Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• bobel33
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-06-2021
Als ik mijn laptop opstart duurt het erg lang totdat ik de laptop pas echt kan gebruiken. Tevens draait mijn schijf altijd op 100%. Zijn er opties om mijn laptop sneller te maken en het disk gebruik te verminderen zodat ik weer normaal kan werken? Bij Task manager staat Microsoft Compatibility Telementry boven aan en gebruikt het meeste disk. mijn cpu bijft hangen rond de 10% en memory op 40%. Verder was Service Host: Superfetch bij het opstarten ook druk bezig.

Specs: Intel(R) Core(TM) i5-3230M CPU @ 2.60GHz
8GB Installed memory (RAM)
Nvidia Geforce 730M
Harde Schijf 1TB (Genoeg opslag over)

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Verdere vragen over hardware en software kunnen gesteld worden.

Beste antwoord (via bobel33 op 12-06-2017 10:02)

Verwijderd

ctrl+alt+delete -> task manager -> start up -> disable alles behalve windows defender.

Reboot en kijk of dat helpt.

Anders ja ssd doet ook wonderen :)

Gezien de specs is je laptop ook al een tijdje oud? Dus ga even met een bus compressed air je laptop van stof ontdoen ( als het kan openmaken kun je ook gelijk nieuwe termalpaste op de cpu/gpu doen oude kun je eraf halen met koffiefilters en als je het helemaal goed wilt doen met 96%+ alcohol erbij. )

Alle reacties

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41
De snelste en makkelijkste optie is om je harde schijf te vervangen met een SSD. Zeker als je nu veel ruimte over hebt zou misschien een betaalbare 250GB model afdoende zijn ? Zoiets misschien : pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

ctrl+alt+delete -> task manager -> start up -> disable alles behalve windows defender.

Reboot en kijk of dat helpt.

Anders ja ssd doet ook wonderen :)

Gezien de specs is je laptop ook al een tijdje oud? Dus ga even met een bus compressed air je laptop van stof ontdoen ( als het kan openmaken kun je ook gelijk nieuwe termalpaste op de cpu/gpu doen oude kun je eraf halen met koffiefilters en als je het helemaal goed wilt doen met 96%+ alcohol erbij. )

• bobel33
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-06-2021
Bedankt voor de reacties dit heeft zeker geholpen. Hij start sneller op en heeft ook een beter performance. Ik gebruik wel virtuele machines dus heb wel wat opslag nodig maar alsnog bedankt voor het voorbeeld. misschien dat ik een SSD met hogere opslag haal maar voor nu is het een goede oplossing!