Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start opeens niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 20:17
Mijn computer wil ineens niet meer opstarten. Ik heb hem even schoon geblazen van binnen. Niet de fans laten mee draaien, deze hield ik met mijn vingers tegen.
Daarna alleen scherm, toetsenbord en muis aangesloten maar zelfde verhaal. Ik weet dat ik eerst van alles zelf moet proberen maar ik zou nu echt niet weten wat ik nog meer zou kunnen proberen.
Je ziet in het filmpje dat hij wel soort van reageert. Gaat een seconde aan dan gelijk weer uit.

Mijn configuratie:

Asus P8P67EVO
Intel Core i7 2600K
GeIL Dragon RAM 12 gb
EVGA GeForce GTX 460
Samsung 840 series Pro 128gb
Windows 8.1
Cooler Master Real Power m620

Heb er een filmpje van gemaakt wat hij doet als ik hem aan probeer te doen.
[YouTube: https://youtu.be/yNlBMi_-bOI]

[ Voor 22% gewijzigd door Spiritual89 op 11-06-2017 14:43 ]

Beste antwoord (via Spiritual89 op 11-06-2017 17:52)

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Spiritual89 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:21:
De computer doet het weer. Ik heb het batterijtje verwisseld op het moederbord. Uit moedeloosheid op MemOK knop gedrukt, EPU schakelaar wat vlakbij het geheugen zit van stand verwisseld, weer geprobeerd, daarna weer terug naar oude stand en toen weer geprobeerd en ineens ging hij aan.
Moest mijn bios resetten en zodra dat was gedaan, doet hij het weer. Wat nou de uiteindelijke oplossing was kan ik niet zeggen omdat ik het niet weet. Wat ik heb gedaan staat hierboven, maar maakt mij eerlijk gezegd niet zo uit want ik kan weer verder. Bedankt voor alle tips mede tweakers!!
3 euro voor een knoopcellbatterij.
PC weer tip-top daarna.
dejavu! :)

Fijn te zien dat je het weer op de rails hebt.

★ What does that mean? ★

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:27

D4NG3R

kiwi

:)

Neem deze geheel door Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en post de specificaties van het systeem eens.

Mijn glazen bol staat net vers in de was dus die wil ik nog niet gebruiken. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Spiritual89
Ik plaats net mijn configuratie ;-)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:27

D4NG3R

kiwi

:)

Spiritual89 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:31:
Ik heb hem even schoon geblazen van binnen.
Voor of nadat de PC stopte met werken?
Cooler Master Real Power m620
Dat ding is ondertussen 10 jaar oud, en als ik reviews mag geloven ook toen die nieuw was al niet van denderende kwaliteit.

Tenzij je wijzigingen hebt gemaakt aan de PC kort voordat deze stopte met werken kan je er bijna vanuit gaan dat het in deze situatie de voeding is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Spiritual89
D4NG3R schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:46:
[...]

Voor of nadat de PC stopte met werken?

Nadat hij niet meer wilde opstarten heb ik hem schoon geblazen, dit doe ik met de Datavac Duster.

[...]

Dat ding is ondertussen 8 jaar oud, en als ik reviews mag geloven ook toen die nieuw was al niet van denderende kwaliteit.

Tenzij je wijzigingen hebt gemaakt aan de PC kort voordat deze stopte met werken kan je er bijna vanuit gaan dat het in deze situatie de voeding is.
Ik heb geen wijzingingen aangebracht aan de computer. Heeft het altijd gewoon prima gedaan. Ik sta dan ook voor een compleet raadsel.

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:37
probeer eens met 1 latje ram op te starten, of wissel ze eens om. begin daar maar eens mee.

• Spiritual89
popie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:26:
probeer eens met 1 latje ram op te starten, of wissel ze eens om. begin daar maar eens mee.
Nog steeds hetzelfde, heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:37
Spiritual89 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:47:
[...]

Nog steeds hetzelfde, heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt
Ondertussen ook al eens de bios een reset gevgeven?

• Spiritual89
popie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Nee nog niet, ik heb zo'n vermoeden dat het ligt aan de aansluiting van de aan/uit knop naar de voeding.
Maar ga het zeker proberen, bios.

Ondertussen ook al eens de bios een reset gevgeven?

• Spiritual89
De computer doet het weer. Ik heb het batterijtje verwisseld op het moederbord. Uit moedeloosheid op MemOK knop gedrukt, EPU schakelaar wat vlakbij het geheugen zit van stand verwisseld, weer geprobeerd, daarna weer terug naar oude stand en toen weer geprobeerd en ineens ging hij aan.
Moest mijn bios resetten en zodra dat was gedaan, doet hij het weer. Wat nou de uiteindelijke oplossing was kan ik niet zeggen omdat ik het niet weet. Wat ik heb gedaan staat hierboven, maar maakt mij eerlijk gezegd niet zo uit want ik kan weer verder. Bedankt voor alle tips mede tweakers!!

Acties:
  • Beste antwoord

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Spiritual89 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 17:21:
3 euro voor een knoopcellbatterij.
PC weer tip-top daarna.
dejavu! :)

Fijn te zien dat je het weer op de rails hebt.

★ What does that mean? ★

• Spiritual89
edit

[ Voor 93% gewijzigd door Spiritual89 op 14-06-2017 16:59 ]

• Spiritual89
Het is helaas weer zo ver :-(
Snap er echt helemaal niks van!

Verwijderd

Door de knoopcel te vervangen heb je een cmos clear uitgevoerd. Mogelijk dat dit er toe leidde dat de pc weer aan de gang ging. Ik sluit mij aan bij het advies om een andere voeding, liefst nieuw, te proberen.
Die M620 is al geruime tijd over zijn AOW datum heen.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
Ik had die zelfde voeding ook tot kort geleden. ook ongeveer 8-9 jaar gehad en toen gaf die de geest. heb nu een andere voeding en alles werkt weer. ik kreeg de computer soms wel weer aan met die voeding door de voeding achter uit te zetten en herhaaldelijk opnieuw op te starten. AKA op de powerknop rammen tot ie aanging. maar idd waarschijnlijk voeding keidood

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• Spiritual89
Ik heb de pc maar weg gebracht dit keer naar een zeer goed aangeschreven bedrijf en zij gaan er naar kijken. Mochten zij tot dezelfde conclusie komen dan kan ik het probleem zelf oplossen. Maar vond het te riskant om maar gelijk een nieuwe voeding te kopen als ik het niet zeker weet.
Morgen of overmorgen ga ik horen of het de voeding is, uiteraard hou ik jullie hiervan op de hoogte.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Weet niet wat de onderzoekskosten van zon bedrijf zijn maar die willen nog wel eens 30 euro zijn. een nieuwe voeding is 50 euro, en je oude was eigenlijk al aan vervanging toe.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Spiritual89
De reden waarom ik het naar dit bedrijf ben gegaan is omdat zij zeer goed staan aangeschreven en zij rekenen geen onderzoek kosten.
Zij kwamen tot de conclusie dat het dus niet de voeding is maar het probleem ligt bij het moederbord.

• Spiritual89
Tweedehands bordje overgenomen van een medetweaker en was al blij dat het bijna hetzelfde bordje is.
P8P67 Deluxe en ik had een EVO.
Maar desondanks krijg ik nu ineens hetzelfde als in het filmpje. Ligt dan niet aan het bord en volgens bedrijf niet aan voeding.
The big question now: waarom dan wel?

Verwijderd

Hoe oud is de voeding? Heeft hij het met het vervangende moederbord wel even gedaan, aangezien je spreekt over 'ineens'?

Verwijderd

Spiritual89 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:59:
Tweedehands bordje overgenomen van een medetweaker en was al blij dat het bijna hetzelfde bordje is.
P8P67 Deluxe en ik had een EVO.
Maar desondanks krijg ik nu ineens hetzelfde als in het filmpje. Ligt dan niet aan het bord en volgens bedrijf niet aan voeding.
The big question now: waarom dan wel?
Ik zou toch echt even met een andere voeding gaan testen, heb geen idee hoe dat bedrijf jouw voeding heeft getest maar voor een goede test is behoorlijk wat apparatuur nodig.
In mijn omgeving zitten geen computerzaken die zo'n testopstelling in huis hebben.

Afbeeldingslocatie: https://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2012-08-29/18-Link-testing.jpg

• Spiritual89
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Ik zou toch echt even met een andere voeding gaan testen, heb geen idee hoe dat bedrijf jouw voeding heeft getest maar voor een goede test is behoorlijk wat apparatuur nodig.
In mijn omgeving zitten geen computerzaken die zo'n testopstelling in huis hebben.

[afbeelding]
Het probleem is ook financiën, net ook al een bord gekocht en als ik nu dus ook een voeding moet kopen en blijkt achteraf niet daar aan te liggen dan ga ik daar natuurlijk een beetje van balen.
En een 2e hands voeding kopen is dan de enige optie, ik heb het namelijk niet heel erg breed en moet goed nadenken voordat ik iets koop. Lastige situatie dit :-(

Verwijderd

Zet even een oproep in V&A, er is vast een tweaker in de buurt die je even een voeding kan lenen of samen met je wil testen om dit in ieder geval uit te sluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2017 17:23 ]

• Spiritual89
Dat is een goed idee, een vriend gaat ook kijken of hij wat heeft. Heb mijn verhaal ook op Facebook geplaatst en toen zei hij dat hij ging kijken voor mij.

• Spiritual89
Na half jaartje praktisch probleemloos te hebben gewerkt, dankzij "nieuwe" voeding, heb ik weer hetzelfde probleem.
Nu maar weer een andere voeding gekocht.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
Aangezien je "nieuwe" voeding zegt, neem ik aan dat het geen nieuwe was?

The devil is in the details.

• Spiritual89
Inderdaad, gebruikt. Nu wéér een "nieuwe" en hopelijk gaat het nu beter.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 20:48
En waarom niet een echte nieuwe..? Dan heb je namelijk garantie.

The devil is in the details.

• Spiritual89
Hahn schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:36:
Zat ik aan te denken, maar kan het mij helaas niet veroorloven op dit moment. Mocht het weer gebeuren dan komt er of een nieuwe met garantie of een hele nieuwe pc. Dat word dan even sparen.

• Spiritual89
Hahn schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:36:
Andere voeding er in gedaan maar helaas nog steeds niet werken.
Misschien dat er bij iemand een lampje gaat branden, op het moederbord heb je twee knopjes power en reset.Deze branden dus gewoon. Maar iets verder op het bord brandde er ook een lamp dat bestond uit twee getallen. Geen idee wat het is, maar als ik de pc opstartte dan veranderde dit getal altijd en was volgens mij ook nooit hetzelfde.
Ik ben nu dus echt ten einde raad en weet dus ook niet meer wat ik nog zou kunnen proberen. Kan mij echt geen andere pc veroorloven. Gelukkig heb ik nog wel een oude Dell Vostro waar ik dit nu vanaf verstuur.

Edit.
Heb de verlichting ontkoppeld en weer geprobeerd, niks. Alleen de SSD laten zitten en weer geprobeerd, niks.
Ik hoop echt dat iemand de gouden tip heeft want ik mis mijn pc.

Update:
Een vriend van mij stelde voor om een andere videokaart te proberen, hij had er nog één liggen en stelde voor om er mee langs te komen. Zo gezegd, zo gedaan en wat gebeurt er? De pc start gewoon op alsof er niks gebeurt was!
Jullie begrijpen dat ik helemaal perplex stond van verbazing en blijdschap tegelijk! Het is een oude passieve GeForce GT218 kaartje dus een simpel en oud kaartje. Had alweer bijna een ander moederbord gekocht maar gelukkig is dat mij gespaard gebleven! :*)

[ Voor 30% gewijzigd door Spiritual89 op 01-02-2018 17:17 ]

Pagina: 1