windows 10 blue screen, memory management error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 21:08
Beste Mensen,

Ik heb sinds een maand een nieuwe upgrade gedaan aan mijn systeem:

Oude onderdelen:
semi modulair 550 watt bronze voeding
r9 290 videokaart

nieuwe onderdelen:
amd ryzen 5 1600 processor
asus prime x-370 pro moederbord
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 3000 mhz 2x8gb

In het begin van mijn pc heb ik deze crash gekregen:

In een keer een paar seconde een streep met van die crash kleuren, daarna zwart beeld) daarna pakte hij mijn beeldscherm niet meer maar ging alles wel aan. Toen heb ik de stroom eraf gehaald en ging het na een paar keer proberen wel weer aan.

deze crash kwam direct nadat ik via asus gpu tweak mijn profiel van game mode wilde veranderen naar silent mode, normaal een handeling die niks verandert maar op dat moment kreeg ik ineens een crash.

Maar nu heb ik sinds een paar dagen steeds die blue screen crash die steeds terugkomt.[/B]

Ik heb al via windows een controle laten uitvoeren op mijn geheugen nou zei die dat er een hardware probleem was maar niet specifiek welke?

Heeft iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen?

Beste antwoord (via timetje100 op 12-06-2017 10:55)

Anoniem: 263284

Welke voeding, merk, type?
Geheugen kun je eventueel een nachtje met memtest checken, niet met de windows test. Die is niet grondig genoeg.
Herinstallatie van windows geprobeerd?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Geheugen kun je eventueel een nachtje met memtest checken, niet met de windows test. Die is niet grondig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Anoniem: 263284 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 21:43:
CoolerMaster GM Series G550M
Ik krijg memtest niet opgestart?

Herinstallatie van windows heb ik al gedaan dat werkte helaas niet.

crashtest zegt dit:
On Sat 10-6-2017 19:22:51 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\061017-5296-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x14EC00)
Bugcheck code: 0x1A (0x41793, 0xFFFF8480000CEF68, 0x185, 0x184)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

[ Voor 49% gewijzigd door timetje100 op 11-06-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Test eens met elk geheugenreepje afzonderlijk, wat gebeurt er precies als je memtest opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Anoniem: 263284 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:04:
Test eens met elk geheugenreepje afzonderlijk, wat gebeurt er precies als je memtest opstart?
Als ik op boot klik doet hij een driver mounten als cd drive dan klik ik op die gemounte driver en doet ie niks krijg ik de melding geen toegang tot de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
timetje100 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Als ik op boot klik doet hij een driver mounten als cd drive dan klik ik op die gemounte driver en doet ie niks krijg ik de melding geen toegang tot de schijf.
Je moet er ook niet in windows op klikken, je moet er vanaf opstarten d.m.v. een CD of USB stick. Een ISO moet je op CD of DVD branden, een IMG kan je met iets as raw img copy naar een USB stick overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
johnkeates schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:24:
[...]

Je moet er ook niet in windows op klikken, je moet er vanaf opstarten d.m.v. een CD of USB stick. Een ISO moet je op CD of DVD branden, een IMG kan je met iets as raw img copy naar een USB stick overzetten.
Ik heb een test uitgevoerd die uitkomst was dat die goed was alleen toen ik de andere erin zette om te testen ging mijn beeldscherm niet aan, meerdere malen opnieuw geprobeerd en opnieuw ingeplugd maar hij gaat gewoon niet aan.. Toen deed ik die modulen omwisselen voor de andere en sprong mijn beeldscherm wel weer aan?
Zou dit kunnen betekenen dat de andere defect is?

*bij de andere module pakt hij soms ook niet mijn beeldscherm.

[ Voor 4% gewijzigd door timetje100 op 11-06-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 14:18
timetje100 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:07:
[...]

Ik heb een test uitgevoerd die uitkomst was dat die goed was alleen toen ik de andere erin zette om te testen ging mijn beeldscherm niet aan, meerdere malen opnieuw geprobeerd en opnieuw ingeplugd maar hij gaat gewoon niet aan.. Toen deed ik die modulen omwisselen voor de andere en sprong mijn beeldscherm wel weer aan?
Zou dit kunnen betekenen dat de andere defect is?
Hoelang heb je memtest laten draaien?
Een paar uur is wel het minimale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
CryRaven schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:11:
[...]

Hoelang heb je memtest laten draaien?
Een paar uur is wel het minimale.
Euhm ik heb de test net zo lang laten draaien totdat het 100% was en dat hij aangaf dat ik het kon afsluiten.

Ik heb het probleem gevonden, mijn beeldscherm ging bij de andere module die nog niet getest was nu wel aan en ik heb al binnen 1 minuut 20.000 errors.

Dus dan is die defect lijkt mij

[ Voor 4% gewijzigd door timetje100 op 11-06-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

timetje100 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:14:
[...]

Euhm ik heb de test net zo lang laten draaien totdat het 100% was en dat hij aangaf dat ik het kon afsluiten.

Ik heb het probleem gevonden, mijn beeldscherm ging bij de andere module die nog niet getest was nu wel aan en ik heb al binnen 1 minuut 20.000 errors.

Dus dan is die defect lijkt mij
Correct. Verifieer wel of je geheugen op de goede snelheid en voltage loopt in de UEFI/BIOS. Errors kunnen ook optreden als het geheugen instabiel is, bijvoorbeeld door overklokken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
nelizmastr schreef op zondag 11 juni 2017 @ 18:26:
[...]

Correct. Verifieer wel of je geheugen op de goede snelheid en voltage loopt in de UEFI/BIOS. Errors kunnen ook optreden als het geheugen instabiel is, bijvoorbeeld door overklokken.
Ik heb alles op de normale settings staan:)
Hartelijk bedankt voor de hulp!
Pagina: 1