Toon posts:

externe harde schijf - usb-port afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vraag:
Kan ik het kleine printplaatje die vasthangt aan de PCB, waar de power-port en USB-port op zit, ook verkrijgen of bestellen? Ken ook niet de exacte benaming ervan.. :?
De PCB vind ik online terug door de code in te geven, maar die is niet stuk, en trouwens zit dat connector-stukje er niet bij..

Relevante software en hardware die ik gebruik:
LACIE - SEAGATE - STX BARRACUDA LP - 1TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb geprobeerd dit vast te solderen, maar heb na verschillende malen geprobeerd te hebben (met soldeersel voor printplaten, wat vast niet de beste optie was vrees ik) denk ik, de connectie wat naar de vaantjes gemaakt.. Ik hoor de harde schijf wel aanslaan, maar krijg geen icoontje meer te zien..
Tweedehands ook al gekeken, maar geen succes :|

http://imgur.com/Fe8ZfJT (foto van de patiënt)

Als iemand mij kan zeggen hoe dat langwerpig printplaatje heet, en of dat nota bene eigenlijk wel apart verkrjigbaar is..
Alvast bedankt! _/-\o_

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-06-2017 09:25)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:05
Gewoon een nieuwe 3.5 inch sata behuizing kopen en daar de schijf inzetten. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.

Edit:

Zoiets dus pricewatch: Sweex 3.5" HDD Behuizing Grijs

[ Voor 41% gewijzigd door .Maarten op 12-06-2017 05:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:05
Gewoon een nieuwe 3.5 inch sata behuizing kopen en daar de schijf inzetten. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.

Edit:

Zoiets dus pricewatch: Sweex 3.5" HDD Behuizing Grijs

[ Voor 41% gewijzigd door .Maarten op 12-06-2017 05:41 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:47

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

USB naar Sata adapter, maar dan zonder buitenkant.

Als het goed is werkt een externe HDD behuizing gewoon. Of er moet, net als bij die WD dingen, encryptie in die chip zitten, dan opzoek naar een donor HDD?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten en T.Kreeftmeijer, jullie zijn geweldig bedankt voor de reactie. Dank u!