Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Duo Ca6a S/FTP kabel

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn ervaring is dat twee Cat6a S/FTP kabels niet door een 3/4" (16mm) buis getrokken kunnen worden. :(

Daarom ben ik op zoek naar een duo kabel met 8-aderparen in één ronde kabel die met voldoende speling door een 16mm buis getrokken kan worden. Bestaat zoiets en waar is dit eventueel te verkrijgen?

Zelf al gevonden: http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=3332&cat=201
Dit lijkt helaas op twee kabels aan elkaar gelijmd en is met 15,5mm doorsnede nog steeds te dik.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

3/4 inch is een 19 mm buis. Maar omdat je het later nog over 16 mm hebt denk ik dat je dat bedoeld. Voor zover ik weet bestaan er geen gecombineerde kabels zoals jij die voorstelt. Dat heeft te maken met de magnetische velden die zo'n kabel heeft. Als je er dan twee bijeen stopt krijgt je waarschijnlijk geen goede verbinding. <- nog een beetje onbekend voor mij, dus verbeter maar als dat niet zo is. :)

[ Voor 10% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 11-06-2017 11:58 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:27
Zulke kabels bestaan wel hoor :) maar of dat in 8 ader paren bestaat weet ik niet. Worden in de zakelijke wereld wel gebruikt om bijvoorbeeld 2 patch kasten met elkaar te verbinden maar die zijn meestal 40+ aderparen.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jan-man schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:03:
Zulke kabels bestaan wel hoor :) maar of dat in 8 ader paren bestaat weet ik niet. Worden in de zakelijke wereld wel gebruikt om bijvoorbeeld 2 patch kasten met elkaar te verbinden maar die zijn meestal 40+ aderparen.
Zijn dat niet gewoon losse kabels met een mantel eromheen? Dus niet 8 paren in één mantel?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:27
Nee hoor kom ze regelmatig tegen bij de grotere bedrijven zijn kabels die tot wel een 6+ cm dik zijn. Zitten de utp paren per 8 eventuele afzondelijk in een laagje folie gewikkeld. Kost alleen een vermogen 😁

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-man op 11-06-2017 12:53 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
3/4" is 19mm, 5/8"is 16 dit even om de spraakverwarring te vermijden.

Wat wil je precies?
2 keer soepele cat5e lukt (als er niet te veel lastige bochten is zitten) meestal wel door 5/8", dan heb je ook gigabit. Solid is vaak net even dikker en dus lastiger.
Als je hogere snelheid wilt, en je wilt/kunt niet boren, kijk dan naar een glasverbinding.

Wat jij wilt bestaat (bestond?) wel, in het 100mbit tijdperk heb ik ze wel gezien, maar dan zijn het nog effectief enkele kabels met eigen mantel gebundeld in een extra mantel, dus qua dikte win je er niets mee.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Tens schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:49:
3/4" is 19mm, 5/8"is 16 dit even om de spraakverwarring te vermijden.

Wat wil je precies?
2 keer soepele cat5e lukt (als er niet te veel lastige bochten is zitten) meestal wel door 5/8", dan heb je ook gigabit. Solid is vaak net even dikker en dus lastiger.
Als je hogere snelheid wilt, en je wilt/kunt niet boren, kijk dan naar een glasverbinding.

Wat jij wilt bestaat (bestond?) wel, in het 100mbit tijdperk heb ik ze wel gezien, maar dan zijn het nog effectief enkele kabels met eigen mantel gebundeld in een extra mantel, dus qua dikte win je er niets mee.
Twee stugge Cat6 van Belden kan ook wel door een 16 mm buis.

• Tens
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:53:
[...]

Twee stugge Cat6 van Belden kan ook wel door een 16 mm buis.
yep, ik zeg alleen dat het lastiger is.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik bedoelde inderdaad 5/8" (16mm).

Ik heb net even naar de specs van de kleine diameter Belden kabel gekeken. Deze zijn 7.45mm (en bovendien geen STP), dus twee door één buis wordt nog steeds krap en komt waarschijnlijk de eerste bocht niet door.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Tens
ari3 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:40:
Ik bedoelde inderdaad 5/8" (16mm).

Ik heb net even naar de specs van de kleine diameter Belden kabel gekeken. Deze zijn 7.45mm (en bovendien geen STP), dus twee door één buis wordt nog steeds krap en komt waarschijnlijk de eerste bocht niet door.
met een beetje beleid, en een trekveer natuurlijk, moet het el lukken.

Heb je geen trekveer? Probeer het volgende:

Propje papier, ca 10 mm aan een touwtje in de buis steken, aan de andere kant de stofzuigermond er op.

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Glijmiddel wilt ook wel eens helpen :)
(Niet te zuinig zijn met het aanbrengen)
Afbeeldingslocatie: https://multimedia.3m.com/mws/media/20594P/wlxqt-wire-pulling-lubricant.jpg

Verwijderd

Precies. De ene persoon houdt de kabels in zijn had, en leidt ze door bv. een keukendoekje. Daarop smeert hij VEEL van dat spul. De andere trekt. De eerste persoon zorgt ervoor dat de kabels nooit droog de buis in gaan.

Het spul is op waterbasis, lost gewoon op, en mag gewoon met je handen verwerkt worden. Kan je zo met water eraf spoelen.

Werkt perfect.

Het is dus NIET bedoeld om die hele buis vol te spuiten, maar juist de kabels insmeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 19:52 ]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In de jndustrie gebruiken ze vaak vo-jy(st)Y kabel als signaalkabel, zijn in vele configuraties te verkrijgen. Wellicht daar eens op zoeken.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:02
Echt niet slim om signaalkabels als netwerkkabel te proberen te gebruiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:31
ik neem aan dat , net als in belgie, 16mm de buitendiameter van de buis is, en niet de binnendiameter
als ik een 16mm pijpje (stijven pijp) ergens doorboor, dan is dat binnenmaat 13mm zoiets
utp cat6A/7 is circa 7mm dus dat past zowiezo nooit

op een 20mm pijp, heb je 17/18mm vanbinnen, dan passen 2x cat6A/cat7 wel

in jouw geval zou ik proberen 1x cat6A en 1 "simpele" cat5e
Pagina: 1