, click cancel
Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude laptop: HP Probook 4720s (i3 met 3GB mem) en Windows 7 Pro
Nieuwe laptop: HP 15-r296nd (i3 met 4GB) en Windows 10 Home - up to date
Office 2010 Home & Student: Build 14.0.7181.5000
Offiece 2016 Pro: Version 1704 Build 8067.2115 32 bits
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb wat verschillende andere pc's gebruikt, op te proberen te open en te saven.
* Office 2010 Home & Business - geen problemen (Windows 10 Pro)
* Office365 - Excel 2016 - geen problemen (Windows 10 Pro)
Ik heb geprobeerd om het bestand dat ik savede op een PC waar dat ging, vervolgens weer te openen en te saven op de probleem laptop, maar dat haalde dus niks uit.
Het enige verschil tot zo ver lijkt Windows 10 Home te zijn, maar kan dat het veroorzaakt hebben?
Het is niet met alle bestanden. Het verschil met een bestand wat werkt is, dat dit bestand slechts 1 sheet heeft, en het probleem bestand meerdere.
Google geeft een hoop suggesties hoe je het bestand kunt repareren, en dat werkt ook wel. Maar ik wil ze liever niet een voor een repairen, vooral ook om dat een deel van de opmaak wegviel na de reparatie.
Stay safe