Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

werken mijn componenten samen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal jaar is mijn huidige computer niet meer wat het is geweest dus heb ik besloten een nieuwe te bouwen. Nou heb ik een lijstje gemaakt van alle basis componenten maar is mijn vraag of al deze onderdelen wel samenwerken en netjes in elkaar passen.

Intel Core i7-6700K Boxed processor
Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming moederboord
MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G videokaart
WD Blue WD10EZEX, 1TB HDD geheugen
Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Case
be quiet! Pure Rock processor koeling
Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA RAM geheugen
Corsair RM650x voeding
Samsung 850 EVO 500GB SSD geheugen

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Ziet er redelijk goed uit.
Mijn aanbevelingen:

-Vervang de GTX1080 door een 1080Ti, kost iets meer maar je krijgt er veel meer voor terug. Dit is natuurlijk ook een budgetdingetje. Volledig optioneel verder.
-Waarom de 6700k en niet 7700k? Prijs ligt 15 euro hoger, en je krijgt meer performance met een 7700k.
-Kijk of je een kant-en-klaar waterkoeling setje kan pakken in plaats van een blok. Koelt beter en is minder gewicht op je moederbord.
-Haal alsjeblieft geen Corsair of CM voeding. Dit is even puur vanuit een ervaringsoogpunt (er zullen vast heel veel mensen zijn die het niet met me eens zijn) aangezien ik (noem het bad luck) 7 verschillende voedingen van die 2 merken heb gehad die de nodige componenten (moederbord, HDD's etc) om zeep hebben geholpen dankzij instabiele spanningen, ripples etc.
Ik kan je deze aanraden: pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 600W
Sinds ik dit merk in mijn PC heb, heb ik nooit meer gezeik gehad daarmee. En is natuurlijk lekker stil (what's in a name...).

Rest ziet er prima uit. Mocht het budget het toelaten, kijk of je een M.2 NVMe SSD erbij kan pakken (of in de plaats van die 850 EVO), want sneller is beter toch? :+

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:03
Waarom een 200+ euro duurdere gpu aanraden als je niet weet wat hij er mee gaat doen?
Aan OP vul alle vragen in en zet alles in een lijstje tweaker formaat.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10 12:37

UltiemePCNerd

Banaan.

Zorian schreef op maandag 12 juni 2017 @ 00:11:
Mijn aanbevelingen:

-Vervang de GTX1080 door een 1080Ti, kost iets meer maar je krijgt er veel meer voor terug. Dit is natuurlijk ook een budgetdingetje. Volledig optioneel verder.
-Waarom de 6700k en niet 7700k? Prijs ligt 15 euro hoger, en je krijgt meer performance met een 7700k.
-Kijk of je een kant-en-klaar waterkoeling setje kan pakken in plaats van een blok. Koelt beter en is minder gewicht op je moederbord.
-Haal alsjeblieft geen Corsair of CM voeding. Dit is even puur vanuit een ervaringsoogpunt (er zullen vast heel veel mensen zijn die het niet met me eens zijn) aangezien ik (noem het bad luck) 7 verschillende voedingen van die 2 merken heb gehad die de nodige componenten (moederbord, HDD's etc) om zeep hebben geholpen dankzij instabiele spanningen, ripples etc.
Ik kan je deze aanraden: pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 600W
Sinds ik dit merk in mijn PC heb, heb ik nooit meer gezeik gehad daarmee. En is natuurlijk lekker stil (what's in a name...).

Rest ziet er prima uit. Mocht het budget het toelaten, kijk of je een M.2 NVMe SSD erbij kan pakken (of in de plaats van die 850 EVO), want sneller is beter toch? :+
Moet je ook geen CS, CX of VS kopen ;)
RM550x en 7700k is hier beter.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
We hebben geen idee wat je er mee wilt doen. Je hebt namelijk de uitleg template verwijderd....

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Zorian schreef op maandag 12 juni 2017 @ 00:11:
Mijn aanbevelingen:

... veel bla bla ...
De openingspost is ronduit matig dat geef ik je, maar je reactie slaat echt op niks... Wat win je er nu bij om dit 'advies' te geven?

[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 12-06-2017 15:33 ]

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 18:51

nXXt

Carpe omnia

De 6700K vervangen door een 7700K is wel zinnig advies, maar om direct een Ti en nvme-ssd aan te raden zonder verdere vraag om informatie is wel nogal merkwaardig.
Pagina: 1