Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:05
Hallo allen,

Sinds een jaar heb ik de Blackvue DR650GW-2CH in mijn auto zitten. Werkt uitstekend alleen voor de parkeermode heb je zo'n Magic ding nodig of een accu van hun (170 euro). Ik vind geen van beide een goede optie. Ik vind het niet zo prettig dat mijn accu wordt gebruikt voor de dashcam en een accu voor de Dashcam is zeer prijzig.

Mijn vraag is, heeft iemand een beter alternatief? Iedereen kent de Powerbanks tegenwoordig die je voor een paar euro bij de Action haalt, maar die zijn (voor zover ik weet) niet echt geschikt voor 12V. Ik ken de LUKAS LK-530-12v maar ook die is best nog wel prijzig voor 9 uur film. Liever wil ik iets wat ik gerust een dag kan laten staan.

Iemand ervaringen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:47
Wat is het probleem van het gebruiken van de accu van je auto? Zal echt niet merkbaar leeglopen met een dashcam.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Niet echt een probleem. Heb alleen een wat oudere auto met dito accu. Meer kwestie van vertrouwen. Weet ook niet hoeveel uur je op de accu van de auto zou kunnen filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:47
Simpel: je accu levert een spanning van minimaal 12V (doorgaans wat meer) en heeft een lading van minimaal 40Ah. De energie van de accu = spanning x lading = 12x40=480Wh. Volgens de handleiding gebruikt de dashcam maximaal 4,8W (met wifi en gps aan) en dan zou die dus 100uur kunnen draaien op je accu. Ik neem aan dat je de wifi en de gps niet altijd aan hebt staan en je niet 100uur parkeert ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyCloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 15:43
Let er wel op dat als de accuspanning van je auto onder de 11V zakt, het kan zijn dat je auto niet meer wil starten. Dus die 100 uur opnametijd moet je met een korrel zout nemen.

Ik heb dezelfde dashcam en ook die MagicPro voor de parking-mode. Maar in het eerste half jaar heb ik 4 keer een platte batterij gehad. Heb twee keer mijn garagist moeten bellen om me te depaneren. De twee andere keren heb ik het zelf kunnen oplossen.

Daarna trok ik steeds de voedingskabel los als ik de tijd lange tijd ging parkeren (bij mij thuis bijvoorbeeld). De instellingen de parking-mode beter afgesteld en dan ging het beter. Maar nog steeds zakte mijn batterijspanning nogal snel als ik de kabel vergat los te maken.

Het vreemde is: als mijn dashcam niet opneemt, deze wel aan blijft staan. Hij blijft warm en de LED van de achter-camera blijft branden. Terwijl die MagicPro net de dashcam volledig zou moeten uitschakelen als de batterijspanning te laag wordt (wordt ingesteld via dip-switches op de MagicPro).

Ik heb me al rot gezocht op internet of dit normaal is of dat het aan mijn toestel ligt. Ik heb het probleem aangekaart bij mijn installateur (heb de installatie door een professionele firma laten doen), maar die zegt dat het normaal is. Terwijl ik overtuigd ben dat het niet normaal is dat, de hele tijd dat mijn auto geparkeerd staat, de camera aan blijft (warm blijft dus) ook als mijn batterijspanning daalt tot onder het ingestelde spanningsbereik (11.8V of 12V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Ik heb na lang wikken en wegen besloten om een Powerbank te kopen i.p.v. de Magic. Puur omdat ik het geheel niet helemaal vertrouw. Heb voor de Nextbase 12V powerbank gekozen. Gisteren uitgeprobeerd. Geeft voor 40 euro zo'n 6 uur aan film. Werkt naar mijn mening uitstekend zo. Misschien in de toekomst toch nog eens de overstap maken maar vertrouwde mijn eigen auto accu voor nu te weinig.
Pagina: 1