Speaker wireless maken (on the cheap)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Hoi,

Ik heb een Logitech Z-5500 geluidset welke gebruik maakt van dit soort connectors
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/OTgwWDk4MA==/z/VcMAAOSwdGFYtv9t/$_58.JPG

En ik zou graag de 'rear right' speaker wireless willen maken omdat de kabel niet echt weg te werken valt. De oplossingen die ik vind zijn allemaal vrij prijzig, zo een $60 of meer. Is dit ook goedkoop (~€20) te doen via ebay/aliexpress etc? Ik kan maar weinig vinden, wellicht dat er betere zoektermen zijn dan "wireless speaker kit"?

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 07:39
Zeer lastig om te doen, zeker omdat je de front speakers aan gaat sturen met speakerkabel. De rearspeakers moeten via een draadloos middel verzonden worden met even veel delay als de fronts, anders krijg je geluid dat uit fase staat. Dat gaat niet goed klinken. Is het niet mogelijk om kabels via het plint te laten lopen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
als ik het goed wil doen, moet het onder het tapijt van de trap, onder een plint, onder een plint van een verhoging etc etc. Iets teveel werk en hoop binnen een jaar of 2 te verhuizen.
Ik had de hoop dat latency vrijwel een non-issue was bij korte afstanden.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
De latency zit volgens mij niet in de afstand, maar in de twee extra vertaalslagen die er gemaakt moeten worden. Weet ook dat die losse speaker nog een versterkertje nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Xthemes.us schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:19:
Is dit ook goedkoop (~€20) te doen via ebay/aliexpress etc?
Als je genoegen neemt met brandgevaarlijke netvoedingen van onbekend Chinees fabrikaat, verder niet vies bent van het nodige knutselwerk en enige storing niet hinderlijk vindt: misschien.
Als je de zender en ontvanger(s) op een veilige manier van stroom wil voorzien, ben je alleen daarvoor al grotendeels door je budget heen.

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 19:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

kELAL schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:26:
[...]

Als je genoegen neemt met brandgevaarlijke netvoedingen van onbekend Chinees fabrikaat, verder niet vies bent van het nodige knutselwerk en enige storing niet hinderlijk vindt: misschien.
Als je de zender en ontvanger(s) op een veilige manier van stroom wil voorzien, ben je alleen daarvoor al grotendeels door je budget heen.
Dan heb je het signaal daar, maar dan moet je er nog steeds een versterker tussenzetten :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals anderen al gezamenlijk aangeven: technisch kan het, maar werkt met vertraging en je hebt alsnog een versterker nodig. Plus niet goedkoop.

Al eens overwogen om naar een hoek van de kamer te gaan en dan de hoogte in, kabelgoot langs het plafond? Heb ik hier ook, hangt gewoon achter de gordijnrails, zie je niks van :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier in de hoek omhoog.. boven het plafond langs.. andere kant in een "oude" PTT doos uitlaten komen...
ISRA ligt in de slaapkamer.. alleen moet nog wel steeds (na 3+jaar) een kabelgootje plakken :z

404 Signature not found

Pagina: 1