Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik kan maar weinig vinden over de verschillen in energieverbruik tussen hd, full hd en quad hd.
Is daar wat zinnigs over te zeggen?
Kan dit in grafieken weergegeven wordt?
Is er ook veel verschil in amoled of lcd qua batterijverbruik?

Ook zoek ik de verschillen tussen batterijverbruik tussen Socs met 14 nm technologie en bijv. 28 nm. Hoe kleiner hoe beter, maar is het een wezenlijk verschil?

Alle reacties

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Kijk gewoon naar de specs van de fabrikant voor een indicatie. Ik ging van 21" hd naar 24" full hd en halveerde mijn energieverbruik, omdat ik van LCD naar LED ging. Brightness speelt ook een stevige rol. Ik zit op 0% brightness in de avond en hij verbruikt dan 15 watt, overdag zit ik op 25% brightness met 18 watt verbruik, 100% brightness is 30 watt.

Kortom, weinig zinnigs over te zeggen, behalve meten = weten. Google naar de monitoren (en 14/28nm processors) die je op het oog hebt en probeer reviews met watt-verbruik te vinden, anders fabrieksspecs. :)

Edit: oh, dit is het Android-forum :X Eh, nou ja, nog steeds reviews bekijken dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TerraGuy op 10-06-2017 17:15 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het enige zinnige wat ik kan zeggen: als je niet weet hoe je je hardware moet gebruiken, is er best kans dat je zuinigheid helemaal het water invalt.

Voorbeelden: geen gebruik maken van powersaving-opties, helderheid omhoog schroeven, inefficiente apps hebben/draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof