Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

700-800€ 1080p build feedback

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou graag wat feedback krijgen op mijn build. Dit is de eerste keer dat ik een PC bouw, dus ik wil graag zeker weten dat ik niet iets fout doe.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1080p gamen (niet per se op hoogste kwaliteit) en normaal gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vast budget, maar zo rond de 700-800.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur al. Het gaat alleen om de PC zelf.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hier is de build waar ik aan denk
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler€ 187,50€ 187,50
1Asus Prime A320M-K€ 60,95€ 60,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC€ 156,-€ 156,-
1Thermaltake Versa H15 Window€ 43,69€ 43,69
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 116,95€ 116,95
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,49€ 95,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 711,58

Wat verwacht je van ons?[i]
Feedback op de bovenstaande build! Het idee is dat ik in de toekomst de videokaart kan upgraden en er dan een behoorlijke tijd mee vooruit kan. Kan ik ergens makkelijk iets beter doen? Er zijn een boel versies van de MSI 1050 en ik weet niet zeker welke versie de beste is.

Bedankt!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11 19:58
Update de bios van je moederbord! Ryzen kinderziektes ben je dan zo kwijt. Heb je ook meteen meer kans dat die RAM van je de 3000MHz ook stabiel haalt, een stuk meer kans.
Verder heb je een prima lijstje samengesteld, lekker gebalanceerd en weinig geld wat nog bespaard kan worden.
Ik zou er wel even een extra case fan bij nemen. Er zit er maar 1tje bij die kast van je die zo bevestigd is dat hij lucht de case uit blaast. Als je er nou eentje voorin zet die lucht van buiten aanzuigt, is je kast goed geventileerd en hebben als je onderdelen de frisse lucht om te koelen.
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 120mm
pricewatch: Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter
Je moederbord heeft maar 1 case fan aansluiting, dus ik heb even een splittertje gelinkt die je zou kunnen gebruiken om 2 fans aan te sluiten.
Ik heb even voor je gekeken welke 1050TI ik zou nemen
pricewatch: Asus EX-GTX1050TI-4G
Ik vind deze wel leuk eruit zien. "Waarom begint ie nou over het uiterlijk" omdat de 1050TI die jij koos kwalitatief prima is, dus dat zit goed.

Wil je er trouwens geen hardeschijfje bij voor wat meer ruimte?
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 11-06-2017 16:46 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:54

Tribits

Onkruid vergaat niet

Die GTX1050Ti is wel een echte instapkaart. Het hangt er een beetje vanaf welke games je speelt, maar mede met het oog op toekomstbestendigheid zou ik je toch iets snellers aanraden. Helaas zijn de RX570 en RX580 nog steeds uitermate slecht leverbaar, dus dan resteert hooguit een GTX1060. Desondanks toch wel het overwegen waard. Eventueel zou je voorlopig met 8GB RAM genoegen kunnen nemen, ook weer een beetje afhankelijk van welke games en applicaties je draait.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:45:
Update de bios van je moederbord! Ryzen kinderziektes ben je dan zo kwijt. Heb je ook meteen meer kans dat die RAM van je de 3000MHz ook stabiel haalt, een stuk meer kans.
Bedankt voor de tip! Daar had ik nooit zelf aan gedacht.
youridv1 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:45:Ik zou er wel even een extra case fan bij nemen. Er zit er maar 1tje bij die kast van je die zo bevestigd is dat hij lucht de case uit blaast. Als je er nou eentje voorin zet die lucht van buiten aanzuigt, is je kast goed geventileerd en hebben als je onderdelen de frisse lucht om te koelen.
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 120mm
pricewatch: Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter
Je moederbord heeft maar 1 case fan aansluiting, dus ik heb even een splittertje gelinkt die je zou kunnen gebruiken om 2 fans aan te sluiten.
Hm, oke. Kan ik ook een andere case nemen die meer dan 1 fan heeft? Ik zal eens rond gaan kijken. Ik zie op het forum hier veel mensen deze case aanraden en die hebben het eigenlijk nooit over extra fans.
youridv1 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:45:Ik heb even voor je gekeken welke 1050TI ik zou nemen
pricewatch: Asus EX-GTX1050TI-4G
Ik vind deze wel leuk eruit zien. "Waarom begint ie nou over het uiterlijk" omdat de 1050TI die jij koos kwalitatief prima is, dus dat zit goed.
Mooi bedankt!
youridv1 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:45:Wil je er trouwens geen hardeschijfje bij voor wat meer ruimte?
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB
Ah dat was ik vergeten erbij te zetten. Ik heb nog wel een harde schijf liggen.
Tribits schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:53:
Die GTX1050Ti is wel een echte instapkaart. Het hangt er een beetje vanaf welke games je speelt, maar mede met het oog op toekomstbestendigheid zou ik je toch iets snellers aanraden. Helaas zijn de RX570 en RX580 nog steeds uitermate slecht leverbaar, dus dan resteert hooguit een GTX1060. Desondanks toch wel het overwegen waard. Eventueel zou je voorlopig met 8GB RAM genoegen kunnen nemen, ook weer een beetje afhankelijk van welke games en applicaties je draait.
Bedankt voor de reactie! Ik zou inderdaad zeker een 570 kopen voor de 200 euro die op pricewatch staat, maar ik heb niet het idee dat dat er in zit de komende tijd. Een 1060 is toch al snel 130 euro duurder. Ik zal nog eens goed naar de benchmarks kijken. Ik wil de komende tijd vooral Nier en Destiny 2 gaan spelen, maar het maakt me niet veel uit als dat niet op ultra kan. Ik vind het wel prettig dat ik in de toekomst alleen een nieuwe GPU hoef te kopen voor een goede upgrade, terwijl als ik 8gb geheugen en een 1060 koop, moet ik waarschijnlijk beide upgraden...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 20:55 ]

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Wat Tribits aangeeft, ik zou 8gb nemen als je ook maar geld vrijgeeft voor een 1050 Ti, dat is genoeg voor de niet allernieuwste games. Ik heb zelf 8gb en een 1070, en ik kom eigenlijk nog steeds niet aan mijn max geheugen (ik sluit wel altijd alles op de achtergrond).

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:51:
Hm, oke. Kan ik ook een andere case nemen die meer dan 1 fan heeft? Ik zal eens rond gaan kijken. Ik zie op het forum hier veel mensen deze case aanraden en die hebben het eigenlijk nooit over extra fans.
Het algemene advies met een ThermalTake Versa H15 is om de fan naar de voorkant te verplaatsen en als intake-fan te gebruiken. Dit is zeker met de zuinigere Nvidia kaarten als een 1050 Ti of 1060 ruim voldoende. @youridv1

Verwijderd

Topicstarter
Gopher schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:58:
Wat Tribits aangeeft, ik zou 8gb nemen als je ook maar geld vrijgeeft voor een 1050 Ti, dat is genoeg voor de niet allernieuwste games. Ik heb zelf 8gb en een 1070, en ik kom eigenlijk nog steeds niet aan mijn max geheugen (ik sluit wel altijd alles op de achtergrond).
Hm oke. Ik wacht even op de system requirements van Destiny 2 (hopelijk komen die op e3) voor ik wat kies denk ik. Hopelijk helpt dat wat...
lactaxative schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:06:
[...]

Het algemene advies met een ThermalTake Versa H15 is om de fan naar de voorkant te verplaatsen en als intake-fan te gebruiken. Dit is zeker met de zuinigere Nvidia kaarten als een 1050 Ti of 1060 ruim voldoende. @youridv1
Ah bedankt! Scheelt toch weer wat :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2017 08:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op zondag 11 juni 2017 @ 23:06:
[...]

Ik heb de computer inmiddels gekocht. Alles lijkt te werken, maar ik begrijp niet precies hoe dit kan? Volgens mij kan de fan alleen aan de bovenkant gemonteerd worden. Dat heb ik nu gedaan, maar het maakt nu erg veel lawaai.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:27:
[...]

Ik heb de computer inmiddels gekocht. Alles lijkt te werken, maar ik begrijp niet precies hoe dit kan? Volgens mij kan de fan alleen aan de bovenkant gemonteerd worden. Dat heb ik nu gedaan, maar het maakt nu erg veel lawaai.
Je kunt de voorkant er vanaf de bovenkant vanaf 'klikken'. Je vindt hierna 2 casefan slots. Ik heb persoonlijk altijd de bovenste gebruikt, gezien hier de meeste vrije ruimte achter is. Natuurlijk draai je de fan op zo'n manier dat lucht naar binnengezogen wordt.
Pagina: 1