High-end 2-in-1 (Spectre of XPS of alternatief)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• your_rival
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-02 10:37
Goeiemorgen!

Vanwege een nieuwe baan met een behoorlijke reistijd ben ik op zoek naar een 13.3" 2-in-1 in het high-end segment. Oorspronkelijk keek ik vooral naar een Dell, omdat ik daarmee erg goede ervaring heb (heb afgelopen jaar de Latitude 14" 7440 met veel plezier gebruikt). Gezien de prijsklasse van de Dells en de inhoud die je daarvoor krijgt, ben ik ook wat breder gaan kijken. De bouwkwaliteit van de Dells zijn wel echt een pluspunt en vind ik wel de meerprijs te rechtvaardigen. Maar als het niet duurder hoeft, waarom dan wel?

Via verschillende sites en threads ben ik de HP Spectre tegengekomen. Hoewel ik het uiterlijk niet zo mooi vind (te licht voor mijn smaak, ziet er wat goedkoop uit), vraag ik me daarbij af hoe sterk de bouwkwaliteit is.

Wat ga je met je laptop doen?
Woon-werk zal ik de tijd doorbrengen met Netflix of Office. Simpel multimedia werk dus. Op het werk moet er wel een of twee HDMI monitoren aan gekoppeld kunnen worden. Ook daar is het vooral Office, al zijn het daar wel enorme excel-sheets. Of documenten van 500+ pagina's.
Thuis is het mijn go-to multimedia device. Dus veel Netflix, tv kijken en browsen.
Zoals jullie begrijpen, veel streamen en online content. (Ook op werk veel cloud-zaken.) Een grote SSD is dus niet verplicht, denk voldoende te hebben aan 256GB. Verder een zuinige CPU (ook wegens batterijduur), een dedicated GPU is an sich niet nodig.

Wat is je budget?
Hoewel ik 1500 euro een mooi bedrag vind, heb ik met mezelf en mijn portemonnee al vrede gesloten bij de duurste variant van de dell. Dus dat is 2200 euro (al wacht ik dan wel op een korting als het even kan). Dus, concreet: 1500 euro is de richtprijs. Bij écht een meerwaarde is een meerprijs dus ook te rechtvaardigen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Vrijwel dagelijks dus meerdere uren in de trein. Thuis ook wel een aantal uur. Vind draagbaarheid en vooral ook accuduur wel erg belangrijk. Met de 7 uur die bij de XPS genoteerd wordt in de review, denk ik het wel te redden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals gezegd, XPS is uitgangspunt, alternatief dat ik heb gevonden is de HP Spectre. Voor andere merken sta ik ook wel open, als het die high-end 'vibe' en kwaliteit maar heeft en uitstraalt.

Concreet: Zijn jullie het met mij eens dat de meerprijs van de Dell te rechtvaardigen is? Of staar ik me blind op het merk, en is die HP ook een goed product. Zijn er nog alternatieven die ik niet heb gevonden danwel uitgesloten in mijn zoektocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf de Spectre gekozen t.o.v de XPS. Geen seconde spijt van gehad. Premium look and feel, goede bouwkwaliteit en goede performance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• your_rival
Dank voor je reactie!

Welke Spectre is dat als ik vragen mag? Is dat die lichtgrijze van de link die ik in de post verwerkt heb? Of gaat het om bijvoorbeeld de HP Spectre x360 13-ac041nd?

[ Voor 11% gewijzigd door your_rival op 11-06-2017 19:29 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de lichtgrijze uit jouw link. Hiervoor had ik de eerste Spectre X360 (geloof 2015 model) maar die heb ik aan mijn zus gegeven toen haar ouwe bak het begaf :)
Ik heb echter wel direct de i7-16GB-1TB ssd uitvoering genomen. Heerlijk device!

P.s: uitvoerige review bij de buren:

https://nl.hardware.info/...re-x360-13-w025nd-y5u98ea

Excellent award gekregen. Maybe it helps :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik ben vandaag ook op deze 2 laptops uitgekomen. Ik heb nu een surface pro 4 met 256gb maar wil een vast keyboard en meer opslag.

Dacht eerst aan de surface book maar die is wel erg prijzig ook al is het zakelijk.

Even een vraagje...

De HP Spectre x360 13-ac041nd is dus de consumenten versie en bevat een stylus en wordt geleverd met Windows 10 home maar is verder qua hardware gelijk aan de w025nd?

Belangrijk voor mij is de stylus, Windows 10 Pro en Windows hello inlogmogelijkheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Tranzy op 19-06-2017 23:28 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• your_rival
Ja ik kon het onderscheid ook niet helemaal vinden. Voor zover ik kon zien heb je gelijk (met natuurlijk als groot verschil het uiterlijk). Weet niet of de ac een stylus heeft? ben ik nergens tegengekomen, maar heb er ook niet op gelet tbh.

Zelf heb ik (vanwege een kortingsaanbod via via) gekozen voor de W025nd! Ben er érg tevreden mee, bouwkwaliteit is echt top. En de Bang & Olufsen boxen erin waren echt een welkome verrassing.
Ben alleen niet zo tevreden over de IRcamera die ze gebruiken voor Hello. Die wil mijn gezicht vrijwel niet herkennen. Maar dat kan ook aan mijn tronie liggen natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Weer wat geleerd... moest het woord "Tronie" even googlen :-P

Ik twijfel zo erg tussen de HP SPECTRE 13-W030ND X360 en de HP laptop: EliteBook x360 1030 G2

Ik heb ook een leuke computer..

Pagina: 1