Een familielid van me kampt met een defecte voeding. Ze levert nog wel 5V aan het moederbord, maar er zit geen stroom meer op de CPU-kabel. De zekering is niet doorgebrand. De PC startte wel op met een andere voeding. Gezien de ouderdom zouden we de voeding graag vervangen. Het betreft echter een semimodulaire voeding met fan aan de achterkant die bovenaan in de tower wordt geplaatst. Aangezien er niet veel soeps te vinden is in dat segment vraag ik mij af of ik niet beter het advies kan geven om de behuizing ineens ook te vervangen? Het familielid geeft bovendien aan dat hij de voorkeur geeft aan een volledig modulaire voeding. Een voeding vanaf 300 Watt volstaat, het is een zakelijke PC zonder videokaart.
De enige voeding die ik kan vinden die erin lijkt te passen is deze:
pricewatch: Antec Neopower 550
Wat ik het familielid graag zou adviseren is de aankoop van een Fractual Design Define S behuizing. Bovendien heb ik na een RMA nog een splinternieuwe volledig modulaire voeding liggen, namelijk een EVGA Supernova 550 G2. Al lijkt mij dat misschien een beetje overkill? Ik zou zelf in de toekomst nog wel kunnen gebruiken...
Vinden jullie het logisch dat ik het familielid een nieuwe kast aanraadt zodat een 'deftige' voeding erin past?
Alvast bedankt
De enige voeding die ik kan vinden die erin lijkt te passen is deze:
pricewatch: Antec Neopower 550
Wat ik het familielid graag zou adviseren is de aankoop van een Fractual Design Define S behuizing. Bovendien heb ik na een RMA nog een splinternieuwe volledig modulaire voeding liggen, namelijk een EVGA Supernova 550 G2. Al lijkt mij dat misschien een beetje overkill? Ik zou zelf in de toekomst nog wel kunnen gebruiken...
Vinden jullie het logisch dat ik het familielid een nieuwe kast aanraadt zodat een 'deftige' voeding erin past?
Alvast bedankt