Static letter assignment voor HDDs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:52

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Regelmatig loop ik tegen het probleem aan dat mijn back-up software CrashPlan de geselecteerde externe harde schijfven om naar te schrijven niet kan vinden. Stel ik heb een schijf onder L geselecteerd staan, dan verbind die na een tijdje ineens als zeg I, en de schijf onder I als L, waardoor CrashPlan dus in de war raakt. Vaak lukt het me niet in de software om dit om te wisselen, met als gevolg dat ik een compleet nieuwe backup kan gaan draaien.

Deze link legt uit hoe ik een static letter kan aanwijzen in W10: https://support.crashplan...ternal_Drive_Stops_Backup

Echter lukt het me niet. De ene keer blijft disk management minutenlang laden, en blijft daar in hangen, de andere keer geeft ie een foutmelding dat de schijf in gebruik is, of het lijkt te lukken, maar weken later blijkt er toch weer een andere letter aangewezen te zijn.

Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt! :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Stel Crasplan in zodat hij zoekt naar disk %SERIAL=xxxx-xxxx% net als Syncback?

Anders moet je de disk Z noemen. De kans dat je zoveel disks aansluit dat je Z nodig hebt is erg klein.
Of je mount hem naar een map?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 12-06-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Of je gebruikt een programmaatje als USB driveletter manager, die zou er voor moeten zorgen dat je externe harde schijf steeds dezelfde naam krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:52

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@jeroen3 Dat eerste ken ik niet, zal daar eens naar kijken. Het benoemen van Z lukt dus niet (permanent) via disk management, gek genoeg.

@gwystyl Thanks, ik zal daar eens mee spelen mocht bovenstaande niet lukken!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Als het benoemen van een letter niet wil, dan kun je hem wellicht mounten naar een map.