Hallo,
Ik heb 2 vragen i.v.m. de nieuwe iMac (2017) en opslagbeheer.
1) iMac: welk model past het beste bij mijn vereisten?
Ik ben een producer (EDM muziek) en maak gebruik van volgende plugins (voor de kenners): Nexus, Sylenth1, iZotope, Neutron, ... m.a.w. deze maken veel gebruik van de CPU & RAM.
DAW is Logic.
Vervolgens wil ik het systeem gebruiken soms eens gebruiken om een game te spelen (vooral CS:GO).
Model 1
4.2GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 4.5GHz
16GB 2400MHz DDR4
256GB SSD
Radeon Pro 575 with 4GB video memory
Model 2:
32GB 2400MHz DDR4
512GB SSD
Radeon Pro 580 with 8GB video memory
2) Ik heb gelezen dat het belangrijk is om samples, VST's (plugins) en opnames op een aparte hard disk te zetten, maar weet niet wat de beste optie is.
Het makkelijkste zou zijn dat ik een NAS koop met 2 HDD's. (Maar weet niet of dit snel genoeg gaat zijn.)
Optie 2 zou het aankopen van 2 externe HDD's zijn.
Alvast bedankt!
Ik heb 2 vragen i.v.m. de nieuwe iMac (2017) en opslagbeheer.
1) iMac: welk model past het beste bij mijn vereisten?
Ik ben een producer (EDM muziek) en maak gebruik van volgende plugins (voor de kenners): Nexus, Sylenth1, iZotope, Neutron, ... m.a.w. deze maken veel gebruik van de CPU & RAM.
DAW is Logic.
Vervolgens wil ik het systeem gebruiken soms eens gebruiken om een game te spelen (vooral CS:GO).
Model 1
16GB 2400MHz DDR4
256GB SSD
Radeon Pro 575 with 4GB video memory
Model 2:
32GB 2400MHz DDR4
512GB SSD
Radeon Pro 580 with 8GB video memory
2) Ik heb gelezen dat het belangrijk is om samples, VST's (plugins) en opnames op een aparte hard disk te zetten, maar weet niet wat de beste optie is.
Het makkelijkste zou zijn dat ik een NAS koop met 2 HDD's. (Maar weet niet of dit snel genoeg gaat zijn.)
Optie 2 zou het aankopen van 2 externe HDD's zijn.
Alvast bedankt!