Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boasdebloois
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-02 10:34
Beste mensen,

Ik heb afgelopen nacht de iPhone 7 van een vriend in de jacuzzi laten vallen, dom natuurlijk! :'(
Ik dacht dat de telefoon waterdicht was dus er was geen probleem. Tot dat de home knop van de telefoon het vanochtend begaf. We hebben de water indicatie stickers gecheckt en de telefoon heeft waterschade opgelopen.

Heeft het zin om dit verhaal te vertellen bij de verzekering of zal ik zelf van mijn geld de nieuwe telefoon moeten vergoeden.

Met vriendelijke groet, Boas

Beste antwoord (via boasdebloois op 11-06-2017 17:44)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

SuBBaSS

-has Ryzen

LopendeVogel schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:21:
Garantie heb je niet, want Apple weet heel goed dat de iPhone 7 niet tegen water kan en geeft dus ook geen garantie.
Is daar wat in veranderd dan? Bij de introductie van de 7 werd er best wel wat poeha gemaakt over de ipx7 rating wat in zou moeten houden dat hij tot 30 minuten tot max. 1 meter diep onderwater zou moeten kunnen overleven. En trip naar het toilet/val in ondiep zwembad oid. zou dan geen probleem moeten zijn.

Waterschade valt alsnog inderdaad niet binnen garantie. Verzekering raadplegen is zeker de beste tip.
Nou weet ik uit ervaring dat sommige verzekeraars "ineens" heel slecht op de hoogte zijn van de standaardprijzen die Apple hanteert en daarvoor vooraf een indicatie willen zien.
Kun je ze mooi naar deze tabel verwijzen:

https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:41
Niet geschoten is altijd mis dus... Contact opnemen met de verzekeraar is het meest logische wat iedereen zou doen.
Garantie heb je niet, want Apple weet heel goed dat de iPhone 7 niet tegen water kan en geeft dus ook geen garantie.

[ Voor 33% gewijzigd door LopendeVogel op 11-06-2017 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het ligt eraan wat voor je verzekering je hebt. Als je een aansprakelijkheidsverzekering (avp) hebt afgesloten, vergoedt die schade die je aan iemand anders zijn spullen hebt veroorzaakt.

Wat de voorwaarden daarvan zijn, moet je nagaan bij je eigen verzekeraar.

Succes!

[ Voor 1% gewijzigd door Levi Strauss op 11-06-2017 13:38 . Reden: url aangepast ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 20:15

SuBBaSS

-has Ryzen

LopendeVogel schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:21:
Is daar wat in veranderd dan? Bij de introductie van de 7 werd er best wel wat poeha gemaakt over de ipx7 rating wat in zou moeten houden dat hij tot 30 minuten tot max. 1 meter diep onderwater zou moeten kunnen overleven. En trip naar het toilet/val in ondiep zwembad oid. zou dan geen probleem moeten zijn.

Waterschade valt alsnog inderdaad niet binnen garantie. Verzekering raadplegen is zeker de beste tip.
Nou weet ik uit ervaring dat sommige verzekeraars "ineens" heel slecht op de hoogte zijn van de standaardprijzen die Apple hanteert en daarvoor vooraf een indicatie willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-07 12:22
Gewoon melden bij de verzekering ; als je er geen gewoonte van maakt dure dingen te slopen ( :+ ), zal dat geen probleem zijn ; hier heb je een WA verzekering voor. (Toch ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:37
benieuwd naar de oplossing van apple! Heb exact hetzelfde probleem. Homeknop doet het wel weer na een paar dagen maar tril is ook kapot gegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Maar een iPhone 7 is toch waterdicht? -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34
GioStyle schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:32:
Maar een iPhone 7 is toch waterdicht? -O-
Jup, tenzij ze nat worden.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:37
lees net op forum iemand met hetzelfde probleem. Zijn tril werkt ook niet meer na waterschade!

https://www.ifixit.com/An...ation+after+water+damaged

hij ruilt hem 1 op 1 gratis om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boasdebloois
  • Laatst online: 19-02 10:34
Repareert apple ook telefoons met waterschade?
SuBBaSS schreef op zondag 11 juni 2017 @ 15:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Levi Strauss schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:37:
Het ligt eraan wat voor je verzekering je hebt. Als je een aansprakelijkheidsverzekering (avp) hebt afgesloten, vergoedt die schade die je aan iemand anders zijn spullen hebt veroorzaakt.
Ook een AVP gaat uit van "goed huisvaderschap". Als je een dure telefoon in bad laat vallen zal het niet meevallen om de verzekeraar te overtuigen dat je er alles aan hebt gedaan om schade te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWorrier
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zou het inderdaad gewoon gooien op de aansprakelijkheidsverzekering. Ik denk dat dat wel goedkomt, claims die ik heb gehad in het verleden werd nooit moeilijk over gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
boasdebloois schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:18:
Repareert apple ook telefoons met waterschade?
[...]
Ze zullen hem dan vervangen voor een ander exemplaar ipv repareren.

hi!

Pagina: 1