Design afstemming in verspreid team

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred_sterk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10-2023
Mijn vraag

Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben in het werken in een ontwikkel team welke verspreid is over de aardbol. De uitdaging die ik zie, is dat ik als team afstemming wil hebben over design kwesties en er geen moment te vinden is, dat het voltallige team actief is. Ook zijn het ontwikkelaars uit diverse bedrijven en is er geen uniform netwerk (hardware) welke voor iedereen bereikbaar is. Oplossing is natuurlijk om asynchroon en online te overleggen, maar via welk platform kan dat handig?
Gebruiken jullie GIT als complete oplossing, of design documenten in google docs en flowcharts in drwa.io?

Ik ben benieuwd hoe jullie allignment krijgen in een team.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie mijn vraag.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Git lijkt me een noodzakelijkheid voor code sharing voor developers. Werk middels PR/code review om iedereen in de loop te houden. Voor samenwerken en sharen van designs heb je ook prima oplossingen, zoals https://zeplin.io/

Screen sharing voor pair programming, tools als Slack bijvoorbeeld voor communicatie (realtime of async), etc

Het blijft niet ideaal, maar als iedereen een beetje flexibel is en meewerkt is het redelijk te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 12-06-2017 23:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:55

Nibbz

Postmaster General

Ik share mijn designs binnen mijn team (internationaal) met invisionapp.com. Vanuit Sketch kan ik direct al mn artboards naar invision syncen. Mijn teamleaden (frontenders) kunnen dan 'inspect' omgeving, alle kleuren, sizes en overige css eigenschappen bekijken.

Werkt met Sketch, maar ook met Photoshop

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42

Beyond

Dussssss.......

Via codepen / balsamiq

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fred_sterk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10-2023
Super bedankt voor de reacties tot nu toe! De reacties neigen wel veel richting frontend design. Ik ben ook op zoek naar online samenwerking voor backend design (denk aan data- en objectmodellen (UML en andere diagrammen)). Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 13:53
fred_sterk schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:44:
Super bedankt voor de reacties tot nu toe! De reacties neigen wel veel richting frontend design. Ik ben ook op zoek naar online samenwerking voor backend design (denk aan data- en objectmodellen (UML en andere diagrammen)). Heeft iemand daar ervaring mee?
Backend design / architectuur hielden we op mijn vorige project bij in een Google Drive. Werkte erg prettig.
Pagina: 1