Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sumsung LED tv type UE40SE7000 waarvan het beeld soms flikkert/hapert.

Beeld en geluid hapert een fractie van een seconde. Onderste helft van scherm lijkt soms in de flikkering een ander beeld te laten zien maar het gaat zo vlug dat het niet ziet wat er nu precies te zien is.

Na het aanzetten is eerste paar minuten niets aan de hand, daarna begint het.
Soms een paar flikkeringen achter elkaar en soms maar 1 in een paar minuten

Dit gebeurt enkel bij gebruik van HDMI, bij alle poorten hetzelfde.
Of ik nu iets via digitale tv ontvanger, chrome kast of dvd speler kijk maakt geen verschil.
Hdmi kabels andere getest zonder resultaat.

Sluit ik mijn apparaat aan met scart is alles in orde. Dus het ligt niet aan het scherm

Het lijkt te zijn begonnen na het uittrekken van een hdmi kabel terwijl tv aan stond. Kan hierdoor de hdmi besturing beschadigd zijn oid? Heeft hdmi eigen voeding welke misschien defect aan het gasn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diverse zaken nagelopen.
oa terug naar fabrieksinstellingen gezet via het service meny
ook wat in de in menus zitten spelen met eco modus en beeldinstellingen.
eigenaar van toestel had stukje zwarte tape over de camera geplakt, deze verwijderd

Nu wordt het echter nog vreemder:

Apparaat werkt overdag weer prima en staat hele dag aan
vanaf 23.00u wanneer het buiten donker wordt begint het incidenteel flikkeren weer.
ik vermoed dat de lichtsensor voor de ecomodus er iets mee te maken heeft.
waar zit deze en wat beinvloed deze allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonILLY
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:55
Al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Komt me bekend voor, mijn sharp tv had het ook. Had te maken met het dynamisch dimmen van de backlight, dat gedeelte was stuk.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tv is van een vriend van mij welke er geen raad mee wist en hem aan mij heeft gegeven. Als ik hem kan maken mag ik hem hebben dus is de moeite waard om te proberen

Andere hdmi kabels en andere ingangen al door hem geprobeerd ook andere apparatuur. (hij kijkt via chromekast, en dvd speler)

Ik heb hem nu als test al enkele dagen in gebruik aangesloten aan mijn digitale tv ontvanger met mijn eigen hdmi kabel.
Nadeel is dat onze digitale tv ontvanger ook wel eens een hapering geeft en dan weet ik niet of het aan de tv licht of aan het signaal

Gisterenavond geen kik gegeven terwijl ik niets gedaan heb in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B2V9gq6BojwzTWhxRlBjU3J5eUU/view

Het geflikker begint weer steeds meer terug te komen en in een slow motion bekeken wat er precies gebeurt

In de still van de opname zie dat onderste 2/3 van scherm ca 25% naar rechts verschuift en bovenste deel op zijn plek blijft. waardoor beeld dus fractue van seconde verknipt is en weer terug springt

Hmm, volgens mij werk link naar still niet

Ik zit er aan te denken om een nieuwe print van de power supply board bn44-005b op proef te bestellen om te kijken of dit helpt , zo niet kan ik hem terug sturen.

Er zit nog een print in waar de poorten op zitten maar die krijg ik niet gevonden op internet bij een shop waar ik hem kan retourneren

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i578.photobucket.com/albums/ss222/henkharbers/Knipsel3.png
Afbeeldingslocatie: https://i578.photobucket.com/albums/ss222/henkharbers/Knipsel1.pngAfbeeldingslocatie: https://i578.photobucket.com/albums/ss222/henkharbers/Knipsel2.png

nu met de stills waarin je goed ziet dat vlakken versprongen zijn ten opzichte van elkaar

Volgens een reparatiebedrijf zou a/d - d/a converter defect zijn en moet er een nieuw mainbord op a €200,- e+ 40,- montage wat totaal veel te duur wordt

Nu zit er een mainboard bn94-05567t in maar die kan ik niet vinden op intrernet, wel een bn94-05567f maar weet niet of dit alleen een andere serie is ofzo.

Mijn digitale tv ontvaneger heeft alleen scart en hdmi uitgang.
Tv heeft hdmi, component, ext (rgb) , geen scart

Zou ik met een verloop van hdmi naar ?? Toch digitaal beeld kunnen hebben ?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Ik heb verloop binnen gekregen om scart aan te sluiten maar nu is beeld blauwig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:28
Scart moet je niet willen.
Echter je probeert het met je digi tv ontvangen. Kun je ook de coax rechtstreeks aansluiten en even analoog proberen?

Want het ziet er uit als een processing issue.
Vreemde is wel, dat bij je eerste screen, het logo van RTL4 wel keurig blijft staan..

En je moederbord eventueel gewoon via Ebay bestellen:
http://www.ebay.es/itm/Ma...800A-ref2199/222579306425

kost maar 40 euro.. geen 200 euro wat de monteur rekent.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord had ik ook al gezien en al contact met verkoper ivm verzendkosten.
Maar ik ga print alleen kopen als kans groot is dat dit ook de oorzaak is

Zit zeker niet in digitale ontvanger of kabel aangezien achter de tv op foto mijn andere tv staat die normaal op de ontvanger is aangesloten. Prik ik dezelfde hdmi daar in is dat beeld vrij van flikkeren.

Vandaag weer test op hdmi ingang 1 en na ca 30 minuten na inschakelen begint het flikkeren weer.
Hdmi kabel omgestoken naar ingang 2 en houdt meteen op en beeld blijft 4 uur goed.
Plotseling begint het weer ook als ik naar een andere hdmi poort prik.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2017 22:51 ]

Pagina: 1