NZXT HUE+ VS Corsair Lighting Node PRO in combie met HD120

Pagina: 1
Acties:

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-02 22:42
Ik zoek een?

Beste medetweakers.

Ik zit erg te twijfelen tussen de Hue+ of de corsair lighting node pro met de HD 120 fans van corsair.

De fans van corsair vind ik persoonlijk mooier dan de Aer fans van NZXT. De twijfel zit hem tussen de ledstrips welke ik geen keuze uit kan maken. Helaas staan er ook nog geen reviews op tweakers over de Corsair Lighting Node Pro. Mijn vraag is wat jullie meningen en bevindingen zijn hierover

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

40 - 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Corsair of NZXT

[ Voor 7% gewijzigd door marcelmaria op 10-06-2017 21:40 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Persoonlijk heb ik een NZXT HUE+ met 6 strips maar ben blij als ik er straks vanaf ben. Wat een ellende is die software die ze gebruiken en zonder software werken ze niet. Software die de HUE+ niet meer herkend met meerdere versies. Internet staat er vol mee.

Wil je kwaliteit led's, dan ga je voor DarkSide Led's. Betaal je wel een extra prijs voor, maar een hoop meer led's per strip + kwaliteit.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:28
Wat ik mis is wat wil je er mee bereiken? Blijven de standaard in 1 kleur staan? Of moeten ze knipper op geluid? En dan fans/strips tegelijkertijd? Dat mis ik een beetje. Tevens wat vind je belangrijk? Kwaliteit van de leds? Of gebruikers gemak van Software?

YouTube: Corsair Lighting Node Pro vs NZXT HUE+ - Best LED RGB Controller

[ Voor 18% gewijzigd door loki504 op 11-06-2017 16:44 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

rolandos582 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:07:
Persoonlijk heb ik een NZXT HUE+ met 6 strips maar ben blij als ik er straks vanaf ben. Wat een ellende is die software die ze gebruiken en zonder software werken ze niet. Software die de HUE+ niet meer herkend met meerdere versies. Internet staat er vol mee.

Wil je kwaliteit led's, dan ga je voor DarkSide Led's. Betaal je wel een extra prijs voor, maar een hoop meer led's per strip + kwaliteit.
Ik hoor inderdaad wel meer van dat soort dingen over Cue, en ik vind het zelf ook rete irritant dat je een redelijk zwaar softwarepakket met tig features moet installeren wanneer het enige wat ik wil is een licht-blauwe LED op de X62/Strip instellen, maar ik heb 3 NZXT-HUE+-LED-based systemen zonder problemen draaien. Instellen, afblijven, prima?

Nogmaals, een licht LED-only software pakket zou te mooi zijn.

As for Corsair, geen ervaring mee, wel benieuwd, zeker met de randapparatuur die hier ook ligt (K95 Platinum, Glaive).

• rolandos582
Foritain schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:45:
[...]

Ik hoor inderdaad wel meer van dat soort dingen over Cue, en ik vind het zelf ook rete irritant dat je een redelijk zwaar softwarepakket met tig features moet installeren wanneer het enige wat ik wil is een licht-blauwe LED op de X62/Strip instellen, maar ik heb 3 NZXT-HUE+-LED-based systemen zonder problemen draaien. Instellen, afblijven, prima?
Ik snap je wel, mijn 6 strips waren ook prima. Installeren en alles werkte. Tot op een bepaalde dag opeens niks meer werkte. Inmiddels ben ik 500 verschillende software versies verder en werkt het nog altijd niet. Dus ben ik maar verder gegaan met DarkSide leds samen met een aquacomputer farbwerk. Werkt perfect _/-\o_

• marcelmaria
rolandos582 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:07:

Is deze ook softwarematig in te stellen ? Zou het wel mooi vinden dat ik de leds kan instellen.

• rolandos582
marcelmaria schreef op maandag 12 juni 2017 @ 00:14:
[...]
Is deze ook softwarematig in te stellen ? Zou het wel mooi vinden dat ik de leds kan instellen.
Je kunt een https://www.highflow.nl/m...with-ir-remote-rev-2.html kopen waarmee je alles met de afstandsbediening in kan stellen.

Je kunt ook https://www.highflow.nl/m...quabus-version-53170.html kopen en dan kan je middels https://aquacomputer.de/software.html alles RGB configureren. Het is wel meer werk maar zeker meer kwaliteit

NZXT HUE+ = 10 leds per 30cm
Darkside = 24 leds per 30cm

• marcelmaria
rolandos582 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 00:50:
[...]

Je kunt een https://www.highflow.nl/m...with-ir-remote-rev-2.html kopen waarmee je alles met de afstandsbediening in kan stellen.

Je kunt ook https://www.highflow.nl/m...quabus-version-53170.html kopen en dan kan je middels https://aquacomputer.de/software.html alles RGB configureren. Het is wel meer werk maar zeker meer kwaliteit

NZXT HUE+ = 10 leds per 30cm
Darkside = 24 leds per 30cm
Beetje meer werk is niet erg we zijn tweakers of niet :+

Ik zal ze in overweging nemen. Ze zijn er wel erg mooi uit :)

• rolandos582
Uiteraard. Voor mij is het zeker interessant want de software gebruik ik al voor mijn aquaero ivb fans. Dus is dat een leuke extra. Bovendien ga ik 2x 30cm aan elkaar solderen om 1x 60cm te krijgen. Zijn allemaal mogelijkheden. Hele grote modders gebruiken deze leds ook voor hun projecten en de reviews zijn niets dan lof. Kost wel iets meer maar je krijgt ook een hoop meer.

Ik wou je er toch even over informeren.

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-02 17:26

Squats

Wereldreizende tweaker

Als je een ondersteunend moederbord hebt, zou je kunnen kijken naar de led strips van cablemod, ik hoor alleen maar goede dingen daarover. Plus ze zijn sterk magnetisch dus je hoeft de 3m tape niet te gebruiken :D Als je mobo het niet ondersteund zit er ook nog een remote bij, en het licht is beter dan bij veel andere strips zag ik.

Bericht ontvangen uit China

Pagina: 1