Ik ben nu al een hele tijd aan het twijfelen over het kopen van een echt fototoestel. Ik ben nu al 2 jaar foto's aan het nemen enkel met mijn gsm (samsung s6) maar ik voel duidelijk de beperkingen van enkel een smartphone camera. Momenteel zit ik met 2 kinderen en ga ik wel vaak op reis en wil ik toch deftige foto's nemen die onze activiteit of herinnering goed capteren.
Ik dacht eerst aan een spiegelreflexcamera omdat ze altijd zeggen, dat moet je kopen maar er zijn 2 elementen die mij tegenhouden:
Ik heb ondertussen al gekeken naar:
Wat me stoort aan de meeste opties, is dat die al zo lang op de markt zijn. De sony is van 2014. die kan je nu toch niet meer kopen, de technologie is toch veel te ver voorruit op 3 jaar.
Kunnen jullie mij in de juiste richting helpen?
Moet ik toch budget verhogen voor mijn wensen? Of mss toch een reflexcamera kopen?
Er is zoveel keuze
Thx
...
Ik dacht eerst aan een spiegelreflexcamera omdat ze altijd zeggen, dat moet je kopen maar er zijn 2 elementen die mij tegenhouden:
- Het wisselen van lenzen. Dit heb ik eigenlijk niet nodig. Ben maar amateur en heb geen intensies om pro te gaan
- De duidelijke opmars van de systeemcamera's die iets compacter zijn
- degelijke foto's (zoekt iedereen zeker) maar op amateur niveau. Dat ik tenminste kan focussen en andere functies kan hanteren.
- De connectie met de camera. wifi, nfc, apps die connecties leggen. Lijken mij allemaal leuke features voor een beginnende fotograaf
- Er zijn nog dingen maar deze 2 zijn de voornaamste. touchscreen en eventueel toch afneembare lens zijn geen must
Ik heb ondertussen al gekeken naar:
- sony a6000 (pricewatch: Sony A6000 + 16-50mm f/3.5-5.6 Zwart
- lumix g dmc-gf7(pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-GF7 + 12-32mm f/3.5-5.6 Zwart
- olympus om-d e-m10 (pricewatch: Olympus OM-D E-M10 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart
Wat me stoort aan de meeste opties, is dat die al zo lang op de markt zijn. De sony is van 2014. die kan je nu toch niet meer kopen, de technologie is toch veel te ver voorruit op 3 jaar.
Kunnen jullie mij in de juiste richting helpen?
Moet ik toch budget verhogen voor mijn wensen? Of mss toch een reflexcamera kopen?
Er is zoveel keuze

Thx
...