• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Ik zoek een?
Smartphone, mid-range, niet groter dan 5 inch (of 5'2 met soortgelijke afmetingen, soepel in de hand), bovengemiddelde camera en bij voorkeur een aansprekend design

Wat is je budget?
Vorige telefoons (Motorola Moto G (1e generatie) en Wileyfox Swift (1e generatie) waren allen onder de 250. Voor nu mag hij net iets meer kosten en wil ik er maximaal 375+- aan besteden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor dagelijks gebruik, de standaard apps (whatsapp, messenger, facebook, bankieren apps). Pluspunt als hij bovengemiddelde camera heeft, pluspunt als het een redelijk stock versie van Android is, pluspunt is 32GB opslagruimte om foto's e.d op te slaan. Ik ga er niet mee gamen of zware software mee draaien

Wat heb je zelf al gevonden?
Dit is een hele lastige, want ik koop ze vaak op basis van gevoel/emotie icm met reviews. Dat is de reden dat ik destijds van een Nokia Lumia 800 ben overgestapt naar een Motorola en later naar een Wileyfox omdat het merk mij aansprak. Ik hou op zich wel van een niet dertien in een dozijn telefoon, maar kan er toch niet omheen dat mij de kwaliteit van bijvoorbeeld een iPhone SE ook wel weer aanspreekt. Goed, een eerste lijstje (open voor suggesties):

- Motorola Moto G (al twijfel ik aan het saaie design)
- Sony Xperia XA (hele wisselende reviews, weet niet goed wat er van te denken)
- iPhone SE 32GB (hele sterke reviews, maar 4 inch scherm, is wel weer heeel erg klein)
- Samsung A3 (goede reviews, maar heb vanuit nature niet zoveel met Samsung)
- Nokia 5 of 6 (nog te verschijnen, maar die hebben dan weer de sentiment-factor mee)

Dat loopt qua prijs en specs behoorlijk uiteen, dus ik hoor graag een keer een kijk van een ander op mijn wensenlijstje en alternatievenlijst.