Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germaike
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-12-2019
Ik ben nu al een hele tijd aan het twijfelen over het kopen van een echt fototoestel. Ik ben nu al 2 jaar foto's aan het nemen enkel met mijn gsm (samsung s6) maar ik voel duidelijk de beperkingen van enkel een smartphone camera. Momenteel zit ik met 2 kinderen en ga ik wel vaak op reis en wil ik toch deftige foto's nemen die onze activiteit of herinnering goed capteren.

Ik dacht eerst aan een spiegelreflexcamera omdat ze altijd zeggen, dat moet je kopen maar er zijn 2 elementen die mij tegenhouden:
  1. Het wisselen van lenzen. Dit heb ik eigenlijk niet nodig. Ben maar amateur en heb geen intensies om pro te gaan
  2. De duidelijke opmars van de systeemcamera's die iets compacter zijn
Wat de camera moet hebben / kunnen
  1. degelijke foto's (zoekt iedereen zeker) maar op amateur niveau. Dat ik tenminste kan focussen en andere functies kan hanteren.
  2. De connectie met de camera. wifi, nfc, apps die connecties leggen. Lijken mij allemaal leuke features voor een beginnende fotograaf
  3. Er zijn nog dingen maar deze 2 zijn de voornaamste. touchscreen en eventueel toch afneembare lens zijn geen must
...

Ik heb ondertussen al gekeken naar:
  1. sony a6000 (pricewatch: Sony A6000 + 16-50mm f/3.5-5.6 Zwart
  2. lumix g dmc-gf7(pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-GF7 + 12-32mm f/3.5-5.6 Zwart
  3. olympus om-d e-m10 (pricewatch: Olympus OM-D E-M10 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart
Zoals je kan zien, zoek ik naar een kit want van de lensen kijken ik al helemaal niet veel.
Wat me stoort aan de meeste opties, is dat die al zo lang op de markt zijn. De sony is van 2014. die kan je nu toch niet meer kopen, de technologie is toch veel te ver voorruit op 3 jaar.

Kunnen jullie mij in de juiste richting helpen?
Moet ik toch budget verhogen voor mijn wensen? Of mss toch een reflexcamera kopen?

Er is zoveel keuze 8)7

Thx

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
Waarom niet een premium compactcamera? Je geeft zelf namelijk al aan dat je de lenzen niet wilt wisselen Zoals de sony rx100 iii? Heel compact. Misschien een Panasonic lx15? Of een Panasonic tz100? Die laatste heeft veel zoom.

En wat zijn degelijke foto's? Moeten die het bokeh effect hebben? Dan valt de tz100 wel af ivm de lens die erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-06 10:18
Ten eerste hoef je niet bang te zijn om een camera te kopen die al een paar jaar op de markt is. De laatste jaren is er bijna niks noemenswaardigs veranderd. In ieder geval niet op het vlak van beeldkwaliteit.

Daarnaast sluit ik me aan bij de post hierboven, als je absoluut geen lenzen wilt wisselen is een rx100 een hartstikke leuk ding. Maar met een systeemcamera ben je natuurlijk wel iets meer voorbereid op de toekomst; mocht je toch de behoefte krijgen om het iets 'professioneler' aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germaike
  • Laatst online: 25-12-2019
Ik wil wel de optie openlaten voor eventueel wat meer proffesioneler te gaan. Daarom lijkt mij een compactcamera niet de geschikte optie.

Zou ik dan eentje van de bovenste drie kopen of zou ik nog naar een andere optie moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
germaike schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:21:
Ik wil wel de optie openlaten voor eventueel wat meer proffesioneler te gaan. Daarom lijkt mij een compactcamera niet de geschikte optie.

Zou ik dan eentje van de bovenste drie kopen of zou ik nog naar een andere optie moeten kijken?
Als je nu al zegt niet pro te willen gaan... Zou ik niet voor een ilc/dslr gaan.

Ben zelf van een dslr naar een ilc gegaan. En nu heb ik de Panasonic tz100 gegaan en ik gebruik de ilc/dslr eigenlijk nooit meer. Puur vanwege het gewicht en wisselen van lenzen waar ik geen zin meer in had.

De tz100 is ideaal als je zoom wil (10x zoom)
Als je niet veel zoom nodig hebt, zijn de rx100 serie of lx15 die al genoemd zijn. Ze zijn vaak gemakkelijk in gebruik en autofocus is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Laatst online: 03:06
-knip-

[ Voor 97% gewijzigd door Universal Creations op 18-06-2017 14:25 ]

Pagina: 1