Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 18:53
Ik wilde voor mijn nieuwe pc Photo Gallery downloaden maar de ondersteuning daarvoor is beëindigd. Nu heb ik wel alternatieve downloadlinks gevonden, maar het is natuurlijk de vraag of deze geen andere schadelijke software bevatten na installatie. Nu heb ik zelf al gezocht naar het scannen van EXE bestanden, maar de maximale grootte is dan 64, of 128MB, terwijl het pakket 132MB groot is. Maar vraag is nu:

1. Weet iemand een programma/website waar je wel een EXE van 132MB kunt scannen.
2. Of uiteraard een betrouwbare bron waar ik het installatiebestand vandaan kan halen, het liefst in het Nederlands.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Heb je geen anti virus op je pc staan dan? Als je dat bestand download en er zit een trojan of iets dergelijks in dan zullen de meeste virusscanners dit wel oppikken.

Mijn YouTube Channel

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 18:53
Snowwie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 05:30:
Heb je geen anti virus op je pc staan dan? Als je dat bestand download en er zit een trojan of iets dergelijks in dan zullen de meeste virusscanners dit wel oppikken.
De file die ik wil downloaden komt van
https://arjanlobbezoo.nl/...pen-download-beschikbaar/

Wanneer de virusscanner geen resultaten geeft op de EXE kan ik het dus redelijk vertrouwen? Want ik dacht dat die geen EXE files in konden lezen (voor verborgen keyloggers of andere zaken).
Alternatieven heb ik geprobeerd, maar Photo Gallery blijft voor mij de meest fijne app.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Ik ga even met je meekijken en op allerlei manieren het bestand inspecteren of er schadelijke software in zit.

Download het nu en kom er nog op terug.

Edit: het bestand wekt niet de illusie dat er virussen in zitten. Ik heb het op 2 manieren gescand. Eenmalig met AVG door enkel het bestand te scannen, met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4IvIwEB7x2w3jvEmZnF8ssVZ/full.png

En het bestand te uploaden naar metadefender.com, welke bestanden tot 140MB ondersteund. Kon dus net. Met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gXdW4uzMqavVfMn14KEpUv9Z/full.png

[ Voor 37% gewijzigd door Snowwie op 13-06-2017 02:26 ]

Mijn YouTube Channel

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12
Snowwie schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 01:30:
[...]

Ik ga even met je meekijken en op allerlei manieren het bestand inspecteren of er schadelijke software in zit.

Download het nu en kom er nog op terug.

Edit: het bestand wekt niet de illusie dat er virussen in zitten. Ik heb het op 2 manieren gescand. Eenmalig met AVG door enkel het bestand te scannen, met dit als resultaat:

[afbeelding]

En het bestand te uploaden naar metadefender.com, welke bestanden tot 140MB ondersteund. Kon dus net. Met dit als resultaat:
[afbeelding]
Die installer is voorzien van een Microsoft certificaaat. Dat is niet zo makkelijk te faken. Dus die installer lijkt mij volledig legitiem en niet aangepast.
Pagina: 1