Windows 10 hangt continu

Pagina: 1
Acties:
  • 2.280 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08
Probleem: windows 10 x64 hangt om de 15 minuten. Eerst niks meer openen, daarna volledige freeze, geen BSOD en geen errors.

Hardware
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3220 Boxed€ 143,99€ 143,99
1Intel Desktop Board DQ77KB (retail boxed)€ 0,-€ 0,-
1Akasa Euler incl. 120W Power Adapter€ 104,79€ 104,79
1Seagate Expansion Portable 3TB Zwart€ 101,-€ 101,-
1Dell Ultrasharp U2711 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Value Select CMSO4GX3M1A1600C11€ 31,29€ 31,29
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,07

Event log vermeldt alleen "CldFlt service failed to start". Als ik google lijken er meer mensen last van de te hebben zonder dat het vastlopers geeft, kan geen fix vinden.

Al geprobeerd: verse win10 installatie, memtest geeft geen errors, SMART info van SSD is prima, geen bad sectors. Andere voeding geen verschil. Alle drivers handmatig geupdate, nieuwste BIOS erop geknald. En Ubuntu live doet het wel gewoon langer dan 15 minuten :).

Iemand nog een suggestie waar het te zoeken? Ben best radeloos inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 15:29
Geheugen in ander slot? SSD in andere computer? Anders blijft er niet veel meer over als het moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Temperaturen gemonitored? En voltages?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 10:59
Denk dat het toch de ssd is, keer eerder een vergelijkbaar probleem gehad en was opgelost na vervangen van de ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Dit schijnt een "bug" te zijn van Windows 10 Creators Update Build ... met hieronder de oplossing ?. ;)

Fix Event ID 7000 for Windows 10 Creators Update "unable to start CldFlt"

Aktiveer RegEdit door CTRL + R op je toetsenbord in te geven en type dan regedit <OK>.
Navigeer naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\CldFlt
en verander waar staat "Start" van de standaard waarde 2 naar 3 (handmatig) of 4 (uitgeschakeld)

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Deze ga ik volgen....wou net zelf een post zetten ivm men pc die continu hangt.
Als ik echter in de logboeken ga kijken, vind ik een foutmelding van de key "error distributedcom 10016"

Al verschillende dingen geprobeerd...niks dat werkt...heel frustrerend.

Ga bovenvermelde aanpassing in Regedit eens proberen en anders wordt het misschien een nieuwe SSD (als dan al een oplossing zou zijn en nog compatibel met mijn mobo)

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
stylzzzz schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:57:
Geheugen in ander slot? SSD in andere computer? Anders blijft er niet veel meer over als het moederbord...
Mobo is al vervangen zelfs. Hiervoor een Gigabyte mobo, daar liep ie ook mee vast elke 24u ongeveer. En ik had er nog wat andere problemen mee. Wilde eigenlijk initieel al de Intel dq77kb hebben, maar destijds niet leverbaar. Dus daarom alsnog eentje gekocht. Maar dat lostte het probleem niet op.
Brahiewahiewa schreef op maandag 12 juni 2017 @ 01:54:
Temperaturen gemonitored? En voltages?
Voltages zien er in de Bios goed uit. Het is een passief gekoeld kastje, ik heb hem al open gehad om de thermal paste er nog wat zorgvuldiger op te doen. PCH temp (waar zit die sensor?) is de hoogte met max 70graden.
skipe schreef op maandag 12 juni 2017 @ 03:25:
Denk dat het toch de ssd is, keer eerder een vergelijkbaar probleem gehad en was opgelost na vervangen van de ssd
Maar hoe zie je dat dan? Want de SSD geeft geen bad sectors aan, en volgens SMART is ie nog niet versleten. Sluit dat het uit?
Just me ! schreef op maandag 12 juni 2017 @ 05:03:
Dit schijnt een "bug" te zijn van Windows 10 Creators Update Build ... met hieronder de oplossing ?. ;)

Aktiveer RegEdit door CTRL + R op je toetsenbord in te geven en type dan regedit <OK>.
en verander waar staat "Start" van de standaard waarde 2 naar 3 (handmatig) of 4 (uitgeschakeld)
Thx, die ga ik proberen. Iig kijken of het de error in de event viewer oplost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Just me ! schreef op maandag 12 juni 2017 @ 05:03:

Geen ClfdFlt te vinden in mijn regedit...en nu? :?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipe
Jag schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Mobo is al vervangen zelfs. Hiervoor een Gigabyte mobo, daar liep ie ook mee vast elke 24u ongeveer. En ik had er nog wat andere problemen mee. Wilde eigenlijk initieel al de Intel dq77kb hebben, maar destijds niet leverbaar. Dus daarom alsnog eentje gekocht. Maar dat lostte het probleem niet op.

[...]
Voltages zien er in de Bios goed uit. Het is een passief gekoeld kastje, ik heb hem al open gehad om de thermal paste er nog wat zorgvuldiger op te doen. PCH temp (waar zit die sensor?) is de hoogte met max 70graden.

[...]

Maar hoe zie je dat dan? Want de SSD geeft geen bad sectors aan, en volgens SMART is ie nog niet versleten. Sluit dat het uit?

[...]

Thx, die ga ik proberen. Iig kijken of het de error in de event viewer oplost :).
Bij mij gaf toen ook alles aan dat de ssd nog in perfecte conditie was. De ssd was ook nog maar een jaartje oud.

Was overigens een crucial ssd, opgestuurd voor garantie en een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Brain3 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:26:
[...]
Geen ClfdFlt te vinden in mijn regedit...en nu? :?
CldFlt is voor one-drive. Maar de service start niet op, dus die kan niet de oorzaak zijn van de crash/hang

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
skipe schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:48:
[...]

Bij mij gaf toen ook alles aan dat de ssd nog in perfecte conditie was. De ssd was ook nog maar een jaartje oud.

Was overigens een crucial ssd, opgestuurd voor garantie en een nieuwe gekregen.
Ja ik ben dankbaar voor je post, want ik denk dat je wel eens gelijk kunt gaan hebben. En dan komt er een einde aan een lange zoektocht. Ik dacht zelf ook al aan de SSD omdat voorafgaande aan het vastlopen "wachten op cache" in Chrome staat. Het probleem lijkt ook toe te nemen. Eerder eens per 24u, toen binnen een half uur en nu na minuut of 5. Dat Ubuntu live het wel gewoon doet sluit het niet uit, want die boot iig vanaf USB stick.

Dinsdag leen ik een SSD van een medetweaker en dan knal ik er ff snel win10 op en dan weten we het.

Dan blijft de vraag: wat is er dan stuk aan de SSD en hoe kom je daar dan wel achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
Jag schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:59:
[...]

Ja ik ben dankbaar voor je post, want ik denk dat je wel eens gelijk kunt gaan hebben. En dan komt er een einde aan een lange zoektocht. Ik dacht zelf ook al aan de SSD omdat voorafgaande aan het vastlopen "wachten op cache" in Chrome staat. Het probleem lijkt ook toe te nemen. Eerder eens per 24u, toen binnen een half uur en nu na minuut of 5. Dat Ubuntu live het wel gewoon doet sluit het niet uit, want die boot iig vanaf USB stick.

Dinsdag leen ik een SSD van een medetweaker en dan knal ik er ff snel win10 op en dan weten we het.

Dan blijft de vraag: wat is er dan stuk aan de SSD en hoe kom je daar dan wel achter?
Op je laatste vraag heb ik ook geen antwoord, was toen voor mij ook een raadsel;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Jag schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:59:
[...]

Bios reset naar standaard?

Bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Reeds gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Mij rest vanavond nog een volledige clean install van Windows10, inclusief herformatteren van de SSD...en hopelijk lost dat iets op? anders schaf ik mij een nieuwe SSD aan ...maar of het daarmee opgelost is?

Toch raar dat er nergens iets werkend te vinden is voor dit probleem...heel frustrerend

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Je kan ook een andere harde schijf eerst proberen als je die hebt liggen, om te kijken of dat het probleem oplost (voor je een nieuwe ssd bestelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar wat zeggen de smart waarden dan precies? "geen bad sector" en "volgens smart is die nog niet versleten" zegt niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik zal even de exacte getallen posten. Ik vond ze lastig te interpreteren, omdat ik de schaal niet begreep. Maar alles stond op standje healthy, en de overall score was ook 100% healthy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:52
Kijk of er firmware updates voor je SSD zijn, Windows 10 is net even wat agressiever met power saving, veel oudere SSDs hebben firmware bugs die de SSD laten hangen daardoor.

Verder kijken welke SATA driver je gebruikt. Voorkeur gaat uit naar de Microsoft AHCI driver ipv die van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik heb beide SATA drivers geprobeerd, beide hangen. Firmware update ga ik nog wel even proberen, maar het probleem was er ook al onder Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Nou wie kan er wijs uit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RwX99h3jTyXm0c2R9vb9ILRY/medium.png

So far so good met firmware update SSD trouwens. Maar nog even afwachten of hij nu helemaal stabiel is of alleen minder snel vastloopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Jag op 13-06-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

ok, da's nog eentje die ik over het hoofd heb gezien. Dit doe je dan best vanuit "Apparaatbeheer" veronderstel ik? "IDE ATA/ATAPI-controllers" ?

Kan ik misschien nog even proberen alvorens clean install te doen of nieuwe SSD te kopen.

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Samsung magician software als je een Samsung hebt.

Mijn computer heeft een nacht lang gedraaid zonder vastlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Update: gisteren toch nog maar effe geprobeerd om update te doen van firmware SSD. Na wat zoeken toch nieuwe firmware gevonden, weliswaar voor Win8, er stond niks voor Win10....update ging door.

Na een paar keer herstarten is mijn pc voorlopig stabiel gebleven. Heb hem nog niet uitvoerig kunnen testen, maar de test die ik gisteren nog heb kunnen doen, heeft hij goed doorstaan zonder te freezen.

Hopelijk blijft het zo en is dit probleem opgelost.

Thx guys

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ik kan inmiddels bevestigen dat mijn PC volledig stabiel is geworden na de SSD firmware update *O* oOo
Dus iedereen met een Samsung 840 evo, ik zou de firmware updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorieef
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik heb hetzelfde probleem. Eerst steeds de melding wachten op cache, en daarna vastlope. Waar heb je de update van de ssd gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Echt, om 6u in de ochtend een jaar oud topic te schoppen ?

Google, eerste resultaten ....

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-mGvhNqHXd8s/WqykiGCjWLI/AAAAAAAAAqY/_cUUJTXjFJcukCwr4FIkmfgoTVz0ZGn3QCHMYCw/s0/chrome_2018-03-17_06-15-48.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 12:16

TheVMaster

Moderator WOS
Niet nodig om hiervoor een jaar oud topic te kicken. Ik zou gewoon even bij Samsung op de site kijken, daar staat vast wel ergens de nieuwe firmware....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.