Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tostie1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 15:40
Beste allemaal,

Sinds enige tijd heb ik last van wegvallend geluid op mijn computer. Regelmatig komt rechts onderin het beeld te staan dat er een kabel is losgekoppeld, terwijl dit niet is gebeurd.

Ook als ik de afspeelapparaten bekijk dan flikkert er constant iets zeer vluchtig in beeld (alsof hij iets herkent, maar toch ook weer niet).

Nu denk ik dat dit zou kunnen liggen aan de HD audio kabel op mijn moederbord. Nu is de goedkoopste optie voor mij om deze te vervangen, echter zou ik niet weten waar ik zoiets moet kopen/bestellen. En waar zit dit verder op aangesloten (van mijn moederbord tot aan....) Echter lijkt het probleem er niet te zijn als ik mijn koptelefoon aansluit via aux/jack. Dan heb ik nog wel steeds de flikkeringen in het afspeelapparaten scherm, maar heb ik wel normaal geluid. De koptelefoon doet het verder prima in de pc van mijn vriendin. Wie heeft er een idee waar het aan zou kunnen liggen? Moederbord? HD audio kabel?

Hardware:
Asus Z97-k moederbord
Jabra Revo koptelefoon
Intel I7 4790k processor
Nvidia gtx 1080ti videokaart
16 GB werkgeheugen
Windows 10

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HD audio kabel? Het lijkt me zinvol om eerst eens te beschrijven welke audiokabels er daadwerkelijk zijn ingeprikt op jouw PC. Een "HD audio kabel" bestaat niet dus het zal ongetwijfeld een bepaald type aansluiting zijn op een bepaald poortje die misschien niet meer goed werkt of sluiting maakt, bijvoorbeeld door geen geaard stopcontact.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
MAX3400 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:21:
HD audio kabel? Het lijkt me zinvol om eerst eens te beschrijven welke audiokabels er daadwerkelijk zijn ingeprikt op jouw PC. Een "HD audio kabel" bestaat niet dus het zal ongetwijfeld een bepaald type aansluiting zijn op een bepaald poortje die misschien niet meer goed werkt of sluiting maakt, bijvoorbeeld door geen geaard stopcontact.
Beetje kort door de bocht ben ik bang ;)
Ik vermoed dat hij doelt op de kabel die op de HD audio header van elk modern moederbord gaat, waar vroeger nog AC97 of FP audio op de kabel stond, is dat tegenwoordig meestal HD audio, gekoppeld aan de onboard soundcard, waarmee de audiojacks aan de voorkant van de computerkast van signaal worden voorzien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yF5D9.jpg

Belangrijke vraag: zit de koptelefoon aan de voorkant van de pc ingeprikt (of bovenkant, kan ook nog), of direct achterin het moederbord?

• Tostie1987
Het probleem doet zich nu zelfs ook voor met gewoon muziek luisteren via speakertjes die ik heb aangesloten. Het lijkt dus haast een probleem met het moederbord te zijn. Het geluid valt min of meer na 2-5 seconden uit en windows media player stopt met afspelen. Ook youtube herkent dat het geluid stopt en stopt de video.

• Tostie1987
Zelfs nu ik de hd audio kabel heb losgetrokken uit het moederbord heb ik nog steeds geluid uit mijn speakers, maar zoals ik al zei valt dit na 2-5 seconden uit.

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die kabel is voor de audio poorten aan de voorkant van de computer, als het goed is.
"F-AUDIO" staat voor front-audio.

[ Voor 17% gewijzigd door sssensss op 11-06-2017 22:32 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tostie1987 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:17:
Beste allemaal,

Sinds enige tijd heb ik last van wegvallend geluid op mijn computer. Regelmatig komt rechts onderin het beeld te staan dat er een kabel is losgekoppeld, terwijl dit niet is gebeurd.
Ongetwijfeld heb je al een system restore point teruggezet van het moment dat het probleem niet optrad?

Driver-updates, WindowsUpdates en andere installaties kunnen best eens roet in het eten gooien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tostie1987
Gisteren een M.2 ssd in de computer gezet en opnieuw windows geïnstalleerd. Toen ik eset opnieuw activeerde, moest deze updaten. Dit wilde niet, waarna windows niet meer normaal wilde opstarten. Toen kon ik met een windows 10 bootable usb stick een "vroegere versie" (zelfde dag nog windows 10 opnieuw geïnstalleerd) terugzetten naar 2 uur eerder toen de computer het nog prima deed.

Waarom zou dit uitmaken? En wat raad je aan?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
Dit is geen topic voor Algemene Zaken. Move naar een techforumdeel PMG, aangezien het hier denk ik iets met het moederbord is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Tostie1987
Daarnet de hd-audio chipset drivers van de website van asus afgehaald en opnieuw geïnstalleerd. Dit lijkt het probleem met de speakers opgelost te hebben. Ik ga het zo weer proberen met de koptelefoon. Ik houd jullie op de hoogte. In ieder geval bedankt voor het meedenken en helpen tot nu toe!
Pagina: 1