Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kzargid
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11 03:40
Beste lezers,

De computer van een kennis start niet meer op. Hij doet helemaal niks, ik zie enkel een oranje lamp branden op het moederbord.

Ik heb een andere voeding geprobeerd, alleen gebeurt er dan nog steeds niks. Er gaan geen ventiloren draaien of andere zaken zoemen. Ik hoor ook geen geluiden.

Het gaat om de volgende setup:
- Corsair TX55O
- MSI gtx 1070
- Dell XPS 8700 mobo
- 16GB RAM (komt net zoals mobo uit de oude pc namelijk een Dell XPS 8700)
- Core i7 2,4ghz
- Seagate 2TB

Wie kan me een diagnose geven?

Verwijderd

Begin hier eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Post wat je gedaan hebt en wat het resultaat was.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het valt me op dat je recentelijk de afgelopen jaren "constant" kapotte apparatuur lijkt te hebben.

Mogelijk, maar dat is een gok, zou je ook eens moeten kijken of de stroomvoorziening, aarding etc van jouw woning wel op orde is. Een electricien of desnoods iemand van de energie-maatschappij zal hier vast wel bij willen helpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kzargid
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11 03:40
Dit is een foutje van mijn kant. Het betreft hier niet MIJN pc, echter een pc van een kennis (force of habit). Ik zal het in de tekst aanpassen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Mobo uit de kast halen en minimaal opbouwen op een stuk karton/moederbord doos. Cpu, koeler, 1 stickie RAM en je voeding. Indien geen onboard video, de 1070 ook inpluggen en een andere kaart bij de hand houden.

Dan rustig onderdelen toevoegen en omwisselen tot je een werkend geheel hebt. Nog steeds niks? Bord dood of voeding dood.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold