RX 580 niet leverbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-12-2017
Hallo!

Het valt me op dat die RX 580 uit de best buy guide van mei niet leverbaar zijn. Het goedkopere advies zou een 570 zijn. Is dat een goed alternatief of zijn er andere?

Groet,
Peter

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat zeggen benchmarks? Daarmee kan je je vraag direct beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De 580's worden weggejat door miners vanwege de hoge hash-rate. De kans dat je er eentje nu kan vinden, is laag maar wie houdt jou tegen om er eentje te bestellen en een week of 2 te wachten?

Vergeet even niet dat het verschil tussen 2 kaarten minimaal kan zijn; het ligt er ook aan wat voor toepassing je met een kaart wil doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment heb ik 1 advies voor je en dat is: Vergeet de hele RX serie. Men is volledig de kluts kwijt door ETH mining en je betaalt nu voor RX480/580 bijna de prijs van een GTX1070.
Dezelfde trend zie je bij de HD7000 en R9 serie - de prijzen zijn x2 geworden. 8)7

Een goed alternatief is een GTX1060 6GB of een GTX1070.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2017 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
Mining is een bitcoin dingetje toch? Ik kan er volledig naast zitten en blijkbaar is dat ook zo. Maar dat is zoeken naar een sleutel en dus een gevalletje van een processor? Maar goed ik zit er volledig naast. Heeft iemand misschien een korte uitleg?

En waarom specifiek Radeon kaarten?

[ Voor 7% gewijzigd door Cronester op 11-06-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronester
Dank voor de reacties. GTX 1070 lijkt dan het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Voor mining word vooral gebruik gemaakt van GPU's: mining rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 13:12
Cronester schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:23:
Mining is een bitcoin dingetje toch? Ik kan er volledig naast zitten en blijkbaar is dat ook zo. Maar dat is zoeken naar een sleutel en dus een gevalletje van een processor? Maar goed ik zit er volledig naast. Heeft iemand misschien een korte uitleg?

En waarom specifiek Radeon kaarten?
https://www.pcgamesn.com/amd/amd-cryptocurrency-mining:

"Cryptocurrencies, like Bitcoin, Litecoin, and any other word+coin you can think of, are basically digital currencies, but the only way new units of currency are generated is by unlocking them from the hidden depths of complicated mathematical equations. The equations are solved, and the currency therefore unlocked - or mined - using the parallel processing power of your PC.

You can use a CPU to mine cryptocurrencies, but the GPU inside your graphics card is much better at chewing through the weird mess of maths needed to uncover whatever ‘coin' you’re mining for.

And AMD GPUs are much better at it than Nvidia's. That’s why every single monster mining rig on display on the Computex show floor was rocking anything up to 13 graphics cards, and why most of them were using AMD’s Radeon RX 470."
Pagina: 1