Acties:
  • 0Henk 'm!

• wklu
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10-2022
Hallo tweakers people,

Sinds ik het bijna zeker weet dat mijn videokaart kapot is, wil ik een nieuwe halen.

Deze:
MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G

Zou mijn moederbord en voeding deze videokaart aan kunnen? Is de videokaart niet te sterk voor dit moederbord en of voeding?

Ook heb ik een AMD processor, zou dit geen problemen opleveren met een GeForce videokaart?

p.s. : Iemand ervaring met deze videokaart of deze goed is :) ?

Mijn systeem nu:
Processor: AMD FX-6100 Black Edition
Videokaart: Club3D Radeon HD7850 1Gb RoyalKing
Behuizing: Cooler Master Elite 310 RC-310-OKN1-GP
Voeding : Cooler Master GX-Lite 600
RAM : Corsair CMV4GX3M2A1333C9
Moederbord: Gigabyte GA-78LMT-USB3 (rev. 4.1)
Hard disk: Hitachi Deskstar 7K1000.C. 500GB | 0F10381
DVD : LG GH24NS90 Zwart

Dank allemaal voor je tijd. ;)

Groetjes,
wklu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-02 12:39

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Beste wklu,

Dit moet in principe geen probleem opleveren, waarom heb je precies voor deze kaart gekozen? (prima kaartje daar niet van)

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Zal wel een bottleneck geven, maar als je toch al aan het sparen bent voor wat beters, dan is dat niet echt een issue natuurlijk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wklu
nelizmastr schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:49:
Zal wel een bottleneck geven, maar als je toch al aan het sparen bent voor wat beters, dan is dat niet echt een issue natuurlijk.
Wat precies is een bottleneck,( ik snap niet echt wat ze bedoelen op google...)? Kan dit problemen opleveren voor mijn pc?

[Voor 7% gewijzigd door wklu op 11-06-2017 19:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wklu
JulianI-Intel schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:17:
Beste wklu,

Dit moet in principe geen probleem opleveren, waarom heb je precies voor deze kaart gekozen? (prima kaartje daar niet van)
Ik keek eigenlijk gewoon naar de specificaties en deze leek mij wel goed, en heb wel een aantal reviews gezien op YouTube. Ook is deze videokaart niet te duur en ook niet te cheap :D

Overigens krijg je Rocket League gratis als je deze bij coolblue besteld :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

wklu schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Wat precies is een bottleneck? Kan dit problemen opleveren voor mijn pc?
De betekenis hiervan is op google te vinden ;)

Long story short, je hebt een langzame CPU en een relatief snelle GPU (relatief weliswaar, het is een mid range GPU uit 2016 en een low end tot mid range CPU uit 2011). Doordat je CPU niet zo snel is zal je GPU mogelijk niet zijn volle potentie halen in spellen die meer op je CPU leunen (zoals BF1, CS:GO, Cities Skylines)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wklu
nelizmastr schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:45:
[...]

De betekenis hiervan is op google te vinden ;)

Long story short, je hebt een langzame CPU en een relatief snelle GPU (relatief weliswaar, het is een mid range GPU uit 2016 en een low end tot mid range CPU uit 2011). Doordat je CPU niet zo snel is zal je GPU mogelijk niet zijn volle potentie halen in spellen die meer op je CPU leunen (zoals BF1, CS:GO, Cities Skylines)
oh okay , dan heb ik nog 1 vraagje hehe ;P, past hij wel in mijn case? Ik heb het gemeten en het zou NET moeten passen, Nu ben ik eigenlijk bang dat ik misschien fout heb gemeten en het net niet past... of als ik iets over het hoofd heb gezien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-02 16:15
nelizmaster heeft gelijk wat betreft cpu icm die videokaart.

Toch bij deze iets waar je over na kan denken, de price/performance van de GTX1050Ti is niet erg gunstig. Als je van plan bent langere tijd met je videokaart te doen dan kan het een goed idee zijn om voor een RX470 of RX570 te gaan. Deze kan je voor 15-30 euro meer krijgen en zijn significant sneller (30-60%).
Nu zal je deze niet vol kunnen benutten met je huidige cpu, maar als je je cpu ooit nog upgraded dan is dit een mooie kaart.
Enige nadeel is dat de kaart nu lastiger is te verkrijgen omdat alle miners ze opkopen....

Je voeding kan het overigens aan, 600W is genoeg.

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-01 13:00
te zien aan tweakers spes past deze kaart makkelijk :

Dan staat er gelijk grafische kaart maximum lengte : 275MM

pricewatch: Cooler Master Elite 310

En hierbij de videokaart even scrollen naar Afmetingen en dan staat daar bij lengte : 229MM

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G

handig voor de volgende keer denk ik .
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee