externe HDD ineens niet meer zichtbaar via usb-hub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Hallo,
Ik heb een Toshiba 2GB Stor.E Basics 2.5" externe HDD die in OSX gewoon zichtbaar is in de finder als ik hem rechtstreeks op mijn Macbook Pro 13" mid 2012 aansluit, maar sinds kort ineens niet meer zichtbaar is (ook niet in disk utility) als ik hem aansluit via mijn Sitecom CN085V1 3.0 USB-hub.

Een andere externe HDD (3,5") doet het wel gewoon via de hub.

Ik heb al eerder een Toshiba Stor.E Basics 2.5" gehad die ik tegelijk met deze heb verkocht die (andere) kuren ging vertonen en ik weg heb gedaan (nieuwe gekregen via garantie Toshiba).

Is dit een teken dat deze Toshiba ook aan het aftakelen is? Of is er een andere verklaring en oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:43

D4NG3R

kiwi

:)

averagegamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:45:
Is dit een teken dat deze Toshiba ook aan het aftakelen is? Of is er een andere verklaring en oplossing?
Sluit de HDD eens intern aan (Door hem uit de enclosure te halen) om iig het USB interface uit te sluiten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Je bedoelt de behuizing van de hdd af halen? Maar is dat niet al uitgesloten doordat hij wel goed doet als ik hem rechtstreeks op mac aansluit? (niet via usb-hub?) En usb-hub is uitgesloten omdat andere hdd t wel via usb-hub doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik haalde uit het verhaal op dat je 2.5" schijf eerst wel- maar nu niet meer werkte [Op de Macbook].

Maaruhm, je geeft aan te hebben getest met 2 externe schijven. Ik neem aan dat de 3.5" schijf een aparte adapter (netstroom) heeft.

Is dit ook het geval bij de 2.5" schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
de 2.5 doet het ineens niet meer via de usb-hub, nog wel direct op mac. ik heb 2 3,5 schijven die t beiden wel via de usb-hub doen. De 3.5 hebben idd een aparte adapter, de 2.5 heeft dat niet. de usb-hub zelf heeft ook een adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

averagegamer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:04:
de 2.5 doet het ineens niet meer via de usb-hub, nog wel direct op mac. ik heb 2 3,5 schijven die t beiden wel via de usb-hub doen. De 3.5 hebben idd een aparte adapter, de 2.5 heeft dat niet. de usb-hub zelf heeft ook een adapter.
Ik ga er dan van uit dat de HUB stervende is (Sitecom is nou ook niet echt je van het) en niet genoeg stroom kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ok. Nog een andere vraag: Als ik 1 van de 2 3.5" schijven wil uitwerpen zegt hij altijd dat het niet kan omdat een ander programma het gebruikt en dan kan ik hem alleen force ejecten, maar geen enkel ander programma staat open of gebruikt het. Is force ejecten slecht voor de schijf? en hoe kan ik hem wel op een normale manier ejecten bij deze melding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 11:54
Door de PC / iMac uit te zetten op de normale manier.
Pagina: 1