Toon posts:

Televisie verbinden met receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goodmorning,

Ik heb een vraagje m.b.t. mijn dolby surround set.
Ik heb de decoder van Proximus aangesloten op de receiver van mijn surround sound set. Wanneer ik gebruik maken van digitale televisie, loopt het geluid via de boxen, en het beeld via de televisie. All good so far.
Echter, als ik via mijn tv bijvoorbeeld YouTube opzet, komt het geluid enkel via de boxen van mijn tv.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat geluid ook via de boxen van mijn surround set loopt?
Ik heb een foto van de televisie en de achterkant van mijn receiver toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/swu1jd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2cnc94w.jpg

Alvast bedankt,

Willem

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De afbeeldingen in kleiner formaat:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/6qza6g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/wmics1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18

Soggy

vroemmmm

Sluit de receiver aan op HDMI poort 3.
HDMI poort 3 is je ARC-aansluiting (ARC = audio return channel). Deze geeft het geluid van de tv terug aan de receiver.

[ Voor 0% gewijzigd door Soggy op 12-06-2017 07:40 . Reden: typo ]

If it works, tweak it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En anders een kabel van de digital output van tv - > opt inc receiver

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-10 18:12
Het is mij niet echt duidelijk hoe je het nou hebt aangesloten. Zit er een kabel van hdmi in op je tv naar hdmi in op de receiver?

Leg even duidelijk uit wat waaraan is aangesloten en welke apparatuur je hebt. (Je receiver moet wel hdmi arc ondersteunen, die kans is wel groot)

Er moet zoals hierboven gezegd idd een kabel van je tv hdmi 3 naar de hdmi (out!) op je receiver. Vervolgens alle apparaten zoveel mogelijk op je receiver aansluiten en niet op je tv.

Ik vermoed dat hdmi 2 op je tv een apparaat (niet versterker) is, die moet dan op je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Soggy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 07:39:
Sluit de receiver aan op HDMI poort 3.
HDMI poort 3 is je ARC-aansluiting (ARC = audio return channel). Deze geeft het geluid van de tv terug aan de receiver.
Daar kom je alleen niet ver mee als de receiver geen HDMI ARC heeft en dus slechts één van de twee apparaten HDMI ARC ondersteunt.

@Verwijderd
Graag benoemden welke apparatuur je hebt, dat zegt meer dan foto's. Daarbij heb ik ook mijn twijfels of de foto's weergeven hoe alles nu aan is gesloten aangezien de HDMI Monitor Out van de receiver leeg is.

Tevens is dit een behoorlijk basic vraag. Door de handleiding van de TV te lezen moet je er eigenlijk al komen. In elke handleiding staat wel vermeldt hoe je geluid naar externe speakers / home cinema set kan krijgen. De eigen inzet - die op GoT wel wordt verwacht - mis ik dan ook in dit topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:03
Er zijn twee oplossingen waarvan er 1 zoeizo werkt

De eerste: Schaf een toshlink/optische kabel aan en steek deze in de televisie (optical) en de receiver (optical in). Let wel dat je de kleine dopjes van de kabel af moet halen. De televisie audio uitgang moet in de instellingen ingesteld worden op optische uitgang.

- Voordeel, het werkt
- Nadeel, er wordt niet gecommuniceerd waardoor je gebruik moet maken van twee afstandsbedieningen of universeel

Tweede oplossing

Hdmi Arc en ik geloof dat dit bij Samsung Anynet+ heet. Je zet zorgt dat er dan gecommuniceerd wordt tussen de televisie en de receiver. Het geluid gaat naar de receiver en je kunt dit bedienen met de afstandbediening van de TV.

https://www.homecinemamag...om-het-niet-altijd-werkt/

Voordeel: 1 afstandbediening
Nadeel: Het protocol is nogal vreemd waardoor het soms niet werkt.

Een andere oplossing daarnaast.

Eigenlijk iedere decoder heeft een optische kabel uitgang. Verbind deze ook met de receiver, het voordeel is dat je de decoder muziek kan laten afspelen op de receiver, zonder dat de televisie ingeschakeld moet zijn. Veel mensen luisteren tegenwoordig digitale radio, alleen moet dan vaak de televisie ingeschakeld zijn.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dashlane schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:13:
Hdmi Arc en ik geloof dat dit bij Samsung Anynet+ heet.
HDMI ARC != HDMI CEC (Anynet+ of hoe een producent het ook noemt).
HDMI ARC gaat veelal wel samen met HDMI CEC, maar het zijn verschillende protocollen. HDMI CEC is ook al beschikbaar vanaf HDMI 1.3 en HDMI ARC is er pas vanaf HDMI 1.4. HDMI CEC zorgt voor de communicatie die er voor kan zorgen dat er bijvoorbeeld maar één remote nodig is of dat apparatuur samen in- dan wel uitschakelt. HDMI ARC is puur Audio Return Channel die de S/PDIF vervangt uit de andere optie.

En nogmaals: TS heeft een Philips receiver uit de HTR9900-set daterend uit 2008/2009 (?). Waarmee HDMI ARC niet gaat werken aangezien de Philips uitgerust is met HDMI 1.3 en daarmee geen HDMI 1.4 en dus HDMI ARC.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 12-06-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:03
FeaR schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:15:
[...]

HDMI ARC != HDMI CEC (Anynet+ of hoe een producent het ook noemt).
HDMI ARC gaat veelal wel samen met HDMI CEC, maar het zijn verschillende protocollen. HDMI CEC is ook al beschikbaar vanaf HDMI 1.3 en HDMI ARC is er pas vanaf HDMI 1.4. HDMI CEC zorgt voor de communicatie die er voor kan zorgen dat er bijvoorbeeld maar één remote nodig is of dat apparatuur samen in- dan wel uitschakelt. HDMI ARC is puur Audio Return Channel die de S/PDIF vervangt uit de andere optie.

En nogmaals: TS heeft een Philips receiver uit de HTR9900-set daterend uit 2008/2009 (?). Waarmee HDMI ARC niet gaat werken aangezien de Philips uitgerust is met HDMI 1.3 en daarmee geen HDMI 1.4 en dus HDMI ARC.
Je hebt gelijk, verwarring alom. Ik heb alleen nergens kunnen lezen dat het om dat type versterker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dashlane schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:44:
[...]
Ik heb alleen nergens kunnen lezen dat het om dat type versterker gaat.
Kijkende naar de speakeraansluitingen moest het iets van een NAD zijn of iets in die trant. Dat samen met Verwijderd in "Aankoop Home Cinema Set voor nieuw huis" moest het wel de genoemde Philips zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-10 13:55
Harman Kardon kan ook nog ;)
FeaR schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:59:
[...]

Kijkende naar de speakeraansluitingen moest het iets van een NAD zijn of iets in die trant. Dat samen met Verwijderd in "Aankoop Home Cinema Set voor nieuw huis" moest het wel de genoemde Philips zijn :P
Pagina: 1