Beste iedereen,
Even wat achtergrond informatie. Ik ben al een lange tijd een lurker op tweakers, maar heb toch een account aangemaakt om jullie een vraag te stellen om eventueel mijn probleem te verhelpen(ben ten einde raad
). Ik heb nu bijna 1 jaar geleden een aankoop gedaan bij azerty. Deze aankoop was onder andere een I5 6600k CPU en een MSI Z170A gaming m3 MOBO. Deze hebben het tot dus ver prima gedaan en sprak altijd vol lof over mijn build.
Echter is mijn probleem dat mijn processor op willekeurige momenten zichzelf underclocked naar 0,8ghz. Dit is niet alleen bij hoge inspanning, maar ook bij bijvoorbeeld het bekijken van een filmpje op YouTube(op het moment van schrijven is de clock snelheid ook een aantal maal geswitcht van 0,8ghz naar de gebruikelijke 3,7ghz).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
. Zou het namelijk zonde vinden om het hele spul terug te moeten sturen.
Groeten,
Bram
Even wat achtergrond informatie. Ik ben al een lange tijd een lurker op tweakers, maar heb toch een account aangemaakt om jullie een vraag te stellen om eventueel mijn probleem te verhelpen(ben ten einde raad
Echter is mijn probleem dat mijn processor op willekeurige momenten zichzelf underclocked naar 0,8ghz. Dit is niet alleen bij hoge inspanning, maar ook bij bijvoorbeeld het bekijken van een filmpje op YouTube(op het moment van schrijven is de clock snelheid ook een aantal maal geswitcht van 0,8ghz naar de gebruikelijke 3,7ghz).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Energie instellingen in Windows op prestatiemodus gezet
- CMOS batterij er voor ~30minuten eruit gehaald en weer erin gedaan.
- EIST instelling in bios uitgezet
- Intel Adaptive Thermal Monitor in bios uitgezet
Groeten,
Bram