Is de Sony PS-LX300 goed als 1e lp speler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runi215
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 21:42
Hallo Tweakers,

Ik zit al een tijdje te twijfelen om een lp speler te kopen. Ik heb geen lp, maar het lijkt me erg leuk om hier een collecte van op te bouwen.

Nu zag ik bij bol.com een leuke actie. Namelijk de Sony PS-LX300 lp speler voor 137,50 met 2 gratis lp's.

Mijn vraag aan jullie is: is dit een model om mee te beginnen, of kan ik beter voor een ander model kiezen?

Ik moet er wel bij zeggen dat 137,50 ongeveer de max ik wat ik aan een lp speler wil uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat is een goedkope chinese speler met een sony sticker erop die niet voorzien is van de basics voor platenspelers. Die kun je beter links laten liggen.

Wat je, als minimum, wilt hebben op een draaitafel is het volgende:
• Aanpasbaar contragewicht op de arm (die speler die je linkt heeft überhaupt geen contragewicht)
• Aanpasbare anti-skate (heeft 'ie ook niet)
• Verwisselbaar element (raad eens?)

Plussen, maar niet noodzakelijk (en ook niet beschikbaar op die speler, maar dat is niet raar):
• Aanpasbare toonarmhoogte
• Aanpasbare toonarm-azimiuth

Goede tafels beginnen bij zo'n €250 a €300. Met het budget wat jij hebt kun je denk ik beter een vintage tweedehands tafel op marktplaats kopen; die zijn daar best vaak voor een paar tientjes te krijgen.

De goedkoopste die ik zie staan op bol.com is deze: https://www.bol.com/nl/p/...u-zwart/9200000051712213/. Dat is ook een Chinese generieke tafel met een andere stikker erop (het is in werkelijkheid een Hanpin BJ-U25) maar die heeft iig de basisbenodigheden.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 11-06-2017 06:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.