Voorkomen van bluetooth pairing speakers.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 14:24
Hoi allemaal :)

Ik heb een korte en simpele vraag, maar kom er met Google toch niet zo gauw uit.
Thuis heb ik een setje Harman Kardon soudsticks met bluetooth functie staan. Ideale dingen; je kan er je telefoon gelijk mee pairen en er muziek mee afspelen.
Nu is het de afgelopen week een aantal keer gebeurd dat de buren in de achtertuin met mijn speakers pairen en er muziek op af gaan spelen. Eerste keer was leuk, maar na meerdere keren heb ik er toch wel genoeg van.
Ik zoek dus een manier om het ongeautoriseerd pairen van mijn speakers te voorkomen. Heeft iemand enig idee? Het probleem is dat de set geen bluetooth beveiligingscode of iets heeft om te verbinden, dus op het moment kan iedereen spontaan pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je weet welke buren het doen, kan je ook duidelijk aangeven dat je het niet leuk vindt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
Daar ben ik me van bewust en heb ik ook gedaan. Toch geeft het mij een fijn gevoel als ik zeker weet dat mensen (wie dan ook) niet willekeurig kunnen verbinden met mijn speakers en op ieder moment geluid kunnen afspelen. Ik ben dus op zoek naar advies op technisch gebied, niet sociaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nope, mijn Edifier heeft dezelfde feature. Open bluetooth die je ook niet uit kunt schakelen. Irritant ontwerp. Gelukkig heb ik geen vreemden die verbinden maar dat het kan vind ik ook irritant.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10 13:18

Michidez

Zelden zo gelachen!

Normaal gezien hebben BT speakers een knop die je moet indrukken voor pairing toe te staan. Deze hebben dat blijkbaar niet.

Post op SE met dezelfde vraag over dezelfde speakers. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Headset jack van een oude koptelefoon knippen en deze aansluiten als je hem niet gebruikt ?

https://superuser.com/que...ess-to-bluetooth-speakers

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
Breezers schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 17:13:
Headset jack van een oude koptelefoon knippen en deze aansluiten als je hem niet gebruikt ?

https://superuser.com/que...ess-to-bluetooth-speakers
Speakerset zit standaard al aan m'n PC met jack, en bluetooth verbinding override deze audio haha, maar bedankt! Er lijkt helaas geen oplossing te zijn voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou het setje terugbrengen naar de winkel omdat een basale beveiliging ontbreekt :)
Pagina: 1