Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amber2307
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-12-2020
Goededag allen, kan iemand mij raad geven omtrent het vervangen van mijn videokaart in mijn acer aspire xc-605
gezien de ruimte die ik beschikbaar heb deze is minimaal en ik toch een betere en snellere videokaart wil hebben.
...
momenteel zit er een intel core i5 4460 processor in 3,20 ghz
onboard videokaart ...

ik heb online al gezocht naar diverse kaarten, maar deze zijn te hoog of te groot aangezien de ruimte in mijn pc minimaal is, van sleuf naar top ongeveer 5 cm en breed 20 cm? naar slot.. |:(

Hopelijk heeft iemand een oplossing

groetjes Amber
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder is dit probleem het resultaat van je keus indertijd om voor deze PC te gaan. Die is nou eenmaal lastig tot niet uit te breiden qua videokaart.

Maar laten we niet te hard van stapel lopen. Wat wil je bereiken met een nieuwe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Voordat we je verder advies kunnen geven moeten we ook de voeding weten en het liefst de rest van het systeem (geheugen, OS etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amber2307
Sorry newbee hiero, dit is om een game goed te kunen spelen, cache 6 mb geheugen, intern 8 gb uitgebreid met 4 gb ddr3 sdram 1600 pc3-12800, cpu 3,2 ghz voeding kan ik zo snel niet vinden sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Welke game en op welke resolutie ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Voeding is wel erg belangrijk om te weten. Waarschijnlijk is die vrij beperkt qua vermogen, maar als die van een fatsoenlijk type is, zou het wellicht kunnen. Even uitzoeken dus, scheelt je 50 euro extra uitgave. Schroef hiervoor de boel open en ga op zoek naar een sticker zoals deze. Die is op elke voeding aanwezig. Maak even een foto, upload hem naar een imagehoster (bijv. http://imgur.com/) en post het hier.

En wat bedoel je precies met game-pc? Welke games? Welke resolutie heeft je scherm? Dit bepaalt namelijk welke videokaart geschikt is.

Het feit dat die niet gaat passen in je huidige case kan je natuurlijk makkelijk ondervangen door je hele systeem over te zetten in een "normale" case.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 11-06-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je de pc toch open hebt voor het bekijken vd voeding dan kan je ook gelijk de lengte meten die je hebt voor je videokaart en ook de hoogte die de kaart mag zijn (hoogte gemeten vanaf het moederbord).

Als tweede lijkt het me handig dat je een lijstje plaatst met de games die je wil spelen. Verder is het handig om te weten welke resolutie je beeldscherm heeft (waarschijnlijk 1920x1080) en op welke instellingen je wilt spelen.

Het is mij niet duidelijk of je nu op een onboard videokaart gamed of op de kaart die je bij dit topic hebt gelinked?

Dus zoals br00ky al aangeeft, voorzie ons van informatie want dit is te summier om je goed te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amber2307
@br00ky Hier de link met voeding en foto pc, zoals je ziet weinig ruimte http://imgur.com/a/3JoFa
@Sp3ci3s8472 3 De videokaart die ik gebruik zit onboard @DukeBox het is the rise of the tombaider, de resolutie van het beeld is 1920x1080 en ik gebruik de instellingen die het spel aangeeft.

Doordat ik er al 4 gb geheugen bij heb gezet is het spel al sneller geworden, beeld is ook perfect alleen is hij nog te traag, ik wilde i.p.v. de 4 gb uitbreiding er 8 gb inzetten, alleen de verkoper zei dat dit niet ging werken en ik beter een nieuwe videokaart kon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

amber2307 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:34:
..het is the rise of the tombaider, de resolutie van het beeld is 1920x1080 en ik gebruik de instellingen die het spel aangeeft.
Zit er een aansluiting voor een GPU op je voeding ? Anders zou je een Nvidia 1050ti kunnen overwegen. Deze is zeker 4x zo snel als je huidige Intel 4600.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Totaal 220w op alle lijnen tezamen en 168w op 12v. Dat wordt niet meer dan een 1050 Ti zonder stroomaansluiting zoals de pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC. Wil je een zwaardere/snellere videokaart dan zal je de voeding moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anoniem: 660294 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:23:
Totaal 220w op alle lijnen tezamen en 168w op 12v. Dat wordt niet meer dan een 1050 Ti zonder stroomaansluiting zoals de pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC. Wil je een zwaardere/snellere videokaart dan zal je de voeding moeten vervangen.
Ik ben zelf niet bekend met Liteon maar als dat 220W piek is, en of hij dat ook daadwerkelijk kan leveren?
Ik denk dat je met een GTX1050 (geen Ti) ook goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Dit is een SFF behuizing, de videokaart moet sowieso low profile zijn, en als ik die foto bekijk, moet door die oriëntatie de koeler ook single slot zijn (de koeler wijst naar boven, de behuizing gaat aan de rechterkant open). De lengte die de videokaart mag hebben is ook beperkt, maar bij mijn weten is geen enkele videokaart die al aan de andere voorwaardes voldoet te lang. Wat betreft de voeding zorgen de andere vereisten er ook voor dat dit geen probleem is, de meeste low profile single slot videokaarten hebben geen extra connector van de voeding nodig en de +-30W die zo'n videokaart kan verstoken heeft die voeding wel marge.

De hierboven genoemde MSI GTX 1050 Ti is dual slot en niet low profile, past dus niet en er is ook geen GTX 1050 (Ti) te vinden die zal passen.

Je kunt in de Pricewatch filteren naar die vereisten, single slot en low profile, dan bekom je vooral een boel kaarten die eigenlijk niet zo geschikt meer zijn om te gamen. Je snelste optie is dan een GT 1030, daarvan zijn 2 varianten (en een 3de onderweg) die in je pc moeten passen: categorie: Videokaarten. Controleer ook zeker dat de videokaart de vereiste uitgang heeft voor je beeldscherm. De Gigabyte heeft DVI-D (niet analoog, niet om te zetten naar VGA!) en HDMI, de MSI heeft Displayport en HDMI.

Volgens dit filmpje https://www.google.be/url...g2=e82_fEUtE67TT7ukKfzKxA kun je met een GT 1030 op 1080p met relatieve high settings een framerate die zeker hoger dan 30fps is verwachten, dat vind ik voor de €80 die die videokaart kost goed te noemen.

Ik heb in elk geval ook gevonden dat je pc de videokaart zal accepteren (soms gebeurt het dat het BIOS geen vreemde hardware wilt herkennen), hier iemand die dezelfde vraag had, en op het einde van die thread vertelt iemand dat die dezelfde pc uit elkaar heeft gebouwd om er een gewone (die dus niet in de behuizing past) videokaart op te kunnen zetten: https://forums.geforce.co...c/832883/help-pc-upgrade/. Kun je natuurlijk ook doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amber2307
Wow er is toch hoop thnx @MacPoedel voor deze uitgebreide uitleg en de beelden van het spel, heb ook the threat zitten lezen van de persoon die hem heeft omgebouwd.

Ik twijfel nu of ik mijn andere pc een intel core i7 (medion) ga upgraden aangezien die behuizing groter is, of dat ik ga voor de acer met jouw advies, b.t.w. mijn beeldscherm is hdmi dus dat zit goed.

Dank je wel allen voor jullie hulp, en ik hou jullie op de hoogte van wat ik heb besloten 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Tja als je een grotere behuizing hebt en die Core i7 is vergelijkbaar of sneller dan de Core i5 4460, dan is de keuze wel een stuk groter natuurlijk. Een GTX 1050 is al dubbel zo snel dan een GT 1030, je kunt op de GT 1030 wel gamen maar zal nooit op max settings zijn en met relatief lage framerates (toch zeker omdat de meesten je zullen zeggen dat je 60 fps moet halen, maar als je vergelijkt met een console doet die toch ook vaak 30fps bij dit soort games). De GT1030 dient ook meer voor mediasystemen, bv afspelen van 4K video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-07 11:28

Squats

Wereldreizende tweaker

Ik weet zo niet welke het nou was, maar heeft msi niet een 1050/rx5-460 of een 1050ti met een extra bijgeleverd low profile slot wat je kan plaatsen ipv het slot met volledige breedte? pricewatch: MSI Radeon RX 460 4GT LP als deze ergens te krijgen is lijkt me de beste optie. Anders zal je het moeten doen met een gt1030 ben ik bang, er past namelijk geen 2 slots in je behuizing, zelfs niet low profile :'( ookal zou je de antennes eruit halen zit het slot te ver naar beneden.. dus het beste wat ik je kan aanraden is te gaan met een gt1030, die de wel redelijk presteert overigens.

Bericht ontvangen uit China

Pagina: 1